הנפקת רובין הוד: כל אחד מהמייסדים הרוויח 600 מיל' ד' ביום אחד

שער המניה של החברה, שהונפקה בשבוע שעבר, זינק אמש (ג') ב-24%, ועמד על 46.8 דולר לעומת 38 דולר בעת ההנפקה ● חברת ההשקעות פידליטי הגדירה אותה כ-"מניה הנסחרת ביותר" בנסדא"ק אתמול

מנכ"ל רובין הוד, ולד טנב. צילום: ויקיפדיה

ההנפקה המוצלחת של רובין הוד פוצצה את הכיסים של שני מייסדיה: ולאד טנב ובייג'ו בהאט הרוויחו אתמול (ג') ביחד 1.2 מיליארד דולר. כלומר, ביום אחד הרוויח כל אחד מהם 600 מיליון דולר. זאת, לאחר שמניית החברה זינקה במסחר בנסדא"ק אמש ב-24%.

רובין הוד ביצעה את ההנפקה ביום ה' האחרון לפי שער של 38 דולר למניה. אמנם, ביום המסחר הראשון המניה שלה ירדה ב-8%, אבל לאחר מכן היא שבה לעלות, ואמש נסגר השער שלה בבורסה הניו-יורקית על 46.8 דולר – יותר מ-20% מהשער שלה בעת ההנפקה. לפי פורבס, זה העלה את השווי של טנב בן ה-34 ובהאט בן ה-36 ל-2.9 מיליארד ו-3.3 מיליארד דולר, בהתאמה.

חברת ההשקעות פידליטי הגדירה את מניית רובין הוד כ-"מניה הנסחרת ביותר" – מה שמצביע על ההתעניינות הערה בה של המשקיעים בנסדא"ק. במיוחד מדובר במשקיעים מעולם הריטייל, שכן החברה ייעדה כרבע ממניות ההנפקה ללקוחות שלה. הדעות לגבי ודאות ובטיחות ההשקעה במניה של רובין הוד חלוקות: יש מומחים שמביעים דאגה ממנה, אבל כמה משקיעים בכירים ו-ותיקים הצביעו עליה כמניה בעלת סיכון לא גבוה.

"דמוקרטיזציה לשוק הפיננסי"

טנב ובהאט ייסדו את רובין הוד ב-2013, לאחר שנפגשו באוניברסיטת סטנפורד, ששניהם למדו בה. הם הגדירו כמטרת החברה "ביצוע דמוקרטיזציה לשוק הפיננסי, על מנת שיהיה נגיש לכולם". על פי מסמכי ההנפקה, כל אחד מהם אוחז ב-8% ממניות החברה שייסדו. רובין הוד, שפועלת ממאנלו פארק, קליפורניה, מציעה אפליקציה ואתר סלולרי שמספקים למשתמשים את היכולת להשקיע במניות, תעודות סל ואופציות באמצעות Robinhood Financial ולבצע מסחר בקריפטו באמצעות Robinhood Crypto, וכל זאת ללא עמלות. מלבד אתר האינטרנט מציעה החברה אפליקציות סלולריות למכשירי iPhone ו-Apple Watch וכן למכשירים מבוססי אנדרואיד.

שמה של רובין הוד נקשר בתחילת השנה בפרשת גיימסטופ, לאחר שמשקיעים, בעיקר צעירים, העלו והורידו את שער המניה שלה באמצעות השירותים של החברה – בזמן קצר. בעקבות זאת, רובין הוד הטילה הגבלות מסוימות וזמניות על המסחר באמצעות השירות שלה. בפברואר השנה הגישו ההורים של אלכס קירנס בן ה-20 מקליפורניה תביעה נגדה, אחרי שהוא התאבד בקיץ 2020 משום שהיה משוכנע – בטעות – שהפסיד הרבה כסף כתוצאה מהשקעות לא טובות שהוא ביצע דרך המערכת של רובין הוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים