בזמן הופעת אילון מאסק בסאטרדיי נייט לייב – ירידה חדה בשווי הדוג'קוין

היזם הטכנולוגי המפורסם והקונטרוברסלי מזוהה עם המטבע הווירטואלי ומקדם אותו, ואפילו כינה עצמו 'דוג'פאדר' ● אולי זאת הסיבה לכך ששווי הקריפטו צנח בכ-30% במהלך הופעת הבכורה של מאסק ב-SNL, שגם בטרם התרחשותה זכתה לביקורות מקיר לקיר

קידם גם שם את הדוג'קוין. אילון מאסק בסטרדיי נייט לייב. צילום מערוץ התכנית

סאטרדיי נייט לייב (SNL) אירחה אמש (ש') את אחת מהדמויות הנערצות בעולם, אך גם השנויות ביותר במחלוקת כיום, היזם הטכנולוגי אילון מאסק. מאסק נבחר להיות המגיש האורח של תכנית הסאטירה הקומית, ואף להשתתף במערכונים שבתכנית. כבר כשנודע שהוא עומד לקחת חלק ב-SNL, החלו רבים מבקרים את הדבר, כשאף שחקני התכנית, לפי הדיווחים, לא התלהבו מהקונספט. היו מי שסברו שמאסק עשיר וכוחני מדי מכדי לקבל עוד חשיפה, ואחרים לא אהבו ציוץ מקדים ומתגרה שלו – כדרכו בקודש – בו כתב: "בואו נגלה עד כמה באמת סטרדיי נייט לייב הוא חי", כמו מרמז להטרלות שבכוונתו לערוך בזמן השידור עצמו.

מה שאיש לא חזה אבל הייתה תופעה מרתקת, שנראתה בזמן הופעתו של מאסק בתכנית הטלוויזיה המדוברת – שווי מטבע הקריפטו דוג'קוין (Dogecoin), המזוהה במיוחד עם מאסק, צנח בכ-30%, ואף ציין רגע שיא שבו הגיע לכדי כמעט חצי מהשווי משהיה לו בטרם התכנית.

מנחה אורח שלא כולם ששו לקראתו. אילון מאסק ב-SNL. צילום מעובד מתוך ויקיפדיה

מנחה אורח שלא כולם ששו לקראתו. אילון מאסק ב-SNL. צילום מעובד מתוך ויקיפדיה

הודיע לעולם: יש לי אספרגר

ואולם כדי לנסות להבין יותר את ההשפעה של מאסק על העולם בכלל ועל מטבעות הקריפטו בפרט, כדאי להתבונן קודם כל במונולוג הפותח שנשא בתכנית, שגם עלה ליוטיוב. במונולוג זה לעג מאסק לדרך ההתבטאות שלו עצמו.

"זה כבוד לארח בסאטרדיי נייט לייב, אני מתכוון לכך", אמר מאסק, שנראה נבוך למדי כשהמשיך וציין "לפעמים אחרי שאני אומר משהו אני צריך להגיד 'אני מתכוון לזה', אז אנשים באמת יודעים שאני מתכוון לזה – זה בגלל שלא תמיד יש לי הרבה אינטונציה כשאני מדבר, ואומרים לי זה מעולה לקומדיה".

אז הצהיר מאסק באופן שהותיר רבים מופתעים כי למעשה מדובר ברגע היסטורי, משום שהוא האדם הראשון הלוקה באספרגר שהנחה את התכנית, "או לפחות שמודה בכך", אמר לקהל המופתע.

כאמור, השתתפותו של מייסד SpaceX וטסלה (Tesla), נוירלינק (Neuralink), בורינג (Boring), ועוד חברות טכנולוגיות מרתקות, חטפה ביקורת מצד רבים בתכנית ומחוצה לה, בעיקר עקב מה שנחשב כהטרלות מצידו ברשתות החברתיות, במיוחד בטוויטר, זירת הבית שלו. בנוסף היו מי שסברו שאסור לארח את מאסק, מכיוון שהוא כיום האדם השני בעושרו בעולם, אחרי ג'ף בזוס מ-אמזון, מעמד שהשיג רק באחרונה עת זינק הונו לשמיים. ואף על פי שהוא לא התייחס לעושרו, מאסק דווקא השתמש באזכור של חלק מהביקורת שהופנתה נגדו במערכון הפתיחה שלו.

"אני מאמין בעתיד של אנרגיה מתחדשת. אני מאמין שהאנושות חייבת להפוך לציוויליזציה של מספר פלנטות. זה נראה כמו מטרות מרגשות, לא?" שאל את הקהל שהריע לו. אז המשיך מאסק ואמר: "עכשיו אני חושב, שאם רק אפרסם את זה בטוויטר, אני אהיה בסדר", אמר. "אבל אני גם כותב שוב דברים כמו '69 יום אחרי 20/20, חחח'", המשיך ואמר. "אני לא יודע, חשבתי שזה מצחיק בגלל זה כתבתי 'חחח' בסוף". 

מאסק בעצם הכיר בדבריו בעובדה שלעיתים הוא מפרסם "דברים מוזרים", ואמר שהסיבה היא שכך בדיוק המוח שלו עובד. "לכל מי שפגעתי בו, אני רק רוצה לומר שהמצאתי מחדש מכוניות חשמליות, ואני שולח אנשים למאדים בספינות חלל – האם חשבתם שאני אהיה פשוט ברנש רגיל?", תהא הגבר המשפיע כל כך על תעשיית הטכנולוגיה בעולם, וגלגל את עיניו במכוון.

במלים אחרות – מאסק נשמע די מתגונן ואולי אפילו קצת אומלל בדרכו.

צנח בחדות בגלל מאסק. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

צנח בחדות בגלל מאסק. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

הבדיחות על הקריפטו לא ייצרו עלייה אלא מפולת

אבל אם לחזור לירידה בשער הדוג'קוין – אילון מאסק – שכינה את עצמו בציוץ משלהיי אפריל דוג'פאדר (האבא של הדוג') – מאוד מזוהה עם המטבע.

הדוג'קוין, שנתפש בתחילה כבדיחה שנועדה ללעוג למטבעות דיגיטליים, הוא מטבע ווירטואלי בן דמותו של כלב שיבה אִינו, השייך לגזע ממשפחת כלבי שפיץ, ואשר מקורו ביפן. בתחילה היה הדוג'קוין פשוט מם אינטרנטי, שהציג דימוי של הכלב המסוים יחד עם טקסט צבעוני שכלל את מה שהוא המונולוג הפנימי שלו לכאורה, אבל כיום מדובר כבר במטבע שמשקיעי הקריפטו מתעניינים בו במיוחד, ולהמלצות של מאסק יש חלק ניכר בשינוי הזה.

כצפוי, מאסק הזכיר את המטבע במונולוג הפתיחה שלו, וכן ב"עדכון סוף השבוע", שהיא פינת החדשות הסאטיריות של SNL. בנוסף בתכנית השתתפה גם אמו של מאסק, מיי, שהתחבקה איתו ואמרה: "אני מתרגשת לקראת מתנת יום האם שלי, אני רק מקווה שזה לא דוג'קוין", ומאסק ענה לה: "זה דווקא כן".

במקבץ שאלות ותשובות עם המארחים מייקל צ'ה וקולין ג'וסט, מאסק כינה את עצמו שוב דוג'פאדר, אמר שדוג'קוין היה "בהלה לירח", בתוך שהוא מיילל. מדובר בביטוי הפופולרי, שמכוון כדי להניע את ערך המטבע הקריפטוגרפי לעבר שוויו של דולר אחד. אבל במקרה של מאסק התוצאה הייתה הפוכה לגמרי, כאמור.

במהלך התוכנית מעריצי הקריפטו היו עסוקים בטוויטר בשלל תגובות וציוצים. היו גם שידורים חיים ביוטיוב שהוקדשו לצפייה ב-SNL ולמעקב אחרי תנועת הדוג'קוין במקביל.

אבל כל אלו לא עזרו, גם שעות לאחר האירוע, לפי נתוני CoinDesk, הדוג'קוין טרם התאושש מהופעתו המדוברת של מאסק בטלוויזיה אמש, וערכו עומד כעת על כ-45 סנט בלבד, אחרי שכבר רשם שווי של יותר מ-70 סנט בטרם התפרץ מאסק למסכים של מיליונים בכל רחבי ארה"ב אתמול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים