תוכן שיווקי

"קומפוזדוק מקלה על ארגונים לבצע הנגשה למסמכים באינטרנט"

13/07/2017 15:06
גבי מזרחי, מנכ"ל קומפוזדוק. צילום: יח"צ

לקראת כניסת חוק הנגישות לתוקפו ב-1 באוקטובר, ערכנו ראיון עם גבי מזרחי, מנכ"ל קומפוזדוק, מובילת שוק פתרונות ההנגשה למסמכים באינטרנט, על היערכות השוק והפתרונות המוצעים בתחום.

"החוק קובע שכל מידע ציבורי או מידע אודות השירות הציבורי, לרבות דפים, מסמכים, יישומים ועוד, שמועבר באמצעות האינטרנט – חייב בהנגשה. מדובר בעבודה רבה, שמטרתה לאפשר הקראת התוכן על ידי קורא מסך, שניתן יהיה לנווט בקלות ולהגיע לכל מרכיב תוכן. חוק הוא חוק ומי שלא ימלא אחריו יהיה חשוף בפני הליכים משפטיים ו/או מנהליים, במקרה של גופים ציבוריים", אומר מזרחי.

כיצד השוק נערך?
"ההיערכות החלה לפני כשלוש שנים. ארגונים הנגישו את אתרי האינטרנט מבחינה עיצובית ויישמו פתרונות אוטומטיים להנגשה. לפני כשנה החלו בהנגשת התכנים, אך רבים מהגופים עדיין אינם מונגשים. יש בשוק יועצים ולשכות שירות שעושים עבודה פרטנית וידנית, אך היא איננה מתאימה לכולם, במיוחד כשמדובר באלפי מסמכים שונים. קומפוזדוק הייתה החברה הראשונה שזיהתה את המורכבות ופיתחה מגוון פתרונות אוטומטיים, פשוטים ולא יקרים, במטרה להקל על תהליך ההנגשה ולהקל על אוכלוסיית בעלי המוגבלויות לקבל מידע באופן ברור".

קומפוזדוק

קומפוזדוק

אילו מגזרים ערוכים יותר ואילו עדיין רדומים?
"מרבית הארגונים טיפלו בהנגשת אתרי האינטרנט, אך לא טיפלו בהנגשת המסמכים שבאתריהם. תכונת היערכות רבה ניתן לראות במגזר הביטוח והפיננסים. זה לא מפתיע, כי מדובר בעבודה רוטינית והארגון צריך להשקיע זמן על מנת להגיע לנגישות מלאה. כאן קומפוזדוק נכנסת לתמונה ומקלה על הארגון לבצע את ההנגשה.

על מה הארגון צריך לתת את הדעת בתהליך ההנגשה?
"יש לדעת אילו סוגי מסמכים קיימים באתר ובאילו תהליכים עסקיים הם נוצרים. בנוסף, יש להעריך את כמות המסמכים הטעונים הנגשה, כולל מסמכים היסטוריים, סוג המסמכים וכמה דפים יש להנגיש בסך הכול".

אילו פתרונות הנגשה מציעה קומפוזדוק?
"קומפוזדוק פיתחה מגוון פתרונות נרחב, כדי לתת מענה לכמה שיותר צרכים ולכל סוגי הארגונים. 'מערכת ההנגשה' שלנו היא חבילה שמעניקה מענה מיידי וזול, כמעט באפס זמן. אנחנו מציעים:
הנגשה אוטומטית של מסמכים חדשים שהמערכת מפיקה מתוך הנתונים העסקיים.
הנגשה אוטומטית של מסמכים קיימים, שכבר הופקו ו/או מופקים על ידי מערכות ואפליקציות אחרות. הנגשה אוטומטית, בשילוב עבודה ידנית, של מסמכים קיימים.

בין לקוחותינו ניתן למצוא ארגונים כמו ויזה כאל, נציבות שירות המדינה, עיריית רמת גן, ביטוח איילון ועוד".

מהי הטכנולוגיה שפיתחתם?
"קומפוזדוק, כחברה טכנולוגית, מפתחת פתרונות טכנולוגיים בעולמות של הפקה והפצת תקשורת כתובה. ככזו, פיתחנו טכנולוגיה שמזהה אוטומטית את תוכן המסמך (PDF) ויודעת להוסיף לו את המרכיבים הנדרשים כדי לעשותו מונגש בכל הערוצים הדיגיטליים, כולל אינטרנט, ותוך שמירה על המאפיינים הוויזואליים במקור".

מה היתרונות שמציעה קומפוזדוק ביחס לפתרונות אחרים?
"הפתרונות שלנו מבוססים על ידע מקצועי וניסיון רב. הם כבר הוכחו ובהצלחה רבה. על לקוחותינו נמנים כ-20 ארגונים ממגזרים שונים: ביטוח, בנקאות ופיננסים, חברות אשראי, רשויות מקומיות, חברות תקשורת, משרדי ממשלה ועמותות.

השכלנו לחלק את הפתרונות למגוון רחב של צרכים, הכול בחבילה אחת. בשל מורכבות ההנגשה פיתחנו את ההנגשה האוטומטית, שמביאה מזור לכאב הגדול של הארגון בעלות זולה ועם תוצרים באיכות גבוהה".

לסיכום מציין מזרחי כי "החוק נועד לשרת ולהגן על אוכלוסיות של בעלי מוגבלויות ואנחנו, כחברה, צריכים לתת יד כדי ליישם את ההנגשה בכל מקום אפשרי. בסופו של דבר, גם הארגונים משפרים את איכות השירות לבעלי מוגבלויות. קומפוזדוק תמשיך לפתח פתרונות שיאפשרו לבעלי מוגבלויות להתנהל, ככל שניתן, כאנשים ללא מוגבלות".

אירועים קרובים