האם הדבר הגדול הבא של אפל יהיה רובוט ביתי?

לפי דיווח בבלומברג המתבסס על עובדים שמכירים את הנושא, על שרידיו של פרויקט המכונית האוטונומית של אפל שבוטל קמה חטיבת רובוטיקה, שעובדת על רובוט ביתי. האם הוא עוכל לעשות משהו שאחרים לא יכולים?

רובוט של אפל?

פרויקט המכונית של אפל לא שרד, אבל על שרידיו של הפרויקט, שעסק גם במחקר על מערכות אוטונומיות ורובוטיקה, קמה חטיבת רובוטיקה, שרוצה לבנות רובוט אוטונומי ביתי.

לפי פרסום בבלומברג, שמתבסס על עובדים שמכירים את הנושא, עבודת רובוטיקה מתרחשת תחת חטיבת הנדסת החומרה וקבוצת ה-AI של אפל. ראש הבינה המלאכותית, ג'ון ג'יאננדריה, ומנהלי מוצרי הבית, מאט קוסטלו ובריאן לינץ', מפקחים על הפרויקט.

הנושאים שבהם אפל התמקדה בחטיבה היו רכב, בית ומחשוב מרחבי, וכעת עם ביטול פרויקט Apple Car, הוסבה העבודה לנושא הבית.

לפי הדיווחי, לצוות הרובוטיקה יש שני פרויקטים בעיצומם, אך אף אחד מהם עדיין לא קיבל אור ירוק כדי להפוך למוצר בפועל. האחד היא זרוע מוניטור רובוטית, שיכולה לעקוב אחר המשתמש או להגיב למצבים מסוימים על המסך. לדוגמה, הצג עשוי להנהן כאשר אדם בצ'אט מהנהן. והשני הוא פרויקט שאפתני יותר, שבו רובוט עוקב אחרי המשתמש ברחבי הבית. לא ברור איזה תפקיד יהיה לו, אבל בעיקרון הוא אמור לבצע מטלות פשוטות או פקודות.

שני הפרויקטים מסתמכים במידה רבה על ההאצה של אפל בנושא הבינה המלאכותית. מערכות אוטונומיות ומערכת safetyOS של Apple Car שדובר עליה יכולות להיות ישימות גם על רובוטים.

כמובן, המעבדות הפנימיות של אפל עובדות על פרויקטים רבים שרובם לא מתממשים. עם זאת, אפל כן אוהבת להיכנס לתחום שהיא יכולה לשבש. אולי רובוט של אפל יוכללעשות משהו שאחרים לא יכולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים