טורקיה ממשיכה בחסימות של מדיה חברתית

בעקבות פרסום תמונות של תקרית החטיפה בה נרצח תובע בכיר באיסטנבול, ביצעה הממשלה הטורקית שורה של חסימות של רשתות מדיה חברתית

בטורקיה הבחירות מתחילות ברשת

אחרי שטוויטר (Twitter) ויו-טיוב (Youtube) נחסמו באופן זמני בטורקיה בעקבות חוסר תגובתן להוראה להסיר תמונות ותכנים אחרים הקשורים בחטיפה והרצח של מהמט סלים קיראז, נחשף כי גוגל (Google) הצליחה להתחמק מעונש חסימה לטווח רחוק יותר בגלל הפרשה.

החברה פעלה לפי צו בית המשפט והסירה את התוכן הגרפי והתמונות המראים את התקרית הקשה שקרתה בשבוע שעבר, במיוחד התמונות בהן אחד החוטפים איים על קיראז עם אקדח שלוף הצמוד לפניו של התובע.

בכירים בממשל הטורקי ביקרו את פרסום התמונות וייחסו אותו לתעמולה טרוריסטית, כמו גם חוסר התחשבות משווע למשפחות ולחבריו של הקורבן. ערוצי ואתרי חדשות שפרסמו את התמונות לא קיבלו גישה לסיקור הלוויתו של קיראז.

משתמשי הסושיאל מדיה בטורקיה, הרגילים לסוג כזה של חסימות בשנים האחרונות, עקפו אותה בקלות – וכדי להשתמש בטוויטר פשוט השתמשו בשירותי VPN. בעקבות כך, הפכה ההשטג twitterisblockedinturkey לנושא פופולרי (טרנדינג טופיק).

פייסבוק (Facebook) הייתה הראשונה למלא את צו בית המשפט להסרת התמונות, כמו גם תכנים אחרים הקשורים, ולכן נשארה זמינה בטורקיה לאורך כל הפרשה. ביום שני חזרה הגישה לטוויטר בטורקיה, וכמה שעות אחר כך הוחזר גם היו-טיוב. בכל מה שקשור לגוגל, הדברים מסובכים יותר מפני שכמנוע חיפוש, לגוגל מועלים דברים כל הזמן וקשה הרבה יותר לשלוט בהם.

הנקודה החשובה היא הניסיון של הממשלה, לפי דעתם של רבים במדינה, "לטפל" ב"בבעיית" חופש הביטוי בטורקיה, או חמור יותר – להשתיק קולות של מתנגדים למשטר לפני הבחירות בחודש יוני. בדו"ח שפרסמה טוויטר לאחרונה, התגלה שטורקיה ממוקמת שנייה בעולם בכמות הבקשות שלה עבור פרטי מידע שונים המפורסמים ברשת. הראשונה אגב, הייתה ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים