המנמ"רית הראשית בממשל ביידן: "יש לשפר קשר דיגיטלי עם האזרחים"

קלייר מרטורנה דיברה בכנס מנמ"רים בבית הלבן ● "היסוד לאסטרטגיה שהמנמ"רים בארה"ב צריכים ליישם מבוסס על שלושה עקרונות: פשוט, חלק, ובטוח"

המנמ"רית הפדרלית הראשית של ארה"ב, קלייר מרטורנה.

המנמ"רית הפדרלית הראשית של ארה"ב, קלייר מרטורנה, קראה באחרונה לכל המנמ"רים של סוכנויות הממשל הפדרלי, לנצל את התקופה הנוכחית כדי לשפר את הקשר הדיגיטלי של האזרחים עם הממשל.   מרטורנה, דיברה בכנס בהשתתפות 100 מנמ"רים, שנערך בבית הלבן  לרגל שנתיים למדיניות שהתווה ממשל ביידן להגברת הקשר הדיגיטלי מול האזרחים.

מדיניות זו הוגדרה כאחת משלושת היעדים המרכזיים שהממשל הציב לעצמו עם כניסתו לתפקיד של הנשיא ג'ו ביידן.

בהרצאתה ציינה מרטורנה כי "מגיפת הקורונה הייתה חוויה שלימדה אותנו לשפר את חוויית האזרח, את צורכי השירותים, ועתה הזמן למנף את זה כדי להמשיך ולשגשג". לדבריו, "אם לא ננצל את ההזדמנויות שיש כעת, יחלפו עוד חמש שנים ויתכן שלא נוכל לשנות שום דבר".

בהמשך דבריה ציינה כי "הממשל מזהה שאכן הסוכנויות הממשלתיות במדינות השונות עושים מאמצים להעצים את הממשל הזמין לאזרחים", וכן אמרה שהיא מודעת ל"קשיים התפעוליים והבירוקרטיים בדרך לממש את מדיניות הממשל".

להפוך את הממשק, ולכן את הממשל, לידידותי למשתמשים

"אנחנו עובדים ממש קשה כדי לוודא שאנחנו מפגישים את כל גלגלי השלטון, על מנת לאפשר לכם לבצע את זה ואנחנו מתחייבים להמשיך לעשות זאת", אמרה. היא הזכירה כי "היסוד לאסטרטגיה שהמנמ"רים בארה"ב צריכים ליישם מבוסס על שלושה עקרונות: פשוט, חלק, ובטוח".

בנושא הראשון של הפשטות, הדגישה מרטורנה את הצורך לדעת מה הם צורכי האזרחים ולוודא שיהיו להם ממשקים חזותיים יעילים, כדי שהתהליכים הדיגיטליים יהיו יעילים. אחת הדוגמאות שנתנה לשימוש יעיל בממשל דיגיטלי היא הנושא של הנפקת דרכונים. לדבריה, "כשאנשים מבצעים תהליכים לחידוש דרכונים, ומנסים את הערוץ הדיגיטלי, הם לא בטוחים שאכן הממשק הוא של הממשל הפדרלי והוא אמין, וזה מרתיע אותם". היא ציינה בהקשר זה כי היא אומרת את הדברים על סמך בדיקה פיזית שהיא עצמה עושה אחת  לשבוע-שבועיים. ולכן, לדבריה, המשימה היא לייצר עיצוב ויזואלי אחיד, יעיל ואמין לכל המערכות הממשלתיות, כדי להגביר את המוטיבציה של אזרחים להשתמש יותר בערוצים הדיגיטליים.

משימה נוספת שמרטורנה הטילה על המנמ"רים הראשיים במדינות השונות היא  יצירת תחנה אחת (One Stop), שבה יטפלו בבקשה של אזרח, שלא יצטרך לעבור מגוף אחד לשני, בעוד שהתהליך עצמו מתנקז אל מקום אחד. "במקום שהאזרח יתרוצץ בין משרד למשרד, הממשק הדיגיטלי יעשה זאת במקומו", הבהירה המנמ"רית הראשית את כוונתה.

"מתן ביטחון של חווית משתמש, חשוב היום יותר מתמיד, לאור התגברות ניסיונות תקיפות הסייבר", אמרה  מרטורנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים