תוכן שיווקי

עולם הנדל"ן משנה גישה

21/09/2015 14:05
הגיע הזמן לגישה חדשה. iintoo

לא נפתיע אתכם אם נספר שהצרכנים החדשים, כלומר אתם, יודעים שמגיע לכם לדעת. מהסיבה הזאת עומדים מגוון ערוצי מידע שמאפשרים לכם לדעת המון: מה אמרו, מה חשבו, מה הצליח, מה נכשל, מה יקר ומה זול. הדרישה למידע איכותי שיאפשר לכם לקבל החלטות, גרמה לשינוי דרמטי במגוון תחומי חיים – מהדרך בה מותגים מחזרים אחריכם, ועד הדרך בה הרשות העירונית פונה אליכם.

אבל מה קורה כשאתם מחליטים להשקיע בנכס או לרכוש בית? חלל ריק. להשיג מידע בתחום הנדל"ן היא משימה בלתי אפשרית עד היום. אבל כל זה מתחיל להשתנות, ועולם הנדל"ן הופך לעולם טכנולוגי שמבין שהנגשת מידע היא אחת המטרות העיקריות שלו.

חוכמת ההמונים בשירות הנדל"ן

השקעה בתחום הנדל"ן דורשת איסוף של מידע, טיוב שלו והסקת מסקנות. ניהול המידע דורש הרבה מאוד זמן ולמידה, והרבה פעמים מהווה חסם בפני משקיעים שמעוניינים להיכנס לתחום ההשקעות היחיד, שיכול להתגבר על העובדה שאנחנו חיים בסביבת ריבית אפס.

iintoo היא רשת השקעות חברתית בנדל"ן, פרי יוזמה של אנשי העסקים המנוסים דב קוטלר וערן רוט שהחליטו שהגיע הזמן לגישה חדשה שתאפשר למשקיעים בתחום הנדל"ן ליהנות מזרימת מידע איכותית. בשלב הראשון iintoo מאפשרת למשקיעים לבצע השקעה חברתית בהתאמה אישית, כאשר כל המידע חשוף ומונגש: מיקום הפרויקט, סוג הנכס, תזמון, משך ההשקעה והתנהלות הפרויקט. הפרויקטים עוברים בדיקת היתכנות על ידי מומחי נדל"ן, וכל המידע מגיע בצורה ישירה ומסודרת למייל של המשקיע. כך ניתן לקבל החלטה על בסיס מידע איכותי, גם אם אתם לא אנשי נדל"ן ותיקים. ההשקעה מתבצעת באמצעות קבוצת השקעה כאשר הסכום המינימלי הוא 25 אלף דולר. מעט כסף בעולם הנדל"ן, השקעה ריאלית לאדם הקטן.

בשלב השני החליטו ב-iintoo לרתום לעזרת המשקיעים את חוכמת ההמונים, וליצור ערוץ שיאפשר להם להשתמש בה. iintoo מקימה בימים אלה רשת חברתית המחברת בין משקיעי נדל"ן ותיקים, מתחילים ויזמים. הרשת מאפשרת למשקיעים לאסוף מידע ממגוון משקיעים ומומחים, ובעצם לרתום את הניסיון העשיר שלהם לטובתם: לעקוב אחריהם, לקבל טיפים ולנהל שיחות עם אנשי נדל"ן ותיקים שאין סיכוי שהם היו מגיעים אליהם אחרת.

כאשר חפצים ואנשים מתקשרים

ואם עוסקים בהנגשת מידע, אי אפשר שלא לדבר על האינטרנט של הדברים. אתר SingularityHUB פרסם בתחילת מאי פוסט שמנסה לחזות כיצד יראה העולם בשנת 2025. הפוסט מתמקד בזרימת המידע וניהולו בעולם, שיושפע בעתיד מטריליון חיישנים שיאספו מידע בכל מקום וישפיעו באופן מובהק על הדרך בה אנו מתנהלים.

בהתחלה ההשפעה תהיה ברמה היומיומית (המקרר ישלח רשימת קניות), אבל השינוי התפיסתי יהיה כל כך גדול, שהוא גם ישפיע על הדרך בה אנו מקבלים החלטות פיננסיות (איפה להשקיע, מתי להשקיע), מחליטים היכן אנו רוצים לגור (אזור המאפשר זרימה שוטפת של מידע) וכיצד לעצב את הבית שלנו (שיהיה מקום לרובוט שאחראי על קיפול הכביסה). בנוסף, סביבת הנדל"ן בה אנו חיים תשתנה בצורה מהותית ותושפע מצרכי האזרחים ומגישות משתנות ומבוססות מידע עדכני שמתקבל Live.

 

הופכים את הבניין לרשת חברתית

מכיוון שלעיתים קרובות המידע לו אנו זקוקים נמצא אצל האדם לידינו, החליטו בסטארט-אפ נוסף בשם Skyrise להפסיק להסתפק בהנהון מנומס במעלית. Skyrise מזמינים את מגדלי המשרדים להפוך לרשת חברתית שלמה המאפשרת לעובדים בהם להבין מי עובד מעליהם ומי מתחתיהם, להפיק מכך יתרונות עצומים ולחלוק מידע שיכול לקדם את כל השכנים בבניין. המידע שייאגר ברשת החברתית גם יוכל להשפיע על ההחלטה לגבי מיקום העסק. גם פה נמצאים עדיין בשלב ההרשמה, אבל תמיד עדיף להיות Early Adaptors מאשר לגלות שאתם מזדחלים מאחור.

אתם כבר ב-loop?

התחום של הנגשת מידע בעולם הנדל"ן והשימוש בכוח המשותף של המשקיעים והרוכשים, כבר תופס תאוצה בארצות ברית ובאירופה. אנשי נדל"ן מתחילים להבין שכפי שכבר התרחש בתחומים אחרים, גם כאן הזרימה הטבעית של הדברים תדרוש שינוי. מדובר בתהליך כלל עולמי, כאשר בישראל נחשפים אליו בדמות חברות כגון iintoo שלוקחת את הנושא צעד אחד קדימה: מנגישה מידע, מספקת אפשרויות לניהולו ומפתחת פלטפורמה שהופכת את חוכמת ההמונים מתיאוריה לכלי שניתן לקבל בעזרתו החלטות פיננסיות. האמונה של iintoo בכוח המידע והשקיפות היא כל כך מוחלטת שהם לא מפחדים לדבר על תשואות גבוהות (דו ספרתיות) למרות שאנחנו חיים בסביבת ריבית אפס.

אז בינתיים, עד שהרשת החברתית תעלה לשלב הבטא, אתם יכולים להירשם למאגר המשקיעים וליהנות מהאפשרות להרוויח קצת כסף כמו נדל"ניסטים ממולחים.

אירועים קרובים