צפרא כץ מאורקל – בצמרת המנהלות עם השכר הכי גבוה בארצות הברית

שכרה של כץ, הישראלית לשעבר, עמד על 57 מיליון דולר ● שניה לה: רות פורת מאלפבית, עם שכר שנתי של 41 מיליון דולר ● בדירוג 200 המנהלים המרוויחים בחברות בורסאיות בארצות הברית, נמצאות רק 17 נשים

צפרא כץ, מנכ''לית משותפת של אורקל. צילום: קובי קנטור ז"ל

צפרא כץ, מנכ"לית משותפת באורקל (Oracle) היא המנהלת (מבין הנשים בלבד) שהרוויחה את השכר הגבוה ביותר בארצות הברית ב-2015, כך על פי דירוג השכר של מנהלים בחברות בורסאיות בארצות הברית, אותו ערך אתר בלומברג (Bloomberg).

כץ קיבלה בשנה הכספית 2015 חבילת שכר של 56.9 מיליון דולר. שכרה כלל תגמולים מיוחדים בסך 10.5 מיליון דולר, הקשורים למינויה החדש, בנוסף לחבילת מניות ומשכורת של מיליון דולר. שכרה של כץ זהה לזה של מארק הרד, אף הוא מנכ"ל משותף באורקל.

כץ בת ה-54, ילידת חולון שגדלה בארץ עד גיל שש, הצטרפה לאורקל ב-1999 כסגנית נשיא בכירה. בטרם מונתה למנכ"לית משותפת ב-2014, שימשה נשיאה משותפת ומנהלת הכספים באורקל.

רות פורת, מנהלת הכספים הראשית של תאגיד אלפבית (Alphabet) – החברה האם של גוגל (Google) – מדורגת במקום השני בין הנשים. שכרה עמד בשנה החולפת על 41.1 מיליון דולר. הוא כלל פיצוי על עזיבתה את מורגן סטנלי (Morgan Stanley), שם החזיקה באותו התפקיד. חבילת השכר שלה כללה בונוס בסך חמישה מיליון דולר.

רק 17 נשים

מרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס (General Motors) היא האשה הראשונה המנהלת תאגיד כלי רכב. היא דורגה במקום השלישי בין הנשים, עם שכר של 36.3 מיליון דולר.

בדירוג 200 המנהלים המרוויחים את השכר הגבוה ביותר בחברות בורסאיות בארצות הברית, נמצאות רק 17 נשים. בדירוג הכולל, פטריק סון-שיונג, מייסד NantKwest, חברה לחקר הסרטן, קיבל את השכר הגבוה ביותר בשנה החולפת – 329.7 מיליון דולר. פול טאובמן, מייסד בנק ההשקעות PJT Partners, הגיע למקום השני, עם שכר שנתי של 164 מיליון דולר. השכר הגבוה של השניים נבע בשל הנפקות החברות שבראשותם.

כץ הדיחה מהמקום הראשון בין הנשים את אנג'לה ארנדט. ארנדט משמשת כסגנית נשיא בכירה ומנהלת תחום הקמעונאות והחנויות המקוונות באפל (Apple). לפני כן הייתה מנכ"לית בית האופנה הבריטי ברברי (Burberry). שכרה ב-2014 עמד על 81.6 מיליון דולר, וב-2015 היה "רק" 27.6 מיליון דולר, מה שמציב אותה בדירוג בין הנשים המנהלות במקום החמישי.

מרילין יוסון, יו"ר ומנכ"לית לוקהיד מרטין (Lockheed Martin), תאגיד הביטחון הענק, דורגה במקום הרביעי בין הנשים. שכרה בשנה החולפת עמד על 28.3 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים