"משבר הקורונה נדמה לפגיעת מטאור בכדור הארץ"

"לא הייתה בעולם תכנית לאירוע כמו הקורונה; איש לא חשב שה-IT יסדר עבודה מהבית לעובדים", אמר שלמה שמאי, מנמ''ר איילון חברה לביטוח

שלמה שמאי, מנמ"ר איילון חברה לביטוח. צילום: ניב קנטור

"באחרונה היה לנו תרגיל המשכיות עסקית, שנערך מדי שנה. הוא כלל שני תרחישים, ונאמר לנו לחשוב על כל תסריט נוסף. חשבנו על צונאמי, על טילים שנורים על תל אביב ועל השבתת שני האתרים – הייצור וההתאוששות מאסון. אחד מהנוכחים אמר: 'חסר תרחיש אחד – פגיעת מטאור'. הקורונה היא מטאור שפגע בכדור הארץ. לא הייתה בעולם תכנית לאירוע זה. איש לא חשב שה-IT יסדר עבודה מהבית לעובדים", כך אמר שלמה שמאי, המנמ"ר החדש של איילון חברה לביטוח.

שמאי דיבר במפגש השלישי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש, שנערך באחרונה, פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

"יש לשים שני דגשים: האחד על המשך הביזנס והשני על הקמת צוות חשיבה, כדי להיערך ליום שאחרי", ציין שמאי.

לדבריו, "יחידת המחשוב היא בין הגופים היחידים בכל ארגון שמסוגלים לתפקד במלחמה, כאוס ומשבר. האתגר הענק שלנו, המנמ"רים, הוא לספק המשכיות עסקית לחברה, על כלל עובדיה, תוך שימוש בחלק מהמשאבים הפרטים של העובדים, כגון רשת ביתית, שאותם אין לנו יכולת לשפר, אך גם משפחת העובד שותפה להם. לכן, עלינו להפעיל יצירתיות וחדשנות בפתרונות ובכלים שאנחנו מספקים".

איך זה נעשה באיילון?

"באיילון", ציין שמאי, "מצאנו פתרונות מגוונים לעובדים וחלק ניכר מאנשי החברה עובד מהבית. קידמנו ממשק אחר לגמרי ללקוחות. הפגישות אונליין תפסו תאוצה, מה שהפך את הפגישות לקצרות ויעילות יותר. זה יצר לנו דפוס עבודה שחלמנו עליו, עם צוותים קטנים ותוצרים מטורפים. בנוסף, יש פחות ביורוקרטיה, אם כי אסור לוותר על בקרות".

שמאי הוסיף ש-"אחד האתגרים במצב חדש זה הוא לנהל את העובדים, ויחד עם ניהול המשימות, אנחנו כותבים את הפרוטוקול החדש, של מודל ניהול שלא הכרנו. לאחר סיום המשבר, הוא יתפשט ביתר שאת. יש בו קסם, בחיסכון בעלויות – עם התייעלות".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"הרבה מעבודת הביטוח", הסביר, "נעשית מול גופים תפעוליים, שלהם יש ממשקים עם הלקוחות – סוכנים או לקוחות סופיים. פה, הארגון מצפה שנביא פתרונות מיידיים, כי יש פחות כוח אדם. מדובר בהזדמנות בלתי רגילה לקדם תהליכי דיגיטל".

כך, אמר שמאי, "הקמנו מערכת חידושי ביטוח ללקוחות, עם הצעות להם בטרם הביטוח מסתיים. היא חוסכת עבודה רבה לסוכנים, שמתקשים להגיע ללקוחות. המערכת פותחה בשישה ימים, כאשר אילולא המשבר, פיתוחה היה אורך חודשים. בנוסף, סיפקנו רציפות עסקית לעובדי מוקד השירות לקוחות, עם אבטחה באמצעות VPN".

לסיכום הוא אמר כי "סיפקנו לארגון פתרונות מבוססי חדשנות ויצירתיות, שיפרנו את התפוקתיות וסייענו לעבודת העובדים מהבית. איילון רואה בנו גורם מרכזי, וכעת אנחנו עוד יותר מרכזיים".

עוד השתתפו בכנס: ירון כהן, ארכיטקט ענן בנוטניקס ישראל; תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן; ליאור אביב, מנהל מכירות אזורי בפאלו אלטו; רונן בורץ, מנהל מכירות ב-IT Way; דוד שוחט, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל; שרון ישראלי, מנהל מחלקת אינטגרציה בפרטנר; קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן; מירב בלאו, מנהלת תחום קשרי לקוחות ב-Coognitive; זיוה ברוידא, ראשת מינהל מחשוב באוניברסיטה הפתוחה; וכפיר חמרי, מהנדס מכירות אזורי לאבטחה במיקרו פוקוס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהודה

    מציע להסתכל בהוראות הרגולטור הממשלתי לארגונים הפיננסיים ולארגוני התקשורת. אחד מתרחישי הייחוס המוגרים של היא מגפה.

אירועים קרובים