מגמה: עוברים מ-ווטסאפ לסיגנל עקב המלצה של אילון מאסק

היישום כבש את טבלת ההורדות ב-App Store לאחר שהיזם הדומיננטי - מנכ"ל החברות SpeceX וטסלה, שהפך באחרונה לאדם העשיר בעולם - המליץ עליו במקום אפליקציית הצ'אט של פייסבוק, עקב שינויים קרבים במדיניות הפרטיות שלה

הומלצה על ידי מאסק כאלטרנטיבה לווטסאפ. סיגנל. צילום מסך מאתר האינטרנט העברי

האדם העשיר בתבל המליץ באחרונה על מעבר לאפליקציית המסרים המידיים סיגנל (Signal) במקום המשך שימוש בווטסאפ (WhatsApp). התוצאה: היישום הגיע כעת לראש טבלת ההורדות בחנות אפל (Apple), ה-App Store.

בשבוע שעבר הביאו ווטסאפ, ובעיקר הבעלים שלה פייסבוק (Facebook), משתמשים רבים לכדי זעם גדול. החברה הודיעה שאפליקציית הצ'אט הפופולרית שלה משנה באופן מוצהר את מדיניותה, והזהירה את משתמשיה כי נתוניהם ישותפו עם החברה האם שלה, פייסבוק החל מה-8 בפברואר. ווטסאפ לא מאפשרת למשתמשים להחליט כי הם לא מוכנים לשינויומי שמסרב לו יאלץ להיפרד ממנה לשלום.

ההצדקה שסיפקה ווטסאפ למהלך היא ששיתוף הדטה האישית נועד בכדי לשפר את חוויית המשתמשים ברשת החברתית הדומיננטית לצורכי פרסום.

משתמשים רבים, ומבקרים של פייסבוק שכבר מזמן נטשו אותה, הביעו את חרדתם וכעסם על המהלך הצפוי – שאפשר שיכלול שימוש במידע אישי מהודעות שהיו אמורות להיות מוצפנות ולא להיחשף לעולם – והרשתות החברתיות נמלאו בציוצים ופרסומים מתקוממים על הפרת הפרטיות המתוכננת, שהחברות הבטיחו בעבר כי לא יבצעו לעולם.

אילון מאסק, יזם, מיליארדר, מייסד ומנכ"ל טסלה, SpaceX, ונוירלינק. צילום: וויקיפדיה

אילון מאסק, יזם, מיליארדר, מייסד ומנכ"ל טסלה, SpaceX, ונוירלינק. צילום: וויקיפדיה

ואולם מבין המתנגדים בלט אדם אחד – אילון מאסק, היזם והמיליארדר, מנכ"ל החברות החדשניות והמצליחות TBC (ר"ת The Boring Company), SpaceX, נוירלינק (Neuralink), וטסלה (Tesla). הצלחתה הפנומנלית של האחרונה, יצרנית מכוניות חשמליות, היא שהעניקה למאסק בשבוע שעבר את התואר "האדם העשיר בעולם", לפי מדד העושר של בלומברג (Bloomberg), אותו קיבל עקב שוויו המוערך כיום ב-194 מיליארד דולר. אחרי נסיקה של מניות טסלה, עקף מאסק את מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, וכבש את צמרת המולטי-מיליארדרים.

שתי מילים בלבד: "השתמשו בסיגנל"

אבל, אם לחזור לווטסאפ – ביום ה', יום לאחר שנודע על תכנית שיתוף המידע עם פייסבוק, צייץ מאסק ל-41.5 מיליון העוקבים שלו בטוויטר (Twitter) שתי מילים בלבד: "השתמשו בסיגנל".

מאסק אמר, והציבור ביצע. האפליקציה עלתה לראש קטגוריית האפליקציות החינמיות ב-App Store של אפל והפכה להכי מבוקשת להורדה במדינות רבות בעולם השבוע, כולל באירופה בה בכלל לא עומדים להתבצע שיתופי המידע עקב כללי פרטיות נוקשים. גם ב-Google Play של גוגל ההצלחה של סיגנל רבה.

בנוסף, רבים במדיה החברתית הדהדו ועדיין מהדהדים את קריאתו של מאסק לעבור אליה, הן כמחאה, והן משום שהיא מציעה, לפי הטענות, יישום מאובטח בהרבה שישמור על הדטה של משתמשיו מוצפנת באמת. בנוסף (כפי שניתן לראות בציוץ המצורף) החברה מתחייבת בנחישות שלעולם לא יהיו אצלה פרסומות.

בתגובה להתרחשויות סיפרה סיגנל כי היא חווה זינוק כה גדול בקרב משתמשיה, עד שהגיעה לעיכובים באימות מספרי הטלפון של החשבונות החדשים.

אגב, אפליקציית טלגרם רואה אף היא נסיקה במספר משתמשיה, עקב המהלך העתידי הקרוב של ווטסאפ ופייסבוק.

סיגנל זמינה הן למשתמשי אנדרואיד והן למשתמשי iOS, וגם משתמשי לינוקס (Linux), שולחן העבודה (Windows), ומק (Mac) יכולים להוריד אותה. 

לפי Mashable, ועל סמך נתוני חברת ניתוח האפליקציות אפטופיה (Apptopia), ביום ה' בלבד, לאחר הציוץ של מאסק, היו 63,345 הורדות של סיגנל ברחבי העולם, במכשירי iOS ואנדרואיד כאחד. יום קודם לכך היו לה 45,086 הורדות. אלא שיום אחרי הציוץ של מאסק, סיגנל הגיעה למספר שיא של הורדות: כ-90,000. לפני כן, יום ההורדה הגבוה ביותר של סיגנל היה ב-1 ביוני, על רקע הפגנות תנועת Black Lives Matter.

המספרים והנתונים העכשווים טרם פורסמו, אבל העדכון על התייצבותה של האפליקציה בראש טבלת ההורדות של אפל מעיד על המגמה המובהקת – סינג נתפשת כעת כאפליקציית העברת ההודעות הסלולרית העולה והנחשבת, כמו גם כאלטרנטיבה לשליטה האולי כן מעורערת, פייסבוק.

המעבר אל סיגנל יכול אולי להרתיע רבים, שאולי חוששים כי מרבית חבריהם לא ימצאו בה, ואולם ככל שיותר אנשים יורידו אותה ויפעלו בה – כך יהיו בה יותר ויותר חברים ופרטנרים להעברת מסרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים