היסטוריה בענף הקריפטו: ה-SEC אישר הנפקות קרנות הון בביטקוין

האישור ניתן להנפקות ETF כקרנות סל של ביטקוין, שמאפשרות למשקיעים להשקיע מבלי לעשות זאת באופן ישיר ● ברשות ציננו את ההתלהבות בכך שציינו שהם לא מעודדים השקעות במטבעות קריפטו

יש אישור. מטבעות ביטקוין ולוגו של ה-SEC.

זה קרה! כצפוי, רשות ניירות הערך של ארצות הברית, ה-SEC – גוף ממשלתי רגולטורי של הממשל האמריקני שמפקח על שוק ההון – אישר להנפיק קרנות הון מנוקבות במטבעות דיגטליית. במקרה הנוכחי, האישור ניתן להנפקות ETF במטבע ביטקוין.

ETF הוא בעצם קרן סל של מוצר כלשהו – מניות, אגרות חוב, מתכות יקרות וכו'… – שמאפשרת למשקיעים להשקיע במוצר מבלי לעשות זאת באופן ישיר. המשמעות של ההחלטה הנוכחית היא שה-SEC מאפשר הנפקת קרנות סל כאלה, שמבוססים על מטבעות ביטקוין, מבלי שהמשקיעים יצטרכו להחזיק במטבע בארנק דיגיטלי או בכל דרך אחרת.

הגם שה-SEC התעכב עם ההחלטה כמה שנים, בתחילת הרבעון השלישי אשתקד החלו בשוק ההערכות כי היא תינתן בקרוב. זה לקח אמנם כחצי שנה, אבל אמש (ד') זה קרה.

מיד לאחר קבלת הבשורה שערו של הביטקוין נשאר פחות או יותר יציב, אולם בשעות אלה הוא עולה, ונכון לעכשיו (יום ה' בצהרים) הוא עומד על כ-47,400 דולר ליחידה. מדובר בעלייה יומית של מעט יותר מ-1.5%. מאז חודש ספטמבר האחרון זינק המטבע במעל 16%. הסיבה לכך שאין כרגע עלייה תלולה בשער הביטקוין, כפי שניתן היה לצפות לאור החדשות, היא שהמשקיעים לקחו בחשבון שהחלטת ה-SEC תהיה חיובית מזה חודשים אחדים.

ה-SEC שופך מים על "מדורת" השמחה

קהילת הביטקוין שמחה היום, אך כדאי לנקוט במשנה זהירות בהשקעה בו, משום שה-SEC אמנם אישר את ההנפקה, אך לאישור הוספה הסתייגות של הרשות מהשקעות במטבעות וירטואליים: בהודעה נכתב כי "האישור ניתן על אף שהרשות סקפטית לגבי המטבעות הווירטואליים, לא תומכת בביטקוין ולא מקדמת את השימוש בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים