אירלנד נגד האיחוד האירופי: מצטרפת לעתירה של אפל נגד תשלום המס

באופן פרדוקסלי, המדינה האירופית נעמדת לצד חברת הענק בדרישתה שלא להחזיר הטבות מס בלתי חוקיות שקיבלה במשך שנים

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אירלנד תצטרף לעתירה של אפל (Apple) נגד הפסיקה התקדימית של הנציבות האירופית להגבלים עסקיים בשבוע שעבר, שלפיה הענקית תחויב לשלם 13 מיליארד יורו החזר על הטבות מס בלתי חוקיות שקיבלה במהלך השנים שבהן פעלה במדינה האירופית. הממשלה האירית אישרה את כוונותיה במהלך סוף השבוע.

באופן פרדוקסלי, אירלנד מתייצבת דווקא לצד תאגיד הענק. לשם השוואה, הסכום אותו מסרבת אירלנד לקבל שווה לסכום שאותו הוציאה בשנה שעברה על תקצוב מערכת הבריאות במדינה.

הנחת המוצא של של המתנגדים לכסף היא כי הדבר יפגע בתכנוני המס, שמאפשרים לחברות בינלאומיות להתמקם באירלנד ביתר קלות. על פי החלטת הנציבה, מרגרטה וסטגר, הממשלה האירית "סידרה" הטבה מיוחדת לאפל. לדברי וסטגר, בעקבות העזרה של הממשלה בדבלין שילמה אפל ב-2003 מס חברות על רווחיה באירופה בשיעור של 1%, שירד ב-2014 ל-0.005%. זאת, בניגוד לסכום הנדרש, שנאמד ב-12.5% מס.

טים קוק זועם

מנכ"ל החברה, טים קוק, רתח על פסיקת הנציבות. הוא כינה את הפסיקה של הנציבות "זבל פוליטי" וטען כי מדובר ברדיפה: "האיחוד נטפל לאירלנד". לדבריו, הנציבות "פשוט בחרה מספר, אין לי מושג מאיפה".

לפי חוקי המס במדינה, מס החברות עומד על 12.5% – נתון שנחשב נמוך, במיוחד ביחס לארצות הברית, מדינת האם של אפל, שם מס החברות עומד על 35%. לדברי קוק, החברה עמדה בתשלום הנדרש של 12.5%. "בשנה שבה הנציבות טענה ששילמנו את שיעור המס הזה (0.005%), שילמנו 400 מיליון דולר מס. אנחנו מאמינים שזה הופך אותנו למשלם המסים הגבוה ביותר באירלנד באותה שנה", התגונן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים