משה ליכטמן, מיקרוסופט: "אין נוסחה מושלמת לחדשנות, וספק אם תימצא אחת כזו"

"אסור לקפוא על השמרים, ויש לדאוג להמשך התמיכה בפעילויות שמניעות חדשנות, דוגמת שוק קרנות ההון וחינוך טכנולוגי", אמר ליכטמן - נשיא המו"פ של מיקרוסופט בישראל, בכנס החדשנות הטכנולוגי Think Next 2011 ● בלייז אגוארה, ארכיטקט ראשי במיקרוסופט העולמית, הציג את פיתוחי החברה בעולם החיפוש על גבי רכיבים ניידים

"אין נוסחה מושלמת לחדשנות, וספק אם תימצא אחת כזו. ישראל היא מדינה ברוכה ביוזמות וחדשנות ונדרש לתעל את היכולות שלה לטובת קידום הכלכלה והתעשייה. אסור לקפוא על השמרים, ויש לדאוג להמשך התמיכה בפעילויות שמניעות חדשנות, דוגמת שוק קרנות ההון וחינוך טכנולוגי", כך אמר משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט (Microsoft) העולמית ונשיא מרכז המו"פ של החברה בישראל.

ליכטמן דיבר בפתח מסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (א') במסגרת כנס החדשנות הטכנולוגי, Think Next 2011, שהתקיים בהאנגר 11, נמל תל אביב. באירוע הוצגו טכנולוגיות שפותחו בעולם ובישראל בתחומי תלת-מימד, וידיאו, מובייל ומשחקים. הוא אמר, כי "העולם בכלל הופך להיות יותר מבוסס רכיבים ניידים, יותר חברתי, יותר מקושר, תלת-מימדי ועשיר. עבור כל המגמות הללו נדרש לספק יישומים וממשקי משתמש אינטואיטיביים ופשוטים".

ליכטמן ציין, כי מרכז המו"פ בישראל מעודד חדשנות וצמיחה של התעשיה המקומית. "בעזרת מנוע החיפוש בינג (Bing) ופיתוח יישומים עבורו בעולם הנייד והנייח, אנחנו מרחיבים את היקף החיפוש והיכולות שלו, בכמה היבטים: חיפוש מבוסס הקשר, חיפוש חזותי, וכמות הנתונים ברשת עליהם מתבצע החיפוש. תחום ה-MDM מחייב עבודה רבה ואנו גורמים לכך שמידע שעד היום לא נותח, ינותח בעתיד".

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, אמר ליכטמן, הוקם ב-1991 בחיפה והיה הראשון של החברה מחוץ לגבולות ארה"ב. ב-2006, בהמשך לביקור ביל גייטס בישראל, החליטה מיקרוסופט העולמית להרחיב את פעילויותיה בישראל והמרכז שודרג והפך ב-2007 למרכז מו"פ אסטרטגי של מיקרוסופט העולמית, כמוהו יש רק שניים נוספים מחוץ לארה"ב – בהודו ובסין. הוא ציין, כי מרכז המו"פ, על שני אתריו בהרצליה ובחיפה, מעסיק 600 עובדים וכי הוא צמח ב-400% תוך שנתיים, באמצעות גיוסים ורכישות של חברות סטארט-אפ. הפרויקטים במעבדות החדשנות, אמר, מתפרסים על תחומים מגוונים, ביניהם: שירותים וטכנולוגיות לעולם המקוון ובכללם חיפוש, פרסום וניווט חכם, שירותים וטכנולוגיות בידוריות ומחקר בתחומים מתעוררים.

בלייז אגוארה, ארכיטקט ראשי, Bing Mobile & Bing Maps, מיקרוסופט העולמית, הציג את פיתוחי החברה בעולם החיפוש על גבי רכיבים ניידים. לדבריו, בעוד שהחיפוש על המחשב הנייח, במשרד או בבית, מתאפיין בפרקי זמן ארוכים, ובהעמקה בחיפוש, הרי החיפוש בניידים הוא קצר ותכליתי: "אם אני מחפש 'דג בורי' בנייד, איני מבקש לדעת את ההיסטוריה של הדגה העולמית בוויקיפדיה (Wikipedia)", אמר אגוארה, "אלא רק איפה יש מסעדת דגים קרובה למקום הימצאותי".

בלייז אגוארה, ארכיטקט ראשי, Bing Mobile & Bing Maps, מיקרוסופט העולמית. צילום: קובי קנטורהוא הציג את טכנולוגיית Bing Mobile – Life Log View. המדובר, אמר אגוארה, "בטכנולוגיית חיפוש חדשה לטלפונים סלולריים, שפותחה בישראל, באמצעותה יכול המשתמש להציג את כל המקומות שבהם שהה בתקופה מסוימת או בתאריך מסוים".

טכנולוגיה נוספת שהוא הציג בתחום החיפוש הנייד, היא של מציאות רבודה, Augmented Reality, שלדבריו "מציגות שכבות מידע על בסיס אמצעי קליטת מידע כמו מצלמה, מצפן, בר-קוד ועוד".

עוד הוצגו טכנולוגיות בתחום חיפוש מבוסס איורים והרכבי צבעים; ראש תלת-מימד מדבר – טכנולוגיה באמצעותה ניתן להפוך צילום רגיל של פנים לתמונת תלת מימד "חיה", שניתן להקליד משפטים ולשלוח אותם אל הדמות הווירטואלית שתאמר אותם בקולה עם תנועות דיבור והבעות, כאילו הייתה אדם אמיתי; וכן זיהוי פנים בווידיאו – One Vision,  טכנולוגיה מבוססת אלגוריתמים שמסוגלים לזהות תווי פנים בסרטי ווידיאו ולהצמיד להם שם. יכולת זו, אמר אגוארה, "מיושמת גם בווידיאו חי תוך כדי שידור. עם הזיהוי ניתן להציג שאילתות ולשלוף את כל קטעי הווידיאו שבהם מופיע האיש המזוהה או יותר מאדם אחד".

במסגרת האירוע הושקה פעילות הפיתוח של יישומים למערכת ההפעלה חלונות פון 7 (Windows Phone 7) בישראל. ליכטמן אמר, כי "מפתחים בסביבות מיקרוסופט ומפתחים לפלטפורמות ניידות אחרות מוזמנים עתה לפתח יישומים ולהעלותם ישירות לחנות היישומים Windows Phone Marketplace".

לדבריו, "מאז השקתה, זכתה חלונות פון 7 לשבחים על עושרה הפונקציונאלי ועל ממשק האריחים (Tiles) החדיש שמקל על הניווט בין פעילויות שונות". הוא ציין, כי בתוך כארבעה חודשים נמכרו מיליוני מכשירים ופותחו כ-10,000 יישומים, "זהו קצב הפיתוח המהיר בעולם בשוק הסלולר בחודשים הראשונים להשקת מערכת הפעלה חדשה".

הוא סיים בציינו, כי "הפיתוח לחלונות פון 7 מהיר וידידותי ומבוסס על כלי הפיתוח המוכרים שבהם משתמשים עשרות אלפי מפתחי מיקרוסופט בישראל, שזכו כבר להישגים רבים בשוק העולמי. הכניסה הפשוטה לתחום וההזדמנות הכלכלית תניע מפתחים מקומיים רבים להיכנס לשוק זה. נתמוך בפעילות זו באמצעות ייעוץ, כלי פיתוח וסיוע נוסף".

בכנס אחר הצהריים השתתפו אנשים מהתעשייה, מפתחים ומנהלי פיתוח, טכנולוגים ראשיים, יזמים וחברות סטארט-אפ, קרנות הון סיכון, סטודנטים וחוקרים מהאקדמיה ועוד. במסגרתו נחשפו כ-40 טכנולוגיות חדשניות, 20 מתוכן של חברות סטארט-אפ ישראליות, שנבחרו מבין למעלה מ-100 מועמדות, ו-20 טכנולוגיות פרי הפיתוח של מרכזי המחקר ומרכזי המו"פ של מיקרוסופט בעולם ובישראל. באירוע דיבר ד"ר צ'י לו, נשיא תחום האונליין והפרסום במיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים