קהילה ששמה את הענן במרכז

Cloud People היא קהילה חדשה, שמאגדת בתוכה מומחים בתחום הענן, ובעיקר בתחום השותפויות בענן ● כרגע היא פועלת בישראל, אולם המטרה של מייסדיה היא להפוך אותה לקהילה גלובלית

מפגש ההשקה של קהילת Cloud People.

מחשוב הענן הוא תחום ענק, עם הרבה מונחים, הרבה אנשים, הרבה טכנולוגיה והרבה ספקיות – לא רק ה-3-4 הגדולות, אלא גם לא מעט קטנות. מכאן שצריך לדעת "לשחות" היטב במים האלה. אבל גם אם יש לארגון מנהל ענן או חדשנות, וגם אם הוא שוחה פרפקט, הוא צריך כלי עזר – לא רק טכנולוגיים, אלא גם אנושיים. ובמילים אחרות, החלפת ידע, רכישת ידע ומיומנויות נוספות בעולם הזה, שכל הזמן מתחדש – וכמובן נטוורקינג. אין כמו לפגוש קולגות שעוסקים בתחום ולהחליף איתם ידע כדי להתקדם בו.

נדב צוקר מ-וויז, גלעד ברזילי מסולט סקיוריטי ומנור טבאשי מקונאקט הבינו את הצורך הזה, והחליטו לא מכבר לייסד את Cloud People – קהילת אנשי הענן. לא מזמן הם ערכו את מפגש ההשקה של הקהילה, שכרגע מורכבת בעיקר מישראלים, אבל התוכניות הן להרחיב אותה גלובלית, ומובן מדוע.

"כל חברה טכנולוגית שמכבדת את עצמה עובדת כיום עם ספקית ענן, ולפעמים עם יותר מאחת. ההוצאה הטכנולוגית הכי גדולה של חברות טכנולוגיה היא על ענן. מתוך זה נוצר לכל חברה אקו-סיסטם של שותפים – בפרט אם היא גדולה, אבל לא רק. זה מאפשר לאותה חברה לקבל מידע על מוצרים חדשים, ארגונים ועוד התפתחויות בתחום", אמר צוקר לאנשים ומחשבים.

Cloud People לוקחת את השותפויות האלה צעד אחד קדימה ומייצרת קהילה "עננית" אחת גדולה, עם כמה שיותר מקצוענים בתחום – של מנהלי שותפויות ענן, אבל לא רק. הקהילה מתמקדת בשלוש מטרות: טקטיות, אסטרטגיה וצמיחה של הארגונים החברים בה. זה נעשה על ידי קבלת ידע, אינטגרציה בין מוצרים, שיווק במשותף (שתי חברות שמבקשות למכור ביחד לחברה שלישית) ומילת הבאזזז החדשה בתחום – מרקטפלייס.

כדוגמה לשיווק משותף ציין צוקר את שיתוף הפעולה בין וויז ל-AWS. "נציגים משתי החברות פועלים ביחד למכור את האבטחה של וויז ללקוח של AWS שצריך מוצרי אבטחה. AWS יצרה תוכניות תמריצים לעובדי המכירות שלה שבמסגרתה ברגע שהם מוכרים מוצר של שותף או עוזרים לעסקה להתבצע, הם מקבלים בונוס. זה משתלם לה כי ככה היא מחזקת את השותפות והשותפים כלקוחות, גורמת להם להוציא יותר על הענן שלה ולא של המתחרים", אמר.

מימין: נדב צוקר, מנהל שותפויות ענן ב-וויז; יובל חיו, מנכ"ל ומייסד שותף של קונאקט; גלעד ברזילי, דירקטור פיתוח עסקי בסולט סקיוריטי; יונתן אביטל, סמנכ"ל תפעול ומייסד שותף בקונאקט; ומנור טבאשי, מנהלת פיתוח עסקי בחברה.

מימין: נדב צוקר, מנהל שותפויות ענן ב-וויז; יובל חיו, מנכ"ל ומייסד שותף של קונאקט; גלעד ברזילי, דירקטור פיתוח עסקי בסולט סקיוריטי; יונתן אביטל, סמנכ"ל תפעול ומייסד שותף בקונאקט; ומנור טבאשי, מנהלת פיתוח עסקי בחברה. צילום: רחלי קטאשוילי

המרקטפלייס הוא תחום די חדש, ולא כולם יודעים היטב במה מדובר. תוכל להרחיב קצת?
צוקר: "כן. התחום של קניית מוצרים על המרקטפלייס של ספקיות הענן נמצא בצמיחה גדולה, והוא צפוי לגלגל יותר מ-50 מיליארד דולר עד 2025. הכוונה היא לכך שבמקום לרכוש מוצר ישירות מחברה, ניתן לקנות אותו דרך המרקטפלייס של ספקיות הענן. החברה הלקוחה יכולה להשתמש בתקציב הענן שהיא התחייבה לשלם לספקיות הענן כדי לקנות את המוצר של וויז, למשל".

תפקיד מנהל השותפויות בענן עדיין לא מאוד נפוץ. צוקר אמר ש-"זה תחום שהוא עדיין יחסית בתולי". "אבל", ציין, "חברות שהבינו מה קורה בתחום הזה גייסו מישהו שיהיה אחראי על השותפים בענן. עד לפני שנתיים היו 20 מנהלים כאלה בישראל, וכיום יש כמעט 200. כמו כן, אני מכיר לפחות 20 סטארט-אפים שמחפשים לאייש את המשרה של מנהל שותפויות בענן. אנחנו, ב-Cloud People, מבקשים לאחד את כולם. הכוונה היא לכל מי שעובד על הענן בצד של הביזנס, לא בצד הטכנולוגי. לצד מנהלי שותפויות ענן נרשמו לקהילה שלנו לא מעט יזמים, מנכ"לים וסמנכ"לי תפעול של סטארט-אפים שנמצאים אחרי גיוסים ראשונים".

למה כדאי למנהל שותפויות ענן, ובכלל למי שמתעניין בתחום, להצטרף לקהילה שלכם?
"כדאי לו כי הקהילה שלנו מהווה מקום לנטוורקינג, שיתוף ידע וסדנאות עבודה מקצועיות – איך לעלות למרקטפלייס? וכיצד למכור בו? סטארט-אפים לא יודעים דברים כאלה ויושבים על זה שבועות אם לא חודשים. בנוסף, השקנו במפגש תוכנית מנטורים, עם חבר'ה מנוסים שילוו חבר'ה יותר צעירים. רוב מי שמתעסק בשותפויות ענן התחיל להתעסק בזה בחצי שנה-שנה האחרונה. לכן, יש הרבה דברים שמנהל שותפויות ענן אחד לא יודע שאחרים עושים טוב, ולהכיר ולשמוע על זה יכול לחסוך לו הרבה מאוד כאבי ראש".

אתם עובדים מול ספקי ענן מסוימים, או כללית?
"אנחנו לא קהילה שמתמקדת מול ספקית ענן ספציפית. אנחנו רוצים ליצור קואליציה של מנהלי שותפויות ענן מול ספקיות הענן כדי שנוכל להעלות בפניהן את הצרכים והקשיים. אנחנו רוצים להצביע בפני אנשיהן מה טוב בקלאוד שלהן, מה לא, היכן לשנות ומה כדאי להם לעשות ואיפה. אנחנו סוג של הסתדרות עובדים של חברות שרצות על הענן".

מה התוכניות שלכם לעתיד?
"אנחנו רוצים להגדיל ולהרחיב את הקהילה מישראל לכל העולם. כי מציון תצא תורת הענן".

אבל יש כבר קהילות כאלה במדינות אחרות.
"נכון, אבל הן קהילות מקומיות או אזוריות, למשל של משתמשים בחוף המערבי של ארצות הברית, ואנחנו רוצים ליצור קהילה אחת גלובלית. הצפי הוא שעד 2025 יהיו בישראל מאות ובעולם אלפי מנהלי שותפויות ענן, ואנחנו רוצים להיות בית לאנשים האלה".

זה כבר קורה?
"כן. אנחנו כבר מדברים עם בכירים בתחום באוסטרליה ובבריטניה. ברבעון הבא נשיק את הקהילה בכמה מדינות נוספות, ומשם אנחנו רוצים לגדול ולצמוח עוד".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים