אפל: "סמסונג לקחה קיצור דרך – והעתיקה"; סמסונג: "אפל חושבת שיש לה מונופול על מלבן עם מסך"

"סמסונג נהנתה מפירות העבודה של אפל, מבלי לקחת אף אחד מהסיכונים שכרוכים בפיתוח מוצר חדש לחלוטין", אמר הרולד מקלהיני, עורך הדין של אפל, בדברי הסיכום שלו ● "במקום להתחרות באופן הוגן בשוק, מחפשת אפל להשיג יתרון תחרותי בין כותלי בית המשפט", אמר צ'ארלס ורהובן, עורך הדין של סמסונג ● 12 המושבעים יחלו היום את דיוניהם בבית המשפט שבסן חוזה, קליפורניה, אולם קשה להעריך בשלב זה מה תהיה החלטתם

משפט הענק המתוקשר בין שתי ענקיות הטכנולוגיה, אפל (Apple) וסמסונג (Samsung), הגיע לשיא אמש (ג'), כאשר פרקליטי שני הצדדים נשאו את נאומי הסיכום שלהם. כצפוי, הטיחו עורכי הדין האשמות הדדיות וניצלו את ההזדמנות האחרונה שעומדת בפניהם כדי לנסות ולהטות את דעתו של חבר המושבעים לטובתם. 12 המושבעים יחלו היום את דיוניהם בבית המשפט שבסן חוזה, קליפורניה, אולם קשה להעריך בשלב זה מה תהיה החלטתם.

"סמסונג בחרה לקחת קיצור דרך – ולהעתיק מאיתנו", אמר הרולד מקלהיני, עורך הדין של אפל, בדברי הסיכום שלו. הוא הסב את תשומת לב המושבעים לעדותה של מעצבת דרום קוריאנית, שלדבריה עבדה על הטלפונים של סמסונג יומם וליל במשך שלושה חודשים. "באותם שלושה חודשים קריטיים, עשתה סמסונג שימוש בתוצר של ארבע שנות פיתוח ועבודה קשה מצד אפל. סמסונג נהנתה מפירות העבודה של אפל, מבלי לקחת אף אחד מהסיכונים שכרוכים בפיתוח מוצר חדש לחלוטין", קבע מקלהיני.

"במקום להתחרות באופן הוגן בשוק, מחפשת אפל להשיג יתרון תחרותי בין כותלי בית המשפט", אמר צ'ארלס ורהובן, עורך הדין של סמסונג. "אפל חושבת שיש לה מונופול על מלבן עם פינות מעוגלות ומסך. זה די מדהים, למען האמת". הוא הדגיש בפני המושבעים, כי פסיקה לטובתה של אפל תפגע בתחרות ותצמצם את האפשרויות שעומדות בפני הצרכן.

חבר המושבעים שיתכנס היום, יאלץ לקבוע אילו מכשירים מתוצרת שני הצדדים מהווים הפרה של פטנטים. במקרה של אפל, יהיה על 12 המושבעים לקבוע האם החברה הפרה חמישה פטנטים של סמסונג בשלושה ממוצריה – מכשירי iPhone על דגמיהם השונים, מחשבי iPad ונגני iPod Touch. סמסונג, לעומת זאת, מסנגרת על יותר מ-20 מוצרים שונים, שלטענת אפל מפרים לא פחות משבעה פטנטים שרשומים על שמה.

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על השוק של המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום.

על כף המאזניים מוטל משקל רב: מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). לעומת זאת, סמסונג מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי גלקסי (Galaxy) המצליחים מתוצרתה – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – ברבות ממדינות העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים