השר מיכאל איתן: "פרויקטי שיפור השירות לאזרח יתבססו על קוד פתוח"

"מודל הקוד הפתוח בשל כיום, גם טכנולוגית וגם עסקית, והוא חלק מתפיסת הממשלה לשיתופיות של האזרחים בפעילות הממשלה ולשיתוף עימם", אמר השר איתן ● הוא הסביר, כי הגישה שלו בתפקידו כשר הממונה על שיפור השירות לאזרח היא "פתוחה, ושואלת מהו השירות לציבור וכיצד ניתן לייעל אותו ולהביא למצב של דו-שיח עם האזרחים, תוך התבססות על רעיונות של ממשל פתוח"

"המסגרת של הפרויקטים שיבוצעו לשיפור השירות לאזרחים – התחום שעליו אני מופקד בממשלה – תהיה מבוססת כולה על קוד פתוח", כך הצהיר השר מיכאל איתן.

השר איתן, הממונה על שיפור השירות לאזרח במשרד ראש הממשלה, היה אורח הכבוד בכנס OPEN2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים הבוקר (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מפתחים העוסקים בעולם הקוד הפתוח. מנחה הכנס היה פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי איתן, "מודל הקוד הפתוח בשל כיום, גם טכנולוגית וגם עסקית". הוא הסביר, כי כאשר הטיל עליו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הטיפול בתחום שיפור השירות הממשלתי לציבור, "הרבה גבות הורמו, גם אלה שלי". לאחר עבודה של כמה חודשים, אמר, הוא הצליח ליצור מסגרת עבודה לתחום, שכוללת גם היבטים טכנולוגיים.

"המסגרת קורמת עור וגידים", הוסיף. "היא בנויה על בסיס גישה פתוחה, ששואלת מהו השירות לציבור וכיצד ניתן לייעל אותו ולהביא למצב של דו-שיח עם האזרחים, תוך התבססות על רעיונות של ממשל פתוח". לדבריו, "ממשל פתוח הוא שקוף, זמין ומדווח לציבור על פעילויותיו באופן עקבי. יש לממשל שכזה אחריות לדווח על פועלו, זו חלק מהמחויבות שלו".

איתן הסביר, כי עקרון השקיפות הוא זה שמנחה את הפעילות הזו, כחלק מהרצון לממש את אידיאל השיתוף בין הממשל והציבור, וציין, כי היא "שקיפות מבוססת טכנולוגיות".

"מדובר על שינוי דיסקט, הן בקרב הממשלה והן בציבור", אמר. "האזרח יוכל להיות חלק מהממשל עצמו, ויהיה נגיש למאגרי המידע הממשלתיים".

עוד אמר איתן, כי "עבודה בקוד פתוח יכולה לאפשר שיתוף לצד חסכון במשאבי הממשלה". הוא סיים את דבריו באמרו, כי "עבודה במיזם זה בתצורת קוד פתוח היא ההתחלה. אני מקווה שיהיה לי כוח לפתח עוד ועוד. נפתח הפתח דרכו המון צדיקים, מפתחי קוד פתוח, יבואו". הוא ציין, כי "מדובר אמנם בשינוי משמעותי בממשל הישראלי, אבל אנחנו עדיין מצויים בפיגור לעומת ארצות הברית".

דוברים נוספים במליאה המרכזית היו בני שניידר, רד האט (RedHat); אנדריאס אמיל סימס, ארכיטקט בפרויקט SpringSource של VMware; מיכאל אורן, יבמ (IBM); ומיכאל מזיאר, אסטרליס. לאחר מכן נערך פאנל בנושא, בהנחייתו של יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. השתתפו בו יניב לייבוביץ', רד האט; אלכס לנדסברג, אופאל; דורון אופק, קנטינה; ושחר פרמון, אימפרבה. בהמשך, פוצלה המליאה למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים