סב"פ מ-FTX דורש לבטל את האשמות נגדו בגלל "שיפוט נחפז"

היזם שבורסת הקריפטו שלו קרסה עקב ניהול כושל או תרמית מתוחכמת מכחיש מתחילת הפרשה האשמות שגנב מלקוחותיו ● לדבריו כעת, תביעתו בוצעה בחיפזון "מטריד" ולכן ביקש מבית המשפט לבטל 10 מ-13 הסעיפים הפליליים נגדו

נשלח ל-25 שנים בכלא. סם בנקמן פריד, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו FTX.

סם בנקמן-פריד (סב"פ), המייסד השותף של FTX – בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים שקרסה בנובמבר האחרון – אתמול (ב') בקשות קדם-משפט לביטולם של רוב האישומים העומדים בפניו.

סב"פ, שמשפטו עומד להתחיל בארה"ב בסתיו הקרוב, עומד בפני 13 אישומים, כולל האשמות על הונאה בניירות ערך וסחורות, כמו גם האשמות במעורבות בשוחד. אישומים אלו קשורים לתפקודו של סב"פ כמנכ"ל לשעבר של בורסת הקריפטו FTX, הפועלת מאיי בהאמה, ואשר קרסה באופן דרמטי. הקריסה טלטלה את שוק הקריפטו כולו, ערערה אותו ואת שוויים של אסימונים בולטים בו, וכן הותירה את לקוחות הבורסה בהפסדים גדולים.

כחלק מההכנות למשפט ביקשו עורכי דינו של סב"פ אתמול מבית המשפט האמריקני לדחות את מרבית האישומים נגדו, תוך ציון נימוקים וסיבות שונות לכך.

ראשית הם ציינו כי FTX פושטת הרגל אינה חברת המטבעות הדיגיטליים היחידה שהתמוטטה במהלך קריסת שוק הקריפטו הנרחבת שהתרחשה ב-2022. שנית, לטענתם התובעים הרשויות האשימו את הלקוח שלהם בחיפזון ובתוך "שיפוט מהיר".

"במקום לחכות לתהליכים אזרחיים ורגולטוריים מסורתיים במהלכם השגרתי כדי לטפל במצב, הממשלה קפצה פנימה עם שתי רגליים וביקשה באופן שגוי להפוך את הסוגיות האזרחיות והרגולטוריות הללו לפשעים פדרליים", ציינו עורכי דינו של סב"פ בפנייתם.

ההגנה טוענת: הליך המשפט לא תקין

עורך דינו הראשי של בנקמן-פריד, מארק כהן, רמז בעבר שההגנה תבקש לבטל את סעיפי האישום, לפחות בחלקם, והצהיר כי מרשו "אינו מכיר בכך שניתן לשפוט אותו" באישומים שהוגשו נגדו לאחר הסגרתו לארה"ב.

סב"פ אף טען בפני בית המשפט מפורשות כי אינו אשם באישומים אחרים שהובאו בכתבי אישום קודמים. במסמכים התומכים טענו פרקליטיו של מנכ"ל FTX כי הסכים להסגרה על סמך רשימת אישומים שלא כללה חלק מסעיפי האישום שהוגשו נגדו מאוחר יותר. הם גם טענו שחלק מהחוקים שבנקמן-פריד מואשם בעבירות בגינם אינם חלים, מכיוון ש-FTX פועלת מחוץ לארה"ב.

הגשה אחרת מטעם פרקליטיו של סב"פ מבקשת מסמכי גילוי נוספים, הטוענים כי FTX "צריכה להיחשב כחלק מצוות התביעה", בשל שיתוף הפעולה שלה עם .

התובעים הפדרליים במנהטן מצידם אמרו כהסבר לפעולתם ש-סב"פ הטעה משקיעים ומלווים אשר פעלו מול FTX וגנב מיליארדי דולרים מכספי הלקוחות, וזאת על מנת לסגור הפסדים שנחלה חברה אחרת שלו – אלמידה (Alameda). כמו כן לדבריהם הוא השתמש בכסף הגנוב על מנת  לרכוש נדל"ן ולהעניק תרומות פוליטיות, וכל זאת באמצעות תחבולה לא חוקית.

נזכיר כי סב"פ – שהותיר אחרי קריסת הבורסה שניהל ושהיה אחד ממייסדיה, יותר ממיליון נושים, שהם אינספור לקוחות ומשקיעים של FTX שנותרו פגועים כלכלית, ושהחברה חייבת להם כסף גדול – הואשם במקור בהונאת רשת, הונאת סחורות, הונאת ניירות ערך, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע הונאה. בנוסף עקב תרומות נרחבות למפלגה הדמוקרטית, הוא הואשם גם בהפרות של חוקי מימון קמפיינים. בפברואר משרד המשפטים הוסיף אישומים של הונאת בנקים, שאליהם התווסף שוחד לפקידים סינים בחודש מרץ.

בסך הכל הוגשו נגד סב"פ 13 סעיפי אישום שונים, אך כעת ההגנה של סב"פ מבקשת מבית המשפט המחוזי בארה"ב הפועל במחוז הדרומי של ניו יורק לבטל את כל האישומים הפליליים נגדו, למעט אלה הטוענים ש-מרשם קשר קשר לביצוע הונאת סחורות, קשר קשר להונאת ניירות ערך וקשר קשר לביצוע הלבנת הון. עורכי הדין אמורים לבקש גם פסילה של שלושת סעיפי האישום הנוספים הללו בעתיד, אחרי שיגבשו הוכחות שיצדיקו זאת, לטענתם.

בית המשפט נתן למשרד המשפטים עד 29 במאי להגיב לבקשות שהוגשו אתמול לשופט לואיס קפלן. ב-15 ביוני הקרוב ישמע קפלן טיעונים בעל פה לקראת המשפט הדרמטי של סב"פ המתוכנן לאוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים