הכנסת צפויה לאשר הערב תקציב של 140 מיליון שקלים להמשך פרויקט מרכב"ה וממשל זמין

תקציב מימשל זמין, כ-70 מיליון שקל, גדל ב-10%, והוא כולל בין היתר את פרויקט הגורם המאשר לקראת הנפקת תעודות זהות חכמות ● תקציב מרכב"ה יעמוד גם הוא על 70 מיליון שקלים ● טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי: "לאחר שההסתדרות הסירה את העיצומים, נסתער על השלמת פרויקט מרכב"ה בכל יחידות הממשלה"

הדיונים שהחלו היום (ד') בכנסת לאישור תקציב המדינה כוללים, בין השאר, אישור תקציבי לשני פרויקטי מיחשוב מרכזיים שהממשלה מובילה: מרכב"ה וממשל זמין. פרויקט מרכב"ה מתוקצב לשנה הבאה בכ-70 מיליון שקלים, כאשר התקציב כולו מיועד לסגירת הפערים ויישום הפרויקט בכ-13 יחידות הממשלה שבהן הוא לא הושלם עד היום.

לדברי טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר, העיכוב בפרויקט מרכב"ה נבע מסכסוך עבודה ממושך בין הממשלה להסתדרות, שבמסגרתו הורתה הסתדרות עובדי המדינה למשרדי הממשלה שלא לשתף פעולה עם עובדי מרכב"ה. כתוצאה מכך נעצר הפרויקט בשורה של משרדים, בהם משרד ראש הממשלה, משרד החקלאות, רשות המסים ועוד.

"לאחר שההסתדרות הודיעה על סיום הסכסוך, נסתער על המשרדים שעיכבו את המשך הפרויקט, עם תוכנית עבודה מסודרת שתתפרש עד 2012", אמר הרמתי. לדבריו, במידה ויתברר כי יהיה צורך להמשיך את הפרויקט ל-2013 תוגש הצעת החלטה לאישור הממשלה.

פרויקט מרכב"ה אושר לראשונה במאי 2002 ועד לתחילת השנה, אז פרץ הסכסוך עם ההסתדרות, הוטמע ב-62 יחידות ממשלתיות הנמצאות ב-30 משרדים, והוא משרת כ-7,000 משתמשים, מתוכם 4,000 משתמשים פנימיים. התקציב הכולל של מרכב"ה הוא כ-605 מיליון שקלים, מתוכו כ-200 מיליון שקלים לתחזוקה שוטפת שאינה נכללת ב-70 מיליון שקלים אותם צפויה הכנסת לאשר הערב.

באשר לפרויקט ממשל זמין, אומר הרמתי, כי תקציבו יגדל ב-10% ויעמוד גם כן על 70 מיליון שקלים, ללא תחזוקה. הגידול בתקציב נובע, בין השאר, מהרצון לבצע מספר פרויקטים חדשים כגון פרויקט הגורם המאשר, שנועד להשתלב בפרויקט תעודות הזהות החכמות של משרד הפנים. גם תקציב זה עשוי לגדול ככול שהפרויקט יתקדם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    מתברר כי לשקר יש רגלים. כל שנה דוחים את מועד הסיום בשנה נוספת טל עצמו הבטיח לסיים את הפרויקט עד 2009. ואם היתה שביתה למה לא קיצצו את ההוצאה/ תקציב? חייב מבקר המדינה לבדוק לאן הלך הכסף בשלושת השנים האחרונות שטל מנהל את הפרוייקט. מצד אחד היתה שביתה, לא עבדו ומצד שני יצא/ בוזבז יותר מ- 210 מיליון ש"ח בתקופתו של טל. ואולי לא מבקר המדינה יבדוק, אולי המשטרה!

אירועים קרובים