טיפים לחופשה באוסטריה

הנופים המדהימים, שפע התרבות והאוכל המצוין הם רק חלק מהסיבות שבזכותן אוסטריה היא יעד טיולים מוצלח כל כך ● שלושה טיפים שיסייעו לכם להפוך את החופשה הבאה שלכם בחבל זלצבורג למוצלחת יותר

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

אוסטריה היא יעד אידיאלי למשפחות עם ילדים – החל מהגיל הרך ועד תחילת גיל ההתבגרות. כל מי שראה את הסרט "צלילי המוזיקה" יכול להיות רגוע: הטבע נשאר יפה כפי שצולם אז, אי שם בשנות השישים. ההרים עדיין מכוסים שלג בפסגות, העיירות עדיין ציוריות והאגמים עדיין זכים כבדולח. אין זה מחזה נדיר לראות נשים שלובשות את שמלות ה-"דירנדל" המסורתיות, וגברים שלובשים את מכנסי העור וכובע הציד.

אוסטריה עשירה באתרי תרבות: ארמונות וטירות, מוזיאונים והרבה מוזיקה. גם הילדים יוכלו לגלות עניין, אם נבחר את המינון הנכון ונתבל אותו בסיפורי מעשיות על חייהם של הקיסר פרנץ יוזף ובחירת ליבו, הנסיכה הבווארית היפהפייה והעגמומית אליזבת, הידועה בכינויה סיסי.

באוסטריה יש גם שפע של הרפתקאות לילדים: מערות קרח, טירות, מגלשות הרים אלפיניות, קרחונים, רכבלים, גני חיות, מפלים, פארקי חבלים, רפטינג, טיולי אופניים, טיפוס צוקים ומה לא.

האוכל האוסטרי מצוין: השניצל הווינאי המפורסם, כופתאות הבצק למיניהן, הנקניקיות המעולות וכמובן העוגות המשובחות.

המגורים למשפחות באוסטריה נוחים וזולים: ניתן לשכור בית מרווח למשפחה או להתגורר בחווה, במחירים שפויים ביותר.

טיפ ראשון: מערת הקרח Eisriesenwelt
מערת הקרח Eisriesenwelt נחשבת (ובצדק) לאחת האטרקציות המרשימות בטיול לאוסטריה. היא עשויה מחילות וחדרים באורך של כ-42 ק"מ ומציעה נופים ופסלי קרח מרהיבים ביופיים. הסיור נמשך קצת יותר משעה וכולל טיפוס של כ-700 מדרגות. גם העלייה עד לפתח המערה כרוכה בהליכה מאומצת, כך שמומלץ לקחת ילדים מגיל 5 ומעלה, ובעיקר כאלה שהליכה והרפתקאות קוסמים להם.
במהלך העונה כדאי להגיע קרוב ככל שניתן לשעת הפתיחה (09:00), כי מאוחר יותר התורים הופכים ארוכים.
אתר המערה

טיפ שני: לינה בקפרון
העיירה קפרון (Kaprun) היא מקום שהייה אידיאלי – הן מבחינת המיקום והקרבה לאטרקציות למשפחות, הן מבחינת הגודל והן מבחינת היצע מקומות הלינה. אטרקציה קרובה היא קרחון קיצשטיינהורן (Kitzsteinhorn), שמיתמר לגובה 3,203 מטרים. העלייה אליו, שדורשת מעבר בין שלושה רכבלים שונים, כוללת נוף מרהיב. אטרקציות נוספות באזור הן מעבר הגרוסגלוקנר היפהפה, הסכר ותחנת הכח של קפרון, נקיק זיגמונד-תון וגם מפלי קרימל, שנמצאים במרחק של כשעה נסיעה. במרבית מקומות הלינה ניתן לקבל את כרטיס "קפרון צל אם זה", שמעניק כניסה בחינם או במחיר מוזל למרבית האטרקציות באזור וחוסך כסף רב. בדקו זאת כשאתם מזמינים מקום לינה.

בעיירה האלשטט

טיפ שלישי: האלשטט
העיירה האלשטט (Hallstatt), ששוכנת על שפת אגם האלשטט השליו, היא אחת מפניני אזור האגמים של חבל זלצבורג. היא הוכרזה על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמי ובשיטוט המענג בסמטאותיה, אפשר להבין מדוע. בבית הקברות הקטן של הכפר חבוי בית הגולגלות, בו מונחים כ-1,200 גולגלות אדם – כ-600 מהן צוירו וקושטו בפרחים ובצלבים. חוויה מעניינת, אם כי ביזארית מעט…

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים