נפרץ חשבון הטוויטר של ראש ממשלת הודו

במשך כשעה נשלחו כמה ציוצים מהחשבון של נרדרה מודי, ובהם התבקשו עוקביו לתרום מטבעות קריפטו לחשבון אחר, לכאורה של קרן סיוע למיגור מגיפת הקורונה

נרדרה מודי, ראש ממשלת הודו. צילום מסך מטוויטר

טוויטר (Twitter) הודיעה אתמול (ה') כי פתחה בחקירה לאחר שהחשבון הרשמי של נרדרה מודי, ראש ממשלת הודו – נפרץ.

ההודעה על הפתיחה בחקירה הגיעה לאחר שבמשך כשעה נשלחו כמה ציוצים מהחשבון של מודי, narendramodi_in@, ובהם התבקשו עוקביו לתרום מטבעות קריפטו לחשבון אחר, לכאורה של קרן סיוע למיגור מגיפת הקורונה, שאותה מודי "הקים".

"אני פונה אליכם בבקשה לתרום בעין יפה לקרן ראש הממשלה לסיוע לקורונה. הודו תחל (לעשות זאת) כעת במטבעות קריפטו", נכתב בציוצים.

ענקית המדיה החברתית הודיעה כי הם מודעים לציוצים המזויפים וכי נקטו בצעדים על מנת לאבטח את החשבון הפרוץ וכי הציוצים הוסרו.

במחצית יולי פרצת אבטחה חמורה בטוויטר אפשרה להאקרים להשתלט על חשבונות של דמויות ציבוריות ועסקיות בולטות, בהן ג'ו ביידן, ברק אובמה, אלון מאסק, ביל גייטס, ג'ף בזוס ואפל.

החברה אישרה אז את דבר האירוע יותר משש שעות לאחר שהחלה הפריצה לחשבונות, וייחסה אותה ל"תקיפת הנדסה חברתית מתואמת" על עובדים בחברה, שאפשרה לתוקפים גישה "למערכות ולכלים פנימיים". טוויטר ציינה, כי היא "בודקת איזו פעילות זדונית הפעילו התוקפים או מידע שהם השיגו גישה אליו", נוסף על הניצול של חשבונות לא בטוחים כדי לפרסם ציוצים. החשבונות הלא בטוחים הנוספים שנפרצו כוללים גם את זה של קניה ווסט, מייקל בלומברג, אובר וכמה ארגונים של מטבעות קריפטוגרפיים. גם אז התפרסמו ציוצים המבקשים להעביר תרומות בביטקוין.

למודי יש כמה חשבונות טוויטר ולהם 2.5 מיליון עוקבים. החשבון שנפרץ הוא זה המקושר לאתר האישי שלו. "אנו פועלים באופן אקטיבי לחקירת המקרה", מסרה טוויטר והוסיפה, כי אין אינדיקציה, או מידע, המקשרים בין הפריצה לחשבון של מודי ובין האירוע מיולי. משרד הטכנולוגיה ההודי לא הגיב על האירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים