תוכן שיווקי

פרטנר זכתה במכרזי המסלול האקדמי המכללה למינהל כספקית כלל מערך תשתיות התקשורת

24/01/2016 14:38
שותפים להצלחה במכרז המכללה למנהל. צילום: סיון פרג'

כתב: הילל יוסף

המסלול האקדמי המכללה למינהל בחר בפרטנר להטמעת מערך תשתיות התקשורת: אינטרנט, Wi-Fi, מערכות אבטחת מידע, פתרונות אינטגרציה ושירותי טלפוניה. הפרויקט, בהיקף מיליוני שקלים, החל בימים אלה ויסתיים בסביבות חודש אפריל השנה.

במסגרת הפרויקט, פרטנר תטמיע את פתרון ה-Wi-Fi של Ruckus Wireless האמריקנית, אותו מייבאת לישראל גטר-טק ואת פתרונות אבטחת המידע של פורטינט (Fortinet).

פתרונות פורטינט שנבחרו כוללים Firewall, מערכות DDoS (הגנה מפני מתקפות מניעת שירות) ומערכות איזון עומסים (Load Balance).

העידן הדיגיטלי המתקדם מחייב מוסדות ציבור וארגונים, ביניהם מוסדות להשכלה גבוהה, לספק כיום חיבוריות מלאה מקצה לקצה – שירותי אינטרנט אלחוטי, גלישה ברוחבי פס גבוהים המאפשרים הורדה והעלאה של קבצים במהירות גבוהה, שירותי הגנת תוכן, אבטחת מידע ועוד.

פרטנר כקבוצת תקשורת כוללת המספקת כיום פתרונות תקשורת לעסקים מקצה לקצה ובעלת ניסיון נרחב בתחום, נבחרה כספקית כלל מערך שירותי התקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל, המונה יותר מ- 10,000 סטודנטים.

לירון טרן, סמנכ''ל מערכות מידע במסלול האקדמי במכללה למינהל

לירון טרן, סמנכ"ל מערכות מידע במסלול האקדמי במכללה למינהל

לקראת הפרויקט, אנשי ה-IT במסלול האקדמי במכללה למינהל, בראשות סמנכ"ל מערכות מידע, לירון טרן, ואבי בית הלחמי, מנהל תשתיות אבטחת מידע ותקשורת, יצאו למכרז שארך חצי שנה. דרישות המכרז היו, בין היתר, אספקת שירותי תקשורת אלחוטית בכל רחבי המכללה, בתוך המבנים ומחוצה להם, כדוגמת כיתות הלימוד, ספריות ואודיטוריומים, תקשורת אלחוטית רציפה וזמינה באיכות גבוהה וכן פתרונות אבטחת מידע מתקדמים להגנה מפני מתקפות סייבר. בסופו של התהליך, פרטנר נבחרה כאינטגרטור הראשי לבניית הארכיטקטורה והתשתית וכספקית שירותי האינטרנט, הטלפוניה הקווית והבינלאומית למשך ארבע שנים.

בעקבות סקר שערכו אנשי פרטנר לבחינת צרכי האתר האקדמי ומתן מענה ליותר מ-10,000 משתמשים מדי יום, ו-5,000 מהם בו זמנית, מערך האינטרנט האלחוטי שיוקם, ויתבסס על Ruckus וציוד האבטחה של פורטינט, יחליף את המוצרים הקיימים כיום במסלול האקדמי. פרטנר תספק למכללה מגוון פתרונות וביניהם שירותי הגנה רשתית בארץ ובחו"ל כנגד התקפות DDOS, תמסורות כפולות, מערך אבטחת מידע, שירותי גיבוי ושרידות של הקווים ועוד.

לי אורון, מנהלת אגף לקוחות אסטרטגיים בפרטנר

לי אורון, מנהלת אגף לקוחות אסטרטגיים בפרטנר

לי אורון, מנהלת אגף לקוחות אסטרטגיים בפרטנר ציינה כי "פרטנר, כחברת תקשורת כוללת, מספקת כיום לחברות מהמגזר האסטרטגי מערך שלם של פתרונות סלולר, מחשוב, תקשורת, אינטגרציה ו-IT במגוון תצורות ושימושים, החל משלב התכנון וההקמה ועד היישום וההפעלה. במסגרת הפרויקט עמלנו יחד עם אנשי תחום ה-IT להתאים את פתרונות התקשורת לצרכי המכללה, הסטודנטים והסגל הניהולי".

לדברי טרן, "הצוות המקצועי בראשות פרטנר, כלל גם את אנשי פורטינט וגטר טק, אשר ליוו את הפרויקט לאורך כל הדרך והיו שותפים מלאים לכל ההחלטות ברמת הארכיטקטורה והטכנולוגיה". טרן הוסיף כי בנושא ניהול ההסכמים הכספיים והמשפטיים מול פרטנר, הרכש והספקים, סייעה במקצועיות רבה סיגל שניר-אורנשטיין, עוזרת הסמנכ"ל.

שירותי הטלפוניה

בהיבט שירותי תקשורת הטלפוניה, ציין טרן כי "בשל השירות המצוין, הליווי המקצועי והתמיכה הטכנית שקיבלנו לאורך שלוש שנות ההסכם עם 012 מקבוצת פרטנר, החלטנו להאריך את החוזה עימם. אנו נשארים בתצורה הקיימת, והוספנו קו גיבוי לכל מערך הטלפוניה, פעולה המספקת לנו שרידות למקרה נפילת הקמפוס. בנוסף, ממשקנו את הקמפוס שלנו בבני ברק – אלינו". בית הלחמי ציין כי "בעתיד הקרוב נבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית ונעבור מעולם ה-PRI הישן לעולם ה-SIP החדש".

עוד ציין בית הלחמי כי: "צוות התשתיות והיועצים של אגף מערכות מידע עבדו יום ולילה על מנת שנגיע לכדי מימוש פרויקט מורכב זה בצורה המיטבית". הוא הוסיף כי "הגלישה האלחוטית תהיה מהירה וטובה יותר לסטודנטים, עם הגנה ברמה גבוהה, ומערכות בשרידות של 99.999%".

אור יצהר, מנהל תחום תקשורת, קבוצת גטר, אמר כי "Ruckusמבססת את עצמה כפתרון האלחוטי המוביל בעולם החינוך והאקדמיה בישראל. אנו מסייעים למסלול האקדמי המכללה למינהל לממש את חזון Always Connect, 'מקושר תמיד'. המכללה משקיעה בכיסוי של 100% מהקמפוס, זהו כיסוי חסר תקדים, הן ברמת הקומות והן ביכולת הנדידה בין מבני הקמפוס".

המכללה – לקוח ותיק

קובי בן רפאל, מנהל לקוחות למגזר הפיננסי בפורטינט ישראל, אמר כי "פורטינט ממשיכה להוביל את עולמות האקדמיה בישראל ולספק את הפתרונות המתקדמים והמובילים בשוק, אשר עונים על הצרכים העסקיים והטכנולוגיים של המכללה ושל הסטודנטים והמרצים בפרט. על ידי המשך שיתוף הפעולה עם פורטינט, המכללה למינהל מתאימה את עצמה לנוף האיומים המתפתח ללא הרף ובוחרת להגן על המשתמשים בצורה יעילה וחכמה".

אלון קמאי, מנהל לקוחות אסטרטגיים בפרטנר, ציין כי "הבחירה בפרטנר מהווה הבעת אמון גדולה ביכולותיה הטכנולוגיות של החברה, אמינותה ומגוון הפתרונות המתקדמים שמספקת כיום בעולמות התקשורת לעסקים. שיתוף הפעולה בין כל השותפים לפרויקט – פרטנר, המסלול האקדמי המכללה למנהל, פורטינט ו-Ruckus, נערך בסינרגיה מלאה, תוך מחויבות של כל הגורמים והתאמת פתרונות התקשורת המלאים לצרכי המכללה וקהל הסטודנטים".

טרן סיכם באומרו כי "לאחר תהליך ארוך ויסודי, בחרנו בפרטנר להוביל את הפרויקט. אנו רואים בחברה שותפה משמעותית ומקצועית ומאמינים כי יכולותיה וניסיונה הרב, יתרמו רבות להצלחתו".

אירועים קרובים