תעלומה: למה מניית חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן מתרסקת?

שער המנייה של סנטינל וואן צנח ב-35% מאז סגירת המסחר ביום ה' ● החברה פרסמה תוצאות עסקיות מעורבות ולא גרועות, ועל כן לא ברור למה נרשמה הירידה

אדום בוהק למנייה של סנטינל וואן.

חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן, שמניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק תחת הסימול "S", חוותה ירידה חדה מאוד בשער המנייה שלה במסחר שמעבר לדלפק, לאחר סגירת שערי וול סטריט ביום ה' ועד לשעות אלה. אם ביום ה' בשעה 16:00 (שעון ארצות הברית), לקראת סגירת המסחר, עמד שער המנייה של סנטינל וואן על 20.73 דולר, ב-17:30 הוא הגיע ל-13.3 דולר. מאז סגירת המסחר ביום ה' ועד לפרסום שורות אלה הוא צנח ב-35.2% וכעת הוא עומד על 13.44 דולר.

הירידה החדה במנייה של סנטינל וואן היא תעלומה, שכן לא נרשמה הרעה משמעותית במצבה של החברה. אמנם, התחזית של החברה מאכזבת, בגלל המצב הכלכלי והעובדה שלקוחות נוטים לדחות סגירת עסקאות, עקב האינפלציה, אולם אנליסטים מעריכים שיש "משהו נוסף", לא ידוע, שמשפיע על מצבה לרעה. כך או כך, מאחר שמדובר במסחר מעבר לדלפק, לא מן הנמנע שמחר, כשהמסחר בניו יורק יתחדש, יירשם תיקון והיא תחזור לעלות.

שער המנייה של החברה החל לראות את הצבע האדום הבוהק אחרי שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנתה הכספית 2024. ברם, התוצאות לא היו רעות, ובוודאי שלא מצדיקות צניחה חדה במניותיה. ההכנסות זינקו ב-70% ל-133.4 מיליון דולר ומספר לקוחותיה צמח ב-43%. לעומת זאת, ההפסד הנקי רשם עלייה של 19% ל-107 מיליון דולר והחברה הודיעה על פיטורי 100 עובדים מתוך ה-2,000 שהיא העסיקה ערב הודעה. מטרות הפיטורים הן להקטין את ההוצאות ולשפר את הרווחיות.

לא הירידה הבולטת הראשונה

סנטינל וואן היא אחת מחברות החד קרן הישראליות שנחשבות בעלות פוטנציאל הצמיחה המבטיח ביותר. היא הונפקה ב-2021 לפי שווי שוק של קרוב ל-10 מיליארד דולר, בהנפקה שהניבה לחברה הכנסה של מעל מיליארד דולר – מה שהבטיח לה יציבות פיננסית ארוכת זמן. יצוין כי היא ערב הנפילה שווי השוק של החברה עמד על כשישה מיליארד דולר.

שער המנייה הנוכחי של סנטינל וואן נמוך בכמעט 70% מזה שנרשם ביום ההנפקה שלה. הירידות החדות ביותר נרשמו בנובמבר 2021, אז הוא צנח משיא של 76.3 דולר באמצע החודש ל-46.2 דולר בתחילת דצמבר.

בשוק מחכים בדריכות למחר כדי להיווכח האם המשקיעים בסנטינל וואן יחזרו בהם ויחזירו להעלות את השער של מניית החברה, ואם כן – עד כמה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי רופט- (רס"ן מיל.)

    נחזור לבייסיקס של שוק ההון... ירידה כזו משמעותית (70%) בערך החברה מאז ההנפקה מרמזת רק על דבר אחד- על בסיס הביצועים בפועל של החברה בעת האחרונה השוק מבין שהתמחור שהביא את החברה לשווי של כ- 10 מליארד שקל בעת ההנפקה היה שגוי מהותית (זה כבר לא "פיספוס" קטן- זו החטאה מג'ורית של היעדים והתוכנית העסקית)

    1. ג"פרי

      מעניין מה תגיד אחרי התיקון הגדול כלפי מעלה . ובקרוב מאד . אכן מבאס שפסיכולגית המונים משפיעה על החלטת פיננסיות נטו .

    2. j

      זצו סופר מעולה להשקעה בסנטינל אין סיבה כלכלית לירידה הכל פסיכולוגיה בגרוש ושמועות פארש . אני קניתי היום - והרבה . תוך ימים יהיה תיקון אלי ללא ספק

אירועים קרובים