קריסת FXT: מעל מיליון נושים ועשרות רגולטורים פנו והחלו לחקור בעניינה

ממסמכי הבקשה להגנת פושטי רגל בארה"ב נחשף כי FTX הותירה מספר עצום של לקוחות פגועים כספית, וכן שבאחרונה קיבלה פניות מסוכניות רגולטוריות ברחבי העולם, איתן היא מנהלת התדיינויות, כנראה בטרם חקירה רשמית

טוענת כי תחזיר ללקוחותיה את כספם. בורסת FTX.

בורסת הקריפטו FTX, שקרסה באחרונה באופן מהיר, דרמטי ועתיר סיבוכים והשלכות, הגישה השבוע בקשה רשמית לפשיטת רגל. מסמכים שהוגשו כחלק מההליך לבקשת הגנה לפושטי רגל (סעיף 11) בארה"ב, חשפו כי לחברה – שייסד סם בנקמן-פריד – מי שהיה לזמן מה המולטי מיליארדר הצעיר ביותר בעולם לצד מארק צוקרברג ממטא – יש יותר ממיליון נושים. משמעות הדבר היא שאינספור לקוחות ומשקיעים של FTX נותרו פגועים כלכלית, ושהחברה חייבת לרבים כסף גדול.

למעשה כש-FTX פתחה בתהליך פשיטת הרגל בשבוע שעבר היא העריכה שיש לה יותר מ-100,000 נושים. כעת, היא העלתה באופן דרמטי את ההערכתה זו.

מלך הקריפטו שקרס ובגדול, סם בנקמן-פריד.

מלך הקריפטו שקרס ובגדול, סם בנקמן-פריד. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. Big Stock ו-ויקימדיה (בהתאמה)

קשיי נזילות באחת מבורסות הקריפטו הגדולות

נזכיר כי בתוך פחות משנה הפכה FTX מחברה בשווי 40 מיליארד דולר – שהייתה אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם ושבאתר האינטרנט שלה צוין כי יש לה יותר ממיליון לקוחות – לארגון שהגיש בקשה לפשיטת רגל בארה"ב.

המסמכים שהחברה מסרה לבית משפט לפשיטות רגל העידו כי יש ל-FTX התחייבויות שנעות בין 10 מיליארד ל-50 מיליארד, משמע – מדובר על היקף פשיטת הרגל הגדול ביותר אי פעם במגזר המטבעות הקריפטוגרפיים.

עוד הסגירו המסמכים כי FXT הייתה בקשר עם "עשרות" גורמי רגולציה. עורכי הדין של FTX ציינו בהגשות שבוצעו ביום ב' כי בקרב רשויות רגולטוריות ברחבי העולם קיים "עניין משמעותי באירועים שקרו". לפי הדיווחים, ובהתבסס על הצהרות FTX, ב-72 השעות האחרונות נציגי הבורסה היו בקשר עם סוכנויות רגולטוריות פדרליות, מדינתיות ובינלאומיות, כולל עם הפרקליטות של ארה"ב, הוועדה למסחר בחוזי סחורות, ה-CFTC, וכן עם הרשות לניירות ערך של ארה"ב, ה-SEC.

לפי הדיווחים השונים, הבורסה עומדת כעת בפני חקירה רגולטורית שכבר פתחו הרשויות בארה"ב, בחשדות לשימוש אפשרי בכספי לקוחותיה בפעולות סיכון לא מורשות, וכן דיווחנו אתמול (ג') כי נפתחה חקירה באיי בהאמה במאמץ לרדת לפשר הקריסה הטוטלית של FTX.

CNN דיווחה כי המסמכים החדשים של בית המשפט לפשיטת רגל כוללים גם פרטים חדשים על משבר הנזילות שגרם ל-FTX להתמוטט. בית המשפט הסביר כי הגשת פשיטת הרגל התבצעה כהליך בדרגת "חירום" בשל קשיים חריפים אלו.

המסמכים שופכים אור נוסף על תפקידו של בנקמן-פריד, המייסד בן ה-30, בשאירע. בנקמן-פריד התנצל בפני המשקיעים ואז התפטר מתפקיד המנכ"ל, כשבמקביל איבד את כל הונו. לפי המסמכים שנכללו בהגשה לבית המשפט ניתן להבין שבנקמן-פריד לא היה מעוניין להתפטר אך "בסופו של דבר הסכים לזוז הצידה".

"התעוררו שאלות לגבי מנהיגותו של מר בנקמן-פריד והטיפול במערך הנכסים והעסקים המורכבים של FTX בהנחייתו", נכתב בתיק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים