איקו חסון, משרד הביטחון: "מכרז הסלולר לצבא נפל על חודה של אגורה"

"לפני שבע שנים שילמנו מחיר יקר מאוד וקיבלנו כלום. כיום האפשרויות רבות יותר והתשלום נמוך בהרבה",אמר חסון - סגן בכיר לתיקשוב ומודיעין במינהל ההרכשה והייצור במשרד הביטחון, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "השגנו מחירים טובים אפילו יותר מאשר אלו של המכרז לעובדי המדינה" ● "קשה לאמוד את מידת החיסכון הצפויה, כי היא תלויה בכל מיני סוגי התקשרויות שייווצרו, אולם אין ספק שהמדובר במיליוני שקלים רבים", קבע

אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנהל הרכש לתיקשוב ולמודיעין במשרד הביטחון. צילום: פלי הנמר

"מכרז הסלולר שערכנו לצה"ל הוא המכרז הגדול ביותר שהיה במשק הישראלי, אף יותר גדול מזה של המכרז לעובדי המדינה. ההצעות של שלוש החברות שהתמודדו היו דומות למדי והן נפלו על חודה של אגורה", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לתיקשוב ומודיעין במינהל ההרכשה והייצור במשרד הביטחון.

לדברי חסון, המכרז בו זכתה אתמול (ג') סלקום, כולל אספקת שירותי סלולר ומכשירים לכלל צה"ל – נגדים קצינים וזוטרים, שחולקו לארבע קבוצות אוכלוסיה. כך, למעט הזוטרים, תוכלנה שאר הקבוצות לשדרג את הטלפונים והשירותים אותם הם יקבלו. "לא רצינו לתת את האפשרות הזו לזוטרים, בשל מקרים שהיו בעבר, בהם הזוטרים לא יכלו לעמוד בתשלומים על שירותים נלווים שהם רכשו", הסביר. "אנו באים עם בשורה לאנשי הצבא" אמר חסון, "ומספקים לאנשי צה"ל טלפון דור-3 עם אפשרויות גלישה שלא בחבילה הבסיסית. הגלישה היא לבחירת המנויים – של חצי ג'יגה או ג'יגה".

"לפני שבע שנים", אמר חסון, "שילמנו מחיר יקר מאוד וקיבלנו כלום. כיום האפשרויות רבות יותר והתשלום נמוך בהרבה. השגנו מחירים טובים אפילו יותר מאשר אלו של המכרז לעובדי המדינה". לשאלת אנשים ומחשבים, השיב חסון, כי "קשה לאמוד את מידת החיסכון הצפויה, כי היא תלויה בכל מיני סוגי התקשרויות שייווצרו, אולם אין ספק שהמדובר במיליוני שקלים רבים".

במכרז מקוון שנערך על ידי משרד הביטחון, גברה כאמור סלקום על פלאפון ופרטנר וזכתה במכרז צה"ל לטלפוניה סלולרית. בכך הדיחה סלקום את מירס, שלא השתתפה במכרז החדש כספקית הסלולר הרשמית של הצבא. לפי תנאי המכרז החדש, תספק סלקום שירותי סלולר לצה"ל במשך שלוש השנים הקרובות, עם אופציית הארכה לעד שבע שנים. המחיר שישלמו מנויי צה"ל הוא הזול ביותר בשוק הישראלי: דמי מנוי של 14 שקלים לחודש, 5.1 אג' לדקת שיחה ו-0.3 אג' להודעת SMS.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צוקי

    או שנשלם ישירות לחברת הסלולר או שנשלם לצה"ל דרך מיסים - זה לא ממש משנה. בכל מקרה ייסחטו אותנו.

  2. קוקי

    תראה, המחיר בסוף נסגר על 5 אגורות לדקה, אז כמובן שאם המתחרים הציעו 6 הם לא יעברו ואכן זה על חודה של אגורה, אך מצד שני ההבדל בין 5 אגורות ל6 אגורות הוא 20%.....אכן על חודה של אגורה

  3. מ

    המכרז הזה מראה אזה קופון עושות חברות הסללור על הצרכן הפרטי. והאם סלקום לא תרוויח בעיסקה זו? היא תרוויח ובגדול.אנחנו מדברים על גג 100K מינויים בעוד שמספר המינויים הפרטיים הוא לכל חברה יותר ממיליון. רק שאנו הצרכנים הפרטיים איננו מסוגלים להתאגד כנגד החברות הללו ולהוריד מחירים. הנה כוח קניה של 100K צרכנים מאוגדים (לא בצורה רישמית) ויש להם כוח אדיר.

אירועים קרובים