החלה ההנפקה הגדולה בהיסטוריה: Ant רוצה לגייס 34.5 מיליארד ד'

החברה מנפיקה 3.34 מיליארד מניות - מחצית מהן בבורסת הונג קונג ומחציתן השנייה בבורסת שנחאי ● עלי באבא, שייסד ג'ק מא, הבעלים של Ant, מעוניינת לרכוש שליש מהמניות המוצעות

האם שער המניה של ווקמי לאחר ההנפקה יתוקן בימים הקרובים? צילום אילוסטרציה: BigStock

הקבוצה הסינית Ant החלה אתמול (ב') את תהליך ההנפקה שלה, שעתידה להפוך להנפקה הראשונית לציבור (IPO) הגדולה ביותר בהיסטוריה. Ant צפויה לגייס בה 34.5 מיליארד דולר ולעקוף את ההנפקה הגדולה ביותר עד כה – זו של ענקית הנפט סעודי ארמקו, שגייסה 29 מיליארד דולר. ההנפקה מתבצעת על פי שווי חברה של 313.37 מיליארד דולר ובמחיר של 10.3 דולר למניה.

Ant מציעה שירות תשלומים אונליין והיא נחשבת לחברת הפינטק הגדולה בעולם. החברה מחלקת את ההנפקה לשניים: היא מנפיקה 3.34 מיליארד מניות, כאשר מחציתן בבורסת הונג קונג ומחציתן השנייה – בבורסת שנחאי (1.67 מיליארד מניות בכל בורסה). בכל אחת מההנפקות היא צפויה להכניס לקופתה סכום של 17.23-17.24 מיליארד דולר. במידה שהביקוש יהיה רב, מעל לכמות המניות ש-Ant הועידה להנפקה, יש סיכוי שהיא תהיה גדולה יותר והחברה "תשחרר" עוד מניות.

נראה שההנפקה תהיה מוצלחת במיוחד, שכן כבר עכשיו, משקיעים מוסדיים סיניים הגישו בקשות לרכוש כ-80% מ-1.67 מיליארד המניות שהיא מציעה בבורסת שנחאי. ביניהן נמצאת ענקית האי-קומרס הסינית עלי באבא, שכבר כיום מחזיקה כשליש ממניות Ant ומעוניינת לרכוש כשליש מהמניות שהיא מציעה בהנפקה, כדי למנוע את דילול אחזקותיה בחברה. יש לציין שהמייסד והיו"ר לשעבר של עלי באבא, ג'ק מא, הוא הבעלים של Ant. לפי בלומברג, מא צפוי להגיע בקרוב לשווי של 71.1 מיליארד דולר ולהיות במקום ה-11 בין עשירי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים