משבר הקורונה: יש מי שמתכנן את תהליך היציאה ויש מי שמבצע

נכון - זה מסוכן, נכון - זה לא הגיוני לעבוד עכשיו ולהעסיק עובדים, להשקיע בשיווק, אבל מי אמר שלהיות יזם זה הגיוני? המעז מנצח, והיציאה מהקורונה היא כבר עובדה קיימת

04/05/2020 12:53
אופיר שפיגל, מנהל משרד יחסי ציבור וסוכנות דיגיטל. צילום: יעל צור

משבר הקורונה הכניס יזמים רבים ובעלי עסקים למשבר. למעשה, נראה שאף אחד מאיתנו לא זוכר מצב כזה מעולם: המשק נעצר בחריקת בלמים ביום אחד. אפס פעילות בכל המשק, בכל המדינה, בחלקים גדולים בעולם.

אבל יש גם צד אחר. המשבר של כולנו הוא ההזדמנות של היזמים האמיתיים. יש מי שיושב בבית וממתין שיקבל פיצוי, אולי הולך להפגנה או שתיים, מדבר הרבה על המצב ובעיקר צופה בבינג', כי אין מה לעשות, ויש את מי שמבין שהמשבר הוא הזדמנות, שבשגרה צרכנים ועסקים נוהגים לרכוש שירותים מאותם ספקים, אבל המשבר מספק הזדמנות לגרום להם לשנות הרגלים, לתת מענה שונה, להוכיח שניתן לבחון ספקי שירותים אחרים, כאשר היזמים האמיתיים כאן עבורם בטוב ובעיקר ברע.

נכון שמצב הרוח הכללי הרבה פחות טוב, ונכון שצרכנים מוציאים הרבה פחות, ונכון שיש את כל הסיבות להיכנס למגננה ולחסוך בהוצאות ולהמתין שיהיה טוב או לסיוע מהממשלה ולבכות על מר גורלנו. אבל את הרע כולנו מכירים, ואנו לא צריכים עוד שיסבירו לנו כמה רע.

הקורונה תסתיים וצרכנים ישובו לקנות.

כבר היום ניתן לקבל מחירי פרסום מצוינים, וכבר היום ניתן להציע שירותים מעולים לעתיד, ואולי יותר מכל – היום פשוט כדאי להיות יצירתי: בעלי מלונות בארץ שיודעים שהטיסות לחו"ל ירדו יכולים למכור חופשות עתידיות, מסעדות יכולות למכור שוברים (מוזלים) לארוחות בהמשך (כי מי מאיתנו לא מתגעגע למסעדה טובה). מתכנתים יהיו דרושים לאפליקציות וליישומים חדשים שיתאימו את עולם העבודה לשגרת הקורונה, יהיה צורך ביותר מחשבים וביותר כלים לעבודה מרחוק, ושיחות וידיאו יפסיקו להיות רק בין מדינות ויתחילו להיות חלק משגרת העבודה של כולנו.

לעולם הטכנולוגי תרומה משמעותית לעולם העבודה של המחר: נדמה כי ברור לכולנו, שפגישות פנים אל פנים שאינן הכרחיות יבוצעו הרבה יותר בכלים טכנולוגיים. עבודת צוות מהבית תהיה יותר מורכבת, אבל ישנם כבר היום פתרונות טכנולוגיים שאנשי המכירות יוכלו למכור היום הרבה יותר בקלות, וכמובן פתרונות אבטחה, פתרונות של גישה מרחוק ועוד נושאים שיאפשרו לכולנו להיערך ולהיות ראשונים בחזרה לעבודה.

הוריי לימדו אותי שאת ה"לא" יש תמיד, ואם מנסים לפעמים מצליחים. את אסטרטגיית היציאה לא צריך לתכנן. את אסטרטגיית היציאה צריך לבצע כבר עכשיו, כי הראשון לשוב לעבודה יהיה הראשון לגייס לקוחות חדשים, יהיה הראשון לבלוט, יהיה הראשון לקדם את העסק שלו.
נכון – זה מסוכן, נכון – זה לא הגיוני לעבוד עכשיו ולהעסיק עובדים, להשקיע בשיווק, אבל מי אמר שלהיות יזם זה הגיוני? המעז מנצח, והיציאה מהקורונה היא כבר עובדה קיימת.

 

 הכותב הוא מנהל משרד יחסי ציבור וסוכנות דיגיטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים