טראמפ ג'וניור רוצה שאילון מאסק יבנה רשת חברתית לאביו ותומכיו

הדברים נלווים לביקורת שהעביר היזם המפורסם על ענקיות הטק, כשטען שהחרם אונליין מטעמן על טראמפ פוגע בחופש הביטוי ● מאסק, שהפך בשבוע שעבר לאיש העשיר בתבל, ירד אתמול (ג') למקום השני, אך היום כבר חזר אל פסגת הטבלה

רוצה שאילון מאסק יבנה רשת חברתית לאביו. דונלד טראמפ ג'וניור. צילום: וויקיפדיה

דונלד טראמפ ג'וניור פנה הלילה (ד') דרך אינסטגרם (Instagram) אל היזם והמולטי-מיליארדר אילון מאסק והציע לו להקים רשת חברתית חדשה, שתוכל לשמש את אביו – נשיא ארה"ב, שיפנה בקרוב את כסאו בבית הלבן – כמו גם את תומכיו, ובכלל כל אדם שחופש הביטוי יקר ללבו.

בסרטון שהעלה לאינסטגרם אמר טראמפ ג'וניור: "אם אילון מאסק יכול לשלוח אנשים לחלל באופן פרטי, אני בטוח שהוא יכול לעצב רשת חברתית שאינה מוטה".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Donald Trump Jr. (@donaldjtrumpjr)

בנו הבוגר של טראמפ הוסיף כי מאסק יכול לגבור על טוויטר (Twitter) וליצור רשת חברתית אלטרנטיבית, שנמנעת מהפצת שנאה וקריאות לאלימות על ידי שימוש ב"בוררים ובודקי עובדות ניטרליים בפועל".

דברים אלו של טראמפ ג'וניור מגיעים לאחר שמוקדם יותר השבוע, מאסק התייחס בביקורת חריפה למדי לחרם המתרחב והולך כנגד טראמפ, שהחל ברשתות החברתיות. כזכור, החרם גרם גם לרשת החברתית הימנית בהווייתה, פארלה (Parler – לדבר בצרפתית), להפסיק לפעול ולשרת את טראמפ ותומכיו.

מאסק הביע את עמדתו בציוץ בו אמר כי "אנשים רבים עומדים מאוד לא לשמוח מכך שההיי-טק מהחוף המערבי הפך לפוסק בפועל של חופש הביטוי".

לעת עתה מאסק לא הגיב להצעתו של ג'וניור, ולא הביע כל כוונה לבנות רשת חברתית חדשה בעצמו.

אילון מאסק, יזם, מיליארדר, מייסד ומנכ"ל טסלה, SpaceX, ונוירלינק. צילום: וויקיפדיה

אילון מאסק, יזם, מיליארדר, מייסד ומנכ"ל טסלה, SpaceX, ונוירלינק. צילום: וויקיפדיה

מתנדנד בהובלת טבלת עשירי תבל וזוכה להמון עניין והקשבה

מאסק – המולטי-מיליארדר הדרום אפריקני, שייסד וממנכ"ל מספר חברות חדשניות ומהפכניות, ביניהן  SpaceX, נוירלינק (Neuralink), וטסלה (Tesla) – ממשיך לשמש כדמות טכנולוגית בולטת ומובילה, המושכת אליה המון עניין והתייחסות עולמית הולכת וגוברת, כמו גם תגובות שרשרת לאמירות וציוצים מטעמו המחוללים מהלכים דרמטיים. כמו למשל במקרה האחרון, כשמאסק כתב בטוויטר לעשרות מיליוני עוקביו להתקין את אפליקציית הצ'אט סיגנל (Signal). מדובר על התבטאות שיוחסה למחאה נגד התנהלות אחרונה של האפליקציה המובילה בתחום, ווטסאפ (WhatsApp), והחברה האם שלה פייסבוק (Facebook) – השתיים הודיעו על שינוי במדיניות הפרטיות, שקומם רבים. מאסק פשוט המליץ למשתמשים הרוגזים לעבור ליישום אלטרנטיבי, סיגנל, ועקב כך האפליקציה נסקה בחנויות היישומים.

לעיסוק המאסיבי במאסק יש שני טעמים עיקריים – האחד, האיש הרשים את העולם בפועלה של חברת נורלינק, שם הדגים כבר פיתוח המחבר בין מוח למחשב באמצעות שבב. עוד הצליחו מאסק וחברת החלל שלו, SpaceX, להטיס בשיתוף פעולה חלליות מאוישות באסטרונאוטים שהכשירה סוכנות החלל נאס"א. עם טסלה נרשמת ההצלחה הכי דרמטית, ועושה רושם שהבטחותיו של מאסק ל"זינוק קוונטי", עם טייס אוטומטי שיפעל באופן אוטונומי מלא, שעומד להיות משוחרר ממש בקרוב, הן חלק מההצלחה הנדירה של ענקית הרכבים החשמליים.

הטעם השני להערצה ההולכת וגדלה כלפי מאסק הוא העמדה הפיננסית שאליה הגיע באחרונה, ושנבנתה בזמן מהיר במיוחד. בשבוע שעבר (ד') הכריז בלומברג (Bloomberg) כי מאסק הפך לאדם העשיר ביותר על פני כדור הארץ, אחרי שעקף את מייסד אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, עם שווי נקי שכבר גירד מלמטה את רף 200 מיליארד הדולרים. הוא התמקם בצמרת מדד העושר בעיקר בגלל הצלחתן המדהימה של מניות טסלה שלו, המתמחה בייצור מכוניות חשמליות.

אתמול, עם זאת, צנח מאסק שוב למקום השני, אבל נכון להיום הוא שב לככב בפסגת מדד העושר של בלומברג, כשנכון למועד כתיבת שורות אלו שוויו מוערך ב-202 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים