תוכן שיווקי
לקראת אירוע - InfoSec 2016, יום ג' 31 במאי, LAGO ראשון לציון

האם אתם עושים מספיק כדי להגן על ילדיכם ברשת?

30/05/2016 08:28
נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל. צילום: יח"צ

כתב: נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי (Kaspersky Lab) ישראל

על אף שחצי מההורים (52%) מאמינים כי גוברים האיומים שעומדים בפני ילדיהם ברשת – החל מבריונות סייבר, פדופילים, ועד לתוכן בלתי ראוי, כולל תוכן פורנוגרפי – רק כשליש מהם מסבירים לילדיהם על האיומים האפשריים, כך חשף מחקר שפרסמנו לפני מספר חודשים. הממצאים שנחשפו היו מטרידים למדי.

גילינו כי 22% מההורים היו עדים לאיומים ממשיים שבהם נתקלו ילדיהם ברשת, כולל צפיה בתוכן בלתי ראוי, פגישה עם זרים מסוכנים ובריונות סייבר. גילינו גם כי 53% מההורים שנשאלו מפחדים כי האינטרנט מסכן את  ילדיהם. אולם על אף זאת, גילינו כי חמישית מההורים (20%) אינם עושים דבר כדי להגן על ילדיהם מפני איומים מקוונים.


גילינו כי שליש מההורים (31%) מעידים שאין להם שליטה על מה שהילדים שלהם רואים או עושים ברשת, וכמעט שני שליש (61%) מהם אינם טורחים לדבר עם הילדים שלהם אודות איומים מקוונים. כאשר הם נוקטים בפעולה, הם מתמקדים בדברים שהם בדרך כלל חסרי תועלת: לדוגמה, 28% אומרים שהם בודקים את היסטוריית הגלישה של ילדיהם, למרות שבשלב זה יכול כבר להיגרם נזק רב. רק רבע מהם  (24%) העידו כי התקינו תוכנה לבקרת הורים.

ההגנה על ילדים היא אינסטינקט הורי, אלא שאופק האיומים ברשת משנה את החוקים, וחלק גדול מההורים טרם הפנימו את החוקים. קצת קשה להבין כיצד הורה שאוסר על בתו בת ה-14 לצאת למסיבה במועדון, אינו נוקט באף פעולה כדי להגן על ילדתו ברשת, על אף העובדה שהוא מודאג מהיקף האיומים המתגבר ומהעובדה שכל כך הרבה תוכן בלתי מבוקר פתוח וזמין עבורה.

מרבית בני הנוער, כמו גם ילדים צעירים יותר, עושים היום שימוש במכשירים ניידים כדי להתחבר לרשת, לעיתים קרובות מחוץ להשגחת ההורים או בזמן שהם מחוץ לבית. החיבור הזה הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם. הניידות הזמינה הזאת היא חלק עיקרי בכך שחלק גדול מההורים מרגיש חסר השפעה על ההתנהלות הדיגיטלית של ילדיהם. עם זאת, ישנם אמצעים פשוטים רבים שהורים יכולים לעשות כדי להגן על ילדיהם. הדבר החשוב הוא לשלב אמצעים מעשיים, כגון התקנה של תוכנת בקרת הורים, מיקום המחשבים באזורי מגורים משותפים וניטורם, יחד עם שיחה עם הילדים על האיומים האפשריים וכיצד להתמודד עימם.

מעבדת קספרסקי מעודדת הורים לנקוט בגישה המשלבת פתרון אבטחה מקיף יחד עם חינוך ותקשורת פתוחה לגבי האיומים ברשת וכללי התנהגות רצויה. פתרון תוכנה משפחתי הוא רשת הביטחון האולטימטיבית, המגינה על הילדים ביעילות כאשר ההורים אינם נמצאים בסביבה ומנטרת איומים שהורים אינם מודעים אליהם. במקביל, חשוב להסביר לילדים כיצד להגן על עצמם, ממה להיזהר, כיצד לחסום תקשורת בלתי רצויה, וכיצד להימנע מתוכן בלתי רצוי.

פתרונות Kaspersky Total Security – Multi Device ו-Kaspersky Safe Kids הפועלים במערכות Windows ,Mac OS X ובמכשירי iOS ואנדרואיד (Android), יכולים לסייע להורים להגן על ילדיהם מפני איומים מקוונים. פתרונות אלו, הכוללים תוספים מיוחדים לבקרת הורים, מגינים על ילדים מפני צפייה בתוכן בלתי ראוי באתרים ובאפליקציות, מונעים חשיפה של מידע חסוי ומסייעים להורים לנהל את הזמן שילדים מבלים במכשירים המחוברים לרשת.

פתרון Safe Kids מאפשר להורים לנטר את מה שילדיהם עושים, רואים או מחפשים ברשת, בכל המכשירים שלהם, ולהדגים להם מה מסוכן או בלתי רצוי. למידע נוסף אודות איומים מקוונים לילדים ועצות לגבי הדרך להגן עליהם, ניתן למצוא בפורטל החינוכי של מעבדת קספרסקי.

אירועים קרובים