קרן תמורה תתרום כחצי מיליון דולרים לקהילה בשל רכישת EMC את XtremIO

קרן תמורה, התומכת בתוכניות רווחה וחינוך לנוער בישראל, הרוויחה יותר מ-450 אלף דולרים ממימוש אופציות של XtremIO, שנרכשה באחרונה על ידי EMC ● אהוד רוקח, מנכ"ל XtremIO: "העסקה הזאת היא דוגמה מצוינת לכוח של המודל הייחודי של תמורה, ואנחנו קוראים לכל חברה וחברה לתרום לתמורה ולהצטרף אלינו במטרה לחולל שינוי"

קרן תמורה הודיעה היום (א'), כי קיבלה יותר מ-450,000 דולרים ממימוש אופציות של XtremIO, שנרכשה באחרונה על ידי EMC.

רווחיה של קרן תמורה עומדים בממוצע על כ-100,000 דולרים לאקזיט. האקזיט הנוכחי מהווה את אחד האקזיטים הגדולים ביותר בתולדות הקרן, אשר מציינת עשר שנים להיווסדה בימים אלה. תמורה, שנוסדה ב-2002 על ידי ידין קאופמן, מציעה לחברות דרך ייחודית לתרום לחברה הישראלית. במקום לקבל תרומות של מזומנים, תמורה מקבלת תרומות של מניות מחברות אלו ומשתמשת ברווחים מאקזיטים מוצלחים – כגון הנפקה לציבור, רכישת החברה או מכירת מניות בבורסה – כדי לתמוך בתוכניות רווחה וחינוך לנוער בישראל.

בתמיכתן של קרנות הון הסיכון גיזה ו-JVP, המשקיעים הראשוניים שלה, ומשקיעי הסיבוב השני, בטרי ולייטספיד, XtremIO תרמה אופציות לקרן תמורה מעט לאחר הקמתה בשנת 2009. כעת, אופציות אלו הפכו למקור תמיכה משמעותית עבור תכניות חינוכיות לנוער ברחבי הארץ.

"אנחנו גאים בכך שיצא לנו לתרום לפרויקטים הנפלאים שנתמכים על ידי תמורה", אמר אהוד רוקח, מנכ"ל XtremIO. "העסקה הזאת היא דוגמה מצוינת לכוח של המודל הייחודי של תמורה. אנחנו קוראים לכל חברה וחברה לתרום לתמורה ולהצטרף אלינו במטרה לחולל שינוי".

"הידיעה שתמורה הייתה חלק מהאקזיט הזה, הוסיפה מימד מאד מיוחד לעסקה", אמר אייל ניב, שותף בגיזה. "זה נותן הרגשה נפלאה לדעת שמאות אלפי דולרים מהעסקה יועברו לפרויקטים חשובים בקהילה".

יחד עם אקזיטים אחרים בזמן האחרון מחברות וורקלייט (WorkLight), סכמה, סיאופטיקס וורינגו, תמורה הניבה עד היום למעלה מ-6.3 מיליון דולרים בתרומות עבור תוכניות רווחה וחינוך לנוער בישראל. הכספים הללו חולקו ליותר ממאה עמותות בישראל, ועזרו להעניק תמיכה לאלפי ילדים ובני נוער.

ועדת המענקים של תמורה, בראשה עומד עמוס גבר, הוסיפה כמה ארגונים חדשים לרשימה של מקבלי מענקיה: כנפיים של קרמבו – תנועת נוער ארצית למען ילדים עם צרכים מיוחדים; ספריית פיג'מה – תכנית שפועלת לפתח אצל ילדים אהבה לקריאה ולקדם ערכים יהודיים בקרב המשפחות ובילדי הגן; פרויקט בארי של מכון הרטמן – תכנית העוסקת בחינוך יהודי פלורליסטי ופועלת בבתי ספר ברחבי הארץ; תובנות בחינוך, תכנית המנוהלת על ידי קארן טל, מנהלת בית ספר ביאליק-רוגוזין לשעבר, ופעילה בהעצמת מנהלים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים במילוי תפקידם; ו-ValueSports – תכנית שמתמחה ביישום פעילות ספורטיבית להקניית ערכים ולקידום התנהגות הולמת, ובניית אישיות.

13 חברות חדשות הצטרפו לקרן מתחילת שנת 2012, מה שמגדיל את מספר חברות ההיי-טק המעניקות אופציות לקהילה דרך הקרן ל-237. כמו כן, לאחרונה, תמורה קיבלה הקצאות אופציות נוספות מחברות לייב-יו ו-וונובה, בתמיכת המשקיעים קרנות הון הסיכון כרמל, קיינן, גריילוק, אופוס ופיטנגו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים