סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: מחשבי לוח מבוססי חלונות 7 – בקרוב

לדברי מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, מחשבי הלוח ("סלייט" בעגה המיקרוסופטית) יוצעו במגוון צורות גדלים - עקיצה לסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, שמדיניותו מאפשרת רק גודל אחד למחשב לוח - זה שהוא החליט עליו ● באלמר, שפתח את כנס השותפים העסקיים WPC 2010, חשף עוד, כי עד סוף השנה תציג מיקרוסופט טלפון נייד חכם שיתבסס על חלונות 7

13/07/2010 13:42

מחשבי לוח מבוססי מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) יוצעו למכירה בקרוב, הכריז סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), שפתח את כנס השותפים העסקיים של החברה, WPC 2010 בוושינגטון, ארה"ב.

לדברי באלמר, מחשבי הלוח – אותם הוא מכנה "סלייט" (Slate), יוצעו במגוון צורות גדלים – עקיצה לסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), שמדיניותו מאפשרת רק גודל אחד למחשב לוח – זה שהוא החליט עליו. מחשבי ה-"סלייט" השונים, ציין באלמר, יציעו מקלדת, מסך מגע כפול ועט – עקיצה נוספת לכיוון ה-iPad של ג'ובס, שמציע מסך במגע בלבד.

במרכז נאומו של באלמר עמדה מתקפה רבתי על סטיב "השני" – זה מאפל. נדמה שבאלמר, העומד בראשה של מיקרוסופט זו השנה העשירית, רואה את 2010 כשנת המתקפה הכללית של מיקרוסופט – הן בחזית המכשירים החכמים והן במיחשוב הארגוני.

נקודה מעניינת בהרצאתו של באלמר היתה הפער בין שקף שהציג רשימה של יצרני מחשבי "סלייט" מבוססי חלונות 7, לעומת מה שבאלמר הקריא בקול. היצרנים סודרו בשקף לפי האלף-בית, ובין היתר צוין שמם של טושיבה (Toshiba), דל (Dell) ואסוס (Asus), שהוזכרו גם בדבריו של באלמר.

לעומת זאת, על HP – שהופיעה בשקף – בחר באלמר לדלג בדבריו. הסיבה ידועה: HP פרשה מתוכנית ייצור "סלייט" מבוסס חלונות 7 לפני חודשיים. היא העדיפה לבסס את מחשבי הלוח שלה על WebOS של חברת פאלם (Palm), אותה רכשה באחרונה. הגישה של HP, ככל הנראה, היא שמשתמשי מחשבי לוח ניידים רוצים מערכת הפעלה זריזה, קטנה וחזקה – תכונות שחלונות לא בהכרח מצטיינת בהן.

עכשיו באלמר, מיקרוסופט וכל השותפים שלה, שמים מבטחתם בחלונות 7 העומדת לשנות את נתח השוק שלהם – גם בעולם הפורמט הקטן של ה-"סלייט" וגם בתחום הניידים והנייחים. באלמר, אגב, לא מסר את מחיריהם של מחשבי הלוח השונים. המחירים, ציין, יוכרזו על ידי היצרנים השונים בעת השקתם בחודשים הקרובים.

לאחר שבשני כנסי WPC הקודמים שנערכו ביוסטון – טקסס, ובניו-אורלינס – לואיזיאנה, היה צריך להסביר שלמרות הדעה שרווחת בציבור חלונות ויסטה (Windows Vista) תופסת מקום בשוק – הרי שבכנס השנה עומדת לזכותה של מיקרוסופט מערכת ההפעלה חלונות 7, שמיד עם הכרזתה באוקטובר אשתקד, המריאה לשחקים. כך, קצב המכירות שלה שבר את כל שיאי המהדורות הקודמות של חלונות וב-2011 יהיו בעולם מעל 650 מיליון מחשבי PC שרובם הגדול יעברו לחלונות 7.

מסתערים על השוק הארגוני

בפתיחת הכנס הטיל באלמר את הפצצה השנייה שלו הנוגעת לחלונות 7. כך, חשף, עד סוף השנה תציג מיקרוסופט את הטלפון הנייד החכם שלה שיתבסס על חלונות 7. הוא לא הזכיר את הניסיון האחרון שנכשל, עם KIN הנייד, שיועד לצעירים חובבי רשתות חברתיות. הפרויקט, כזכור, בוטל חודשיים לאחר השקתו, בגלל חוסר התלהבות וביקוש.

עכשיו באלמר ומיקרוסופט פונים לשוק הארגוני, בו הם מובילים ושולטים. טלפון מבוסס חלונות 7, כך הם מבטיחים, יביא את כל התכונות הטובות והאהובות של עידן הרשתות החברתיות לידיהם של אוחזי המכשירים הסלולריים הארגוניים. כך, באלמר מקווה שהוא ישפר את מיצובה של מיקרוסופט בשוק האדיר של הניידים שדרכם יתנהל רובו של ה-IT הארגוני. הוא ישיב מלחמה שערה מול אפל וה-iPhone שלה ומול גוגל (Google) והאנדרואיד (Android) שלה ואפילו מול RIM והבלקברי (Blackberry) שמוביל את העולם הארגוני.

נראה שהשנה הפיסקלית 2011, שכבר החלה אצל מיקרוסופט בתחילת יולי, תהיה שנת המתקפה של גאדג'טים עסקיים של חלונות 7 שייוצרו על ידי רוב יצרני החומרה בעולם.

מתקפה של יצרנים שיציעו מחשבי לוח מבוססי חלונות 7

עכשיו מעונן

באלמר, כך עולה מדבריו, הולך במלוא כוחו גם על הגל הבא של המיחשוב הארגוני – הלא הוא גל מיחשוב הענן. כן, מיקרוסופט ושותפיה מחויבים כולם לעבור ולעבוד גם במודל הענן – ציבורי, פרטי ומעורב. באלמר הכריז בפני שותפיו, שאם הם לא יעברו עם מיקרוסופט למודל הענן – הם לא יישארו באקו-סיסטם הגדול בעולם ה-IT. כדי לסבר את האוזן, המדובר באקו-סיסטם של מאות אלפי שותפים, המייצרים הכנסה שנתית של מיליארדי דולרים.

באלמר הזכיר כמובן גם את התפיסה של מיקרוסופט הגורסת שדווקא במעבר למיחשוב ענן, הלקוחות ידרשו מכשירים חכמים יותר עתירי תכונות וביצועים, ולא מכשירים "רזים" ו-"טיפשים", כפי שטוענים חלק מהמתחרים.

בכנס הכריזה מיקרוסופט גם עם על מערכת הענן הראשון שלה, המבוססת על מערכת ההפעלה Windows Azure בשילוב עם SQL. בשלב ראשון תוצע המערכת על ידי מספר מוגבל של יצרנים, דוגמת דל, HP ופוג'יטסו (Fujitsu). אחד הלקוחות הגדולים הראשונים שלה יהיה ענק הקמעונות המקוונת אי-ביי (eBay).

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים