הדורות הצעירים אוהבים AI ומעוניינים שסוכני AI ירכשו עבורם פריטים
כך לפי דו"ח הקונים השישי שמפרסמת סיילספורס, שמעיד גם על ההשפעה של עידן הבינה המלאכותית על תחום הקניות

הדורות הצעירים פתוחים יותר לסוכנים הנוטלים יוזמה: 63% מהצרכנים מדור ה-Z מעוניינים בסוכנים שירכשו פריטים בשמם – כך לפי דו"ח הקונים השישי שמפרסמת סיילספורס, המבוסס על סקר שבוצע בקרב יותר מ-8,300 קונים ו-1,700 קמעונאים בעולם. הדו"ח מדגיש את החשיבות ההולכת וגוברת של סוכני AI במגזר הקמעונאי, וכיצד קמעונאים יכולים לנווט בעולם שבו העדפות הצרכנים הולכות ומשתנות.
לפי הדו"ח, גם הקמעונאים רואים בסוכני AI רואים בהם פריצת דרך, ו- 3 מתוך 4 קמעונאים מאמינים, כי סוכני בינה מלאכותית יהיו חיוניים על מנת לעמוד בתחרות בשנה הקרובה, שהולכת ומחריפה על רקע העלויות המצטברות, ציפיות הלקוחות שעולות והטכנולוגיה שהופכת מורכבת יותר ויותר.
קמעונאים מעמיקים את המחויבות שלהם לבינה מלאכותית, כאשר 76% אמרו שהם מגדילים את ההשקעות בתחום במהלך השנה הבאה. ככל שאימוץ הטכנולוגיה נמשך, תחום שירות הלקוחות מתגלה כמקרה השימוש העיקרי של הסוכן הקמעונאי. כאן, סוכנים מגיבים אוטומטית לפניות, עוקבים אחר הזמנות ומנהלים החזרות בכל עת, יום או לילה, כך שנציגים אנושיים יכולים להתמקד באינטראקציות בעלות ערך גבוה יותר.
מעבר לשירות לקוחות, קמעונאים צופים שהסוכנים יתפרסו על פני משימות ומחלקות רבות אחרות – מאופטימיזציה של אתרים וקמפיינים שיווקיים ועד להכשרת נציגים בחנויות וניהול מלאי.
ובכלל, כיצד מושפע תחום הקניות מעידן הבינה המלאכותית? לפי המחקר האמור, הקונים מראים מוכנות לעידן הבינה המלאכותית – 39% מהקונים – ו-54% מדור ה-Z, שלרוב מאמצים ראשונים טכנולוגיות חדשות – משתמשים בבינה מלאכותית למציאת מוצרים חדשים. קונים מדור ה-Z מעידים פי 10 יותר מדור הבייבי בום כי הם מרבים להשתמש בבינה מלאכותית בדרך זו.
כדי שצרכנים יאמצו סוכני AI כמקבלי החלטות בשמם, נושא האמון הוא חיוני. כשנשאלו מה יגביר את האמון שלהם בסוכנים, דירגו הקונים את ההגנה על פרטיות נתונים ואבטחה כחשוב ביותר, ואחריו את היכולת לכבות/להפעיל אותו בקלות.
עוד על פי הדו"ח, המדיה החברתית היא זירה משמעותית מבחינת הקונים. גם כאן, דור ה-Z מוביל את המגמה, עם 76% שמשתמשים במדיה חברתית כדי למצוא מוצרים, לעומת 53% מקרב הקונים (46% ב-2023).
כמו כן, בעוד שיו-טיוב שולטת באופן כללי, טיק-טוק היא הפלטפורמה ה"חמה" בקרב דור ה-Z, שמושכת 40% מהקונים הצעירים יותר בהשוואה ל-4% בלבד מהבייבי בומרס, קבוצה דמוגרפית שנולדה בין 1946 ל-1964.
נתון מעניין נוסף מעלה, כי ההתנהגויות המשתנות של הצרכנים מובילות למסעות קניות מורכבים יותר ויותר. בעוד שחנויות פיזיות נשארות חיוניות, נתח הרכישות שלהן יורד – מ-45% ב-2024 לצפי של 41% עד 2026.
תגובות
(0)