SpaceX ומאסק שולחים לוויין מסחרי ראשון לירח – המשימה שולמה בדוג'קוין

היזם התזזיתי מקדם את מטבע הקריפטו המסוים כבר חודשים ● הלווין ישוגר על רקטת פלקון ב-2022 ● לפי החברה, המהלך נועד בכדי לכונן את המטבע המסוים כאמצעי תשלום "מעבר למסלול כדור הארץ" ולשם "מסחר בין-כוכבי"

נוסק לחלל בדרך להפוך לאמצעי תשלום בין-כוכבי. דוג'קוין. צילום אילוסטרציה: BigStock

ענקית החלל SpaceX, שייסד ומוביל היזם אילון מאסק, מתכוננת לשליחת לוויין במשקל 40 ק"ג לירח, על גבי רקטת פלקון 9 מתוצרתה. מדובר בשיגור מסחרי ראשון אל הירח, והוא מתוכנן לרבעון הראשון של 2022. אלא שזה לא הפרט ההיסטורי היחיד שנכלל בבשורה – מדובר על משימה שכולה שולמה באמצעות מטבע הקריפטו המכונה דוג'קוין (Dogecoin), שאותו מקדם מאסק באופן נחרץ למדי.

התאגיד הקנדי GEC (ר"ת Geometric Energy Corporation), העוסק בטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת, הודיע על "משימת DOGE-1 לירח", עליה הוא עובד יחד עם SpaceX, ושמומנה כולה באמצעות המטבע הדיגיטלי, שנחשב כחריג אפילו בקרב שאר המטבעות הקריפטוגרפיים – משום שהחל כסוג של הלצה, ולבסוף הפך לאסימון שהביקוש אליו הולך וגואה.


הדוג'קוין – המטבע של עסקי הירח בתחום החלל?

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, GEC החליטה לנצל את תכנית השיגור הייחודית לחללית מסחרית שהציעה SpaceX בכוונה כדי למנף את המטבע הווירטואלי. החברה הקנדית ציינה כי "על ידי תשלום עבור עסקה בסדר גודל כזה באמצעות דוג'קוין, חברת GEC ו-SpaceX ביססו את הדוג'קוין כמטבע של עסקי הירח בתחום החלל".

הרקטה פלקון 9 של SpaceX, על גבה יישלח הלווין. צילום: SpaceX

הרקטה פלקון 9 של SpaceX, על גבה יישלח הלווין. צילום: SpaceX

סמנכ"ל המכירות המסחריות של SpaceX, טום אוצ'ינרו, הסביר גם הוא את הרציונל שבעשייה ואמר: "משימה זו תדגים את יישום המטבע הקריפטוגרפי מעבר למסלול כדור הארץ, ותניח את הבסיס למסחר בין-כוכבי. אנו שמחים להשיק את DOGE-1 לירח".

ביטקוין, דוג'קוין ושאר המלצות

נזכיר כי מאסק וחברות הטק הענקיות שייסד הפגינו בעקביות קבלה ואימוץ של התחום הקריפטוגרפי לאורך החודשים האחרונים.

תחילה הייתה זו טסלה (Tesla) – ענקית המכוניות החשמליות – שבישרה כי היא רואה בביטקוין (Bitcoin) אמצעי תשלום לגיטימי עבור מוצריה. כעת מצטרפת אליה SpaceX – החברה המפורסמת האחרת של מאסק, שעל אחת מהרקטות שלה נשלחה אפילו מכונית טסלה לחלל ושגם הטיסה אסטרונאוטים של נאס"א למשימת חלל, ואף הנחיתה אותם בשלום על כדור הארץ באחרונה. החברות הן חלוצות, מקרב ענקיות ההיי-טק, שמקבלות מטבעות קריפטוגרפיים, ובמקרה של חברת החלל, לא מדובר בסתם מטבע דיגיטלי, אלא בדוג'קוין, שנחשב כחריג, כאמור, מכולם.

הדוג'קוין, שנתפש בתחילה כבדיחה שנועדה ללעוג למטבעות דיגיטליים, הוא מטבע וירטואלי בן דמותו של כלב שיבה אִינו, השייך לגזע ממשפחת כלבי שפיץ, שמקורו ביפן. הוא החל את דרכו פשוט כמם אינטרנטי, שהמציג דימוי של הכלב המסוים יחד עם טקסט צבעוני שכלל את מה שהוא המונולוג הפנימי שלו, לכאורה, אבל כיום מדובר כבר במטבע שמשקיעי הקריפטו מתעניינים בו, ולמאסק יש קשר הדוק לכך.

כשהוא מקדם - זה מתקדם. אילון מאסק. צילום: מתוך ויקיפדיה

כשהוא מקדם – זה מתקדם. אילון מאסק. צילום: מתוך ויקיפדיה

המולטי-מיליארדר, שהוא לסירוגין האיש העשיר ביותר בעולם עם הקולגה שלו, ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (Amazon), בהתחשב במחירי המניות של טסלה ושל ענקית הקמעונאות אונליין, מביע כבר מזה תקופה את התעניינותו בקריפטו. בתחילה בביטקוין – כשמאסק אף שינה את ה-Bio שלו בטוויטר (Twitter) למילה 'ביטקוין', מה שגרם לעניין מוגבר במיוחד במטבע ולזינוק עצום בערכו. אלא שאחר כך מאסק דווקא עבר לעסוק בעיקר ב-דוג'קוין, כשבפברואר השנה פרסם סדרת ציוצים אודותיו והמליץ עליו למשקיעים הסקרנים העוקבים אחרי התבטאויותיו במדיה החברתית בעניין רב. התגובה להמלצה הייתה מובהקת – עלייה בשוויו של הקריפטו שמאסק קידם.

אבל לא רק לעליות בשווי המטבעות הווירטואליים גורם היזם חסר המנוח. במוצאי שבת האחרונה השתתף מאסק בתכנית הסאטירה האמריקנית סאטרדיי נייט לייב (SNL), על תקן מארח. הוא הגיש מונולוג פתיחה, שייצר כותרות עקב הכרזתו "יש לי אספרגר" במהלכו; השתתף במערכונים; ואפילו צירף אליו את אימו, מיי, שהתחבקה איתו ואמרה: "אני מתרגשת לקראת מתנת יום האם שלי, אני רק מקווה שזה לא דוג'קוין", ומאסק ענה: "זה דווקא כן". הוא הרבה להתלוצץ על האובססיביות שלו למטבע במהלך השידור החי, ואף כינה אותו בהומור "תרמית". התוצאה – שווי האסימון צנח בכ-30%, ואף לרגע הגיע לכדי כמעט חצי מזה שהיה לו בטרם התכנית.

ואלם מאסק לא נרתע ופנה לפני מספר שעות כהרגלו לטוויטר גם כדי לבשר לעולם על שיגור הלווין שמומן בדוג'קוין.

הוא צייץ: "SpaceX משגרת לווין Doge-1 לירח בשנה הבאה. המשימה שולמה בדוג'. הקריפטו הראשון בחלל, המם הראשון בחלל. "אל הירח!".

וכשמאסק רוצה – זה קורה. המטבע ה"כלבי" אמנם חווה ירידה בשל האמירות ב-SNL, אולם בסך הכל זינק ביותר מ-10,000% בשנה האחרונה, ורשם עלייה של כמעט 400% בשוויו רק בחודש האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים