אילון מאסק יהיה מנחה אורח בסטרדיי נייט לייב בשבת הקרובה

הבחירה במולטי-מיליארדר, שהוא יזם הטק הכי מסקרן ומדובר כיום - ושנחשב גם כתמהוני ומטריל סדרתי, בעיקר דרך טוויטר שהיא זירת הבית שלו - עוררה מהומה, במיוחד אחרי שמאסק צייץ: "בואו נגלה עד כמה באמת סטרדיי נייט לייב הוא חי"

מנחה אורח שלא כולם ששו לקראתו. אילון מאסק ב-SNL. צילום מעובד מתוך ויקיפדיה

בשבת הקרובה (ה-8 במאי) ייכנס היזם והמולטי מיליארדר המפורסם אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד החברות טסלה, נוירלינק ו-SpaceX בין השאר, לנעלי המנחה בתכנית הסאטירה המפורסמת סטרדיי נייט לייב (SNL).

אלא שעל הבחירה במאסק כמגיש אורח של תכנית הלייט נייט האמריקנית הוותיקה והמדוברת צצו כמעט מיד שלל ביקורות מטעם גורמים שונים, החל מאוהדי התכנית ועד לחברי הצוות שלה בעצמם.

כשהוכרז לראשונה על אירוח מאסק כמגיש, כמה מהשחקנים של SNL "רמזו" ברשתות החברתיות שאינם מרוצים מהבשורה. כך למשל לפי הדיווחים, השחקן בואן יאנג פרסם פרצוף עצוב בסטורי באינסטגרם ושאל: "מה המשמעות של זה בכלל לעזאזל?" לפי הסברה הוא התייחס בסטורי הזה לציוץ מטריל שפרסם מאסק בטוויטר, כהרגלו, ובו כתב: "בואו נגלה עד כמה באמת סטרדיי נייט לייב הוא חי". מאסק צירף לציוץ אימוג'י של שטן סגול.

המדיה החברתית התמלאה בעוד ועוד מבקרים של המגיש הזמני, שטענו כי לא צריך לתת למאסק במה בתכנית, מחשש שיעשה בפלטפורמה שימוש להטרלות שונות ומשונות, כפי שהוא נוהג לעשות בטוויטר וכמו שלמעשה אפשר שרמז בציוץ שלו בעניין.

מותחי הביקורת גם התייחסו לעובדה שמאסק הוא אחד האנשים העשירים בתבל, ואמרו בדרכם שאינם מעוניינים לספק עוד חשיפה לאדם כה חזק ועצמתי בלאו הכי. ממש סביב אותו הלך מחשבה, שיתפה חברת קאסט נוספת, הקומיקאית איידי בראיינט, חלק מציוץ של הסנאטור וחבר המפלגה הדמוקרטית האמריקנית, ברני סנדרס, שכתב: "50 האנשים העשירים במדינה הם הבעלים של יותר עושר מאשר כ-165 מיליון אמריקנים. זו גסות מוסרית".

"הרבה מהומה על מאומה"

ההפקה הבהירה שמי משחקני הצוות שלא יראה בעין יפה שיתוף פעולה עם מאסק לא יהיה מחויב לכך. אבל נדמה שבסופו של יום כל שחקני התכנית ייקחו חלק באירוע, שללא ספק יביא להם רייטינג עצום – כפי שיש לכל דבר שמאסק נוגע בו.

היזם הטכנולוגי, שטען בעבר שאפשר שהוא חייזר, התייחס למחלוקת סביב השתתפותו כמארח בתכנית ואמר באופן בלעדי למגזין Page Six כי השמועות שצוות השחקנים של סאטרדיי נייט לייב מוטרד מכך שהוא נבחר לארח את המופע בסוף השבוע הקרוב, הן "הרבה מהומה על מאומה". הוא סיפר לאתר שכל אנשי הצוות ידידותיים כלפיו ועובדים איתו על החזרות לתכנית ללא כל בעיה או אי נוחות.

אפשר שהעובדה שגם יאנג וגם בראיינט מחקו את ההודעות שלהם במדיה החברתית מעידה על כך שמאסק מדייק ואכן חברי הקאסט המוכשרים השלימו עם השתתפותו המסקרנת בתכנית.

מעניין לגלות כי במהלך השבוע שעבר ביקש מאסק מציבור עוקביו העצום בטוויטר רעיונות ל"מערכון" לתכנית, ואף זרק רעיונות משלו לאוויר הרשת המצייצת, למשל הרעיון על "איש אירוני (Irony Man) – המביס נבלים באמצעות כוח האירוניה".

גם אל בקשת הרעיונות התמימה לכאורה של מאסק היו מי שהגיבו בנוקשות ובביקורתיות, כמו למשל הסופרת מריאן ויליאמסון, שצייצה בתגובה למאסק: "תודיע שאתה מוותר על מחצית הונך בכדי לסייע במיגור העוני העמוק, במאבק בשינויי האקלים ובקידום השלום העולמי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים