סטודנטים פלסטינים השתתפו במחנה קיץ במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל

שלושה סטודנטים מהרשות הפלסטינית נטלו חלק במחנה שהסתיים בסוף השבוע ● השתתפותם התאפשרה בעקבות יוזמה של מרכז פרס לשלום ● יחד עם הסטודנטים הישראליים, הם פיתחו ממשקי משתמש בסביבות מגוונות, בהן טלפונים סלולריים, סביבת הקינקט ומשחקי מחשב ● לדברי אחד הסטודנטים הפלסטינים, " במחנה גילינו שהישראלים הם בני אדם בדיוק כמונו - אוכלים, שותים, מבלים בפייסבוק ויוצאים ליהנות בסופי שבוע"

מחנה הקיץ השנתי של מרכז המו"פ של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל, שהסתיים בסוף השבוע, נערך השנה בהשתתפות שלושה סטודנטים מצטיינים מהרשות הפלסטינית. במסגרת המחנה הם פיתחו, יחד עם הסטודנטים הישראליים, טכנולוגיות מתקדמות.

השתתפותם של הסטודנטים הפלסטינים התאפשרה בעקבות שיתוף פעולה בין מרכז המו"פ של מיקרוסופט למרכז פרס לשלום. היוזמה לשילובם במחנה פורסמה בעמוד הפייסבוק (Facebook) של תנועת השלום האינטרנטית לצעירי המזרח התיכון "יאללה – מנהיגים צעירים", שנוסדה על ידי מרכז פרס לשלום ותנועת "יאללה פלסטין".

המחנה התקיים זו השנה השלישית ברציפות, ונערך במשך שבוע. השנה השתתפו בו 40 סטודנטים מצטיינים למדעי המחשב והנדסה ממוסדות אקדמיים מובילים בארץ. הם למדו להכיר מקרוב את עולם הפיתוח של מיקרוסופט, כאשר השנה התמקד המחנה בהבנה ובפיתוח של ממשקי משתמש בסביבות מגוונות, בהן טלפונים סלולריים, סביבת הקינקט ומשחקי מחשב. בנוסף, עבדו המשתתפים בקבוצות על פרויקט לפי בחירתם, ובסוף השבוע נערכה בין הקבוצות תחרות נושאת פרסים.

מוחמד בראקאת, אחד הסטודנטים הפלסטינים שהשתתפו במחנה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי "לעבוד עם מומחים יהודים במיקרוסופט ישראל זו הזדמנות שמגיעה פעם בחיים. מה שמיוחד עבורנו, הפלסטינים, הוא שיוצא לנו להכיר מקרוב את עולמם של הישראלים, להבין את נקודת המבט שלהם, לגלות שהם בני אדם בדיוק כמונו – אוכלים, שותים, מבלים בפייסבוק ויוצאים ליהנות בסופי שבוע".

לדבריו, "נדהמנו כשראינו כמה הישראלים אוהבים את הפלסטינים, לא כמו שמראים בתקשורת". הוא סיכם בכתבו, כי "אנחנו צריכים לעודד את הדור החדש להבין את הרעיון של דו-קיום לטובת חיים טובים יותר עבור שני הצדדים".

אורי סביר, נשיא מרכז פרס לשלום ויוזם תנועת יאללה, אמר שהתנועה "נועדה לקדם, באמצעות האינטרנט, דו שיח בין צעירי המזרח התיכון, למען דו קיום ושלום. שיתוף הפעולה בין צעירים ישראלים ופלסטינים בחסות מחנה הקיץ של מיקרוסופט הוא דוגמה טובה לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים