"מאז תחילת המלחמה שודרגו מערכות המידע במשרד החינוך"

מאיר שמעוני, מנכ''ל משרד החינוך, דיבר על שדרוג מערכות המידע בוובינר של אנשים ומחשבים, וסיפר כיצד ה-IT מסייע לתלמידי היישובים שפונו להמשיך ללמוד

משרד החינוך

"בשל הלחימה שדרגנו את מערכות המידע במשרד החינוך והכנסנו בהן יותר נתונים. הקמנו מערכות IT חדשות, והצלחנו לדייק את הנתונים המהווים בסיס לקבלת החלטות", כך אמר מאיר שמעוני, מנכ"ל משרד החינוך.

שמעוני דיבר בוובינר בנושא חינוך בשעת חירום, שנערך אתמול (ב'), ביוזמת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה. זהו הוובינר ה-11 במספר שאנשים ומחשבים עורכת מתחילת המלחמה, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"משרד החינוך מתמודד אל מול כמה אתגרים", אמר שמעוני ופירט: "האחד, פערי כוח אדם בכלל ופערים בקרב נותני שירות, יועצים ופסיכולוגים. השני, מעגל השבים (מפונים ששבים לבתיהם – י"ה) – אנחנו עוסקים בכך רבות, בעזרת צוותים משולבים. אתגר נוסף קשור לצורך בסיוע למשק בכלל, ולמגזר החקלאי בפרט. יותר מ-70 אלף בני נוער עוסקים בכך בהתנדבות".

עוד אתגר, ובין המרכזיים שבהם, שציין הדובר קשור לאופן הלמידה במערכת החינוך – פיזית-פרונטלית, אונליין ומשולבת. לדבריו, היקף כלל התלמידים והתלמידות שלומדים בימים אלה באופן פרונטלי עומד על 80%-90%, תלוי באזור.

מאיר שמעוני, מנכ''ל משרד החינוך.

מאיר שמעוני, מנכ"ל משרד החינוך. צילום: דוברות משרד החינוך

"הנהלת משרד החינוך", אמר ממלא מקום המנכ"ל, "עוסקת במאמצי ליבה אופרטיביים: במקביל לשוטף, אנחנו עוסקים גם בתכנון 'היום שאחרי' המלחמה, ועושים זאת באמצעות מנהלת תקומה. המטרה היא להשיב את היישובים שנפגעו במתקפה לקדמותם, שהם יפרחו בכל היבט שקשור לחינוך, ובכלל – בינוי, תשתיות וטכנולוגיות. שמנו לנו כיעד שהיישובים הללו יהוו חממות חינוכיות-טכנולוגיות לכל דבר ועניין".

שמעוני ציין כי "פתחנו מאות מרכזי חינוך בבתי מלון לטובת כל המפונים. בכל אחד מהמרכזים יש עשרות תלמידים – חלקם לומדים במלון וחלקם האחר במוסדות חינוך אחרים, עם הסעות. בכל מרכז יש מנהל וצוות חינוכי, ובדרך זו בנינו חלופה ללמידה. נקים עוד 277 כיתות ב-37 מרכזים. ניתן מענה לימודי לכל תלמיד ותלמידה".

"המחשבים – כלי חשוב בהיערכות המערכת"

לדברי שמעוני, "שר החינוך, יואב קיש, הנחה לקצר תהליכים ולמנוע חסמים. בנינו 'מסלול ירוק' מטאפורי, עם בקרה. כך, למשל, הקמנו בית ספר בים המלח, שמונה 15 קראוונים. בזמן רגיל התהליך היה אורך שמונה חודשים עד שנה. הקמנו אותו בשלושה שבועות".

"המחשבים הם כלי חשוב בהיערכות המערכת", הוא סיכם. "חילקנו בשבועות האחרונים אלפי מחשבים, ונמשיך בחלוקה של עשרות אלפים נוספים. המחשב מצדיק את עצמו ככלי עבודה לימודי – הילד חש בטוח פדגוגית. מערכת החינוך מצויה באחת התקופות המורכבות אי פעם. נלמד מהמצב, נפיק לקחים ותובנות. ברור לנו שמה שעובד טוב בשגרה – עובד טוב גם בחירום. זו תובנה חשובה ולא מפתיעה. הקורונה אפשרה לנו להיערך טוב יותר לתפעול המערכת בזמן חירום, וכעת אנחנו ממשיכים בכך במלחמה, עם יותר טכנולוגיה. זה ענק, זה מאפשר לנו לעלות קומה, ובעתיד נעשה זאת עוד יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מורה בתיכון

    איזה מרובעים מנהלים את מערכת החינוך. שימו מורה שחווה את השטח כמנכ"ל, יש יותר סיכוי לשיפור אמיתי

אירועים קרובים