מעבירים דף: בכירים ממליצים על הספרים שהם אוהבים

מפנטזיות ומלחמה ועד לקבלת החלטות ודרכי ניהול - מנהלים בכירים בחברות היי-טק משתפים את הספרים שהראו להם את הדרך והציתו את דמיונם

ספרים רבותיי - וגבירותיי, ספרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

אומרים שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, אלא שהספר הוא ידיד לא פחות טוב ממנו. הוא מהווה מקור להנאה, ידע, הפעלת הדמיון ולעצות טובות לניהול החיים והעסקים. ובכלל – בלי ספרים, איך היינו מכירים דמויות אגדתיות ומרתקות כמו שרלוק הולמס, הקלברי פין, עליסה בארץ הפלאות ואפילו ג'יימס בונד, שבימים אלה עולה להאקרנים סרט חדש בסדרה שלו? הידעתם שהמרגל הבריטי התחיל את דרכו כסדרת ספרים?

שבוע הספר העברי אמנם עוד רחוק והחגים כבר מאחורינו, אבל אין עת רעה לפתוח ספר ולצלול אליו. לכן, ביקשנו מכמה בכירים בתעשייה לבחור איזה ספר אהוב עליהם. רובם בחרו בספרים מקצועיים – אבל לא רק.

אלי בז'רנו, מייסד ומנכ"ל Bit2C. צילום: יח"צ

אלי בז'רנו, מייסד ומנכ"ל Bit2C. צילום: יח"צ

אלי בז'רנו, מייסד ומנכ״ל Bit2C: "ביטקוין והעתיד הכלכלי שלך" / דעאל שלו
"הספר של שלו מתחיל בהסברים פשוטים על כסף וטכנולוגיית הבלוקצ׳יין, שממנה התפתח הביטקוין, ועובר להסברים על הצורה שבה התגלגלו מטבעות הקריפטו להיות חלק משוק הסחר העולמי. בחרתי בספר כי הוא מצליח לסחוף את הקורא במסע אל המשמעות של ערך הכסף, ומתאר את התפתחות המנגנונים הכלכליים על ציר הזמן".

מורן לשם בר, סמנכ"לית התפעול של סמפריס. צילום: טל ביטון

מורן לשם בר, סמנכ"לית תפעול גלובלי בסמפריס. צילום: טל ביטון

מורן לשם בר, סמנכ"לית תפעול גלובלי בסמפריס: "בשורות טובות" / ניל גיימן וטרי פראצ'ט
"הבחירה בספר היא בגלל הקלילות שלו. הוא מצליח להפגיש בין פנטזיות לסיפור מדויק על המאבק בין הטוב המוחלט לרע האולטימטיבי, ועוסק בהשפעתו של החינוך על התפתחותם של ילדים ועל סוף העולם. זאת הזדמנות לפגוש את ארבעת פרשי האפוקליפסה: כלב שאול מפלצתי שאוהב לרדוף אחרי עכברים, מכשפות משוגעות, נזירים טיבטיים חסרי אוריינטציה וברווזים עם העדפות קולינריות ברורות".

דותן לזר, מנכ"ל Lsports. צילום: יח"צ

דותן לזר, מנכ"ל Lsports. צילום: יח"צ

דותן לזר, מנכ"ל LSports: "בליצסקיילנג (Blitzscaling)" / ריד הופמן
"הכותב הוא אחד מהמייסדים של לינקדאין. הספר שלו מדבר בגדול על איך להפוך חברה מקטנה לגדולה – דבר שאני ממליץ לכל מנהל בחברה לקרוא עליו. הוא מתייחס למעבר מסטארט-אפ קטן לחברת היי-טק. אחד הדברים שנחקקו לי בזיכרון מהספר הוא שעסק ללא קודקוד מרכזי בראש המערכת הוא כמו עדר ללא רועה. את המשפט הזה ואת חשיבות הניהול, בטח בשעת צמיחה, אני לוקח אתי לאורך כל הדרך, יחד עם עוד טיפים רבים שקיבלתי מהקריאה בספר".

משה ליפסקר, מנהל פעילות אימפרבה בישראל ומנהל חטיבת המו"פ העולמית של החברה. צילום: יח"צ

משה ליפסקר, מנהל פעילות אימפרבה בישראל ומנהל חטיבת המו"פ העולמית של החברה. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

משה ליפסקר, מנהל אימפרבה ישראל ומנהל ארגון המו"פ העולמי של החברה: "הטנק" / אסף ענברי
"בתור מג״ד לשעבר ולוחם במילואים, לצבא יש חלק משמעותי בעיצוב החברה הישראלית. הספר מתמקד באירוע צבאי ומספר אותו מארבעה זוויות שונות, שלכאורה סותרות זו או זו, אך מדובר ביופי של רפליקציה לחיים ולמה שקורה בארגונים".

אודי אלטשולר, סמנכ"ל התפעול של גארדנוקס. צילום: סיוון פרג'

אודי אלטשולר, סמנכ"ל התפעול של גארדנוקס. צילום: סיוון פרג'

אודי אלטשולר, סמנכ"ל התפעול של גארדנוקס: "Good to Great" / ג'ים קולינס
"בחרתי בספר הזה בזכות החיפוש אחר חברות מצוינות ששמרו על תשואה גבוהה למשקיעים, מעל המדד הכללי של הבורסה בניו-יורק, לאורך 15 שנים. רבות מהתובנות של קולינס לגבי העולם העסקי נכונות גם לתחומים אחרים, והתחברו לתובנות שלמדתי במהלך שנות שירותי בצה"ל, כגון חשיבות התחקור ולמידה מניסיון. הספר כתוב בצורה מעניינת ושוטפת, ומצליח להיכנס לעובי הקורה ולהפיק תובנות משמעותיות".

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24. צילום: יח"צ

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24. צילום: יח"צ

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24: "אומנות המלחמה" / סון דזה
"בחרתי בספר שאני לוקח אתי כבר הרבה שנים. הוא מדבר על ניהול מלחמה דרך החשיבה שמאחוריו. יש בו הרבה אספקטים של החיים ובין היתר, ניהול עסקים וחשיבה יצירתית. דזה מתאר בו בצורה מופלאה את החשיבות של השוני והייחודיות".

גיא פלטשר, מנכ״ל ומייסד סיידר. צילום: יח"צ

גיא פלטשר, מנכ״ל ומייסד סיידר. צילום: יח"צ

גיא פלטשר, מנכ״ל ומייסד סיידר: "Curious Minds" / ג'ון ברוקמן
"הספר של ברוקמן מדבר על ענווה, צניעות והבנה שאנחנו לא יודעים הכול, ובגלל זה חשוב לשמור על ראש פתוח ולקבל דעות אחרות. בספר מתראיינים אנשים יוצאי דופן ברקע וביכולות שלהם, על דברים שהם הבינו שטעו, והחליטו לשנות את דעתם. אני ממליץ לכל אחד לקרוא אותו, ובמיוחד למנהלים, שלפעמים צריכים לקבל דעות שונות ולדעת להתאים את עצמם לאנשים שונים".

דקל ולצר, מנכ"ל Avo. צילום: סטפן קלפקו

דקל ולצר, מנכ"ל Avo. צילום: סטפן קלפקו

דקל ולצר, מנכ״ל ומייסד Avo (אבו): "The Hard Thing About Hard Things" / בן הורוביץ
"הסיבה שבחרתי בספר זה היא כי הוא מסביר, תוך שימוש בדוגמאות מהחיים, את האבולוציה של חברה ושל תפקידו של המנכ"ל. הורוביץ ממחיש בספרו כיצד ככל שהחברה גדלה ועוברת משלב המשפחה הלאה, לא כל העובדים הראשונים מצליחים לצמוח באותו הקצב, ואיך המנכ"ל צריך לקבל לפעמים החלטות כואבות, שלא תמיד נראות הגיוניות לעובדים. לכן, הלמידה העיקרית שלי מהספר היא איך להבין את נקודת המבט של העובד".

שראל עומר, מנכ"ל אפוגטה. צילום: סטודיו רייס

שראל עומר, מנכ"ל אפוגטה. צילום: סטודיו רייס צילום: סטודיו רייס

שראל עומר, מנכ״ל אפוגטה: "Blink: The Power of Thinking Without Thinking" / מלקולם גלאדוול
"מעבר לעובדה שהספר כתוב בצורה מופלאה, קיבלתי ממנו לא מעט כלים שעזרו לי בתחילת דרכי. כשהקמתי את אםוגטה היה לנו חשוב לפתח פלטפורמה שתיתן כלים ותובנות לעסקים שונים, בדיוק כמו שרכשתי בספר".

רחלי גנות, מנכ"לית רייצ'יפ (בחולצה הלבנה). צילום: תומי הרפז

רחלי גנות, מנכ"לית רייצ'יפ (בחולצה הלבנה). צילום: תומי הרפז

רחלי גנות, מייסדת ומנכ"לית רייצ'יפ: "ספר הנשים השיתופי הראשון: נוכחות. משפיעות. מובילות" / ד"ר אפרת ליאני
"בתור אישה שמשמשת בתפקיד בכיר, אני מתחברת לספר שמצליח לאגד 111 סיפורי קריירה של נשים מובילות ומשפיעות בתחומים שונים בהוויה הישראלית. הוא מעורר השראה ובעיקר אותנטי. כל אחת מהמשתתפות בו שיתפה במילים שלה ובאופן פתוח, חשוף וכנה את מסע הקריירה האישי שלה. יש בספר הרבה ניסיון ותובנות, ויותר חשוב – יש בו גם את מה שבדרך כלל לא מדברים עליו, החלק הפחות נוצץ – על האתגרים והמחירים שאנחנו, כנשים, משלמות בדרך להישגים ולהצלחה".

נילי גולדברג, מייסדת פאאסטר. צילום: יח"צ

נילי גולדברג, מייסדת פאאסטר. צילום: יח"צ

נילי גולדברג, מייסדת פאאסטר: "The ride of a lifetime" / רוברט איגר
"את הספר הזה הפנמתי, והבנתי ממנו מהם ההבדלים בין פרפקציוניזם לתפיסת מצוינות, כמו גם את ההתנהלות עם הטעויות שלי כמנכ"לית ושל עובדים מול חברי הנהלה בחברות, וכן מול משקיעים ששמים אצלנו את מבטחם. אם עד היום הקפתי את עצמי באנשים מוכשרים, אני מעיזה להציב יעדים ולהגיע אליהם, כמו שעשה איגר בספרו, כשהקיף את עצמו באנשים מוכשרים ורעבים, ויחד הם השיגו מטרות ויעדים שאף אחד בוול-סטריט או במועצת המנהלים של דיסני לא חלם עליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים