משלמת על נתונים: חמישה דולר מפייסבוק למי שיתן לה את קולו

הענקית ממאנלו פארק תיתן זיכוי כספי באמצעות פיי-פאל למי שיקליט את עצמו אומר "היי פורטל" - שם הרמקול החכם שלה - ומקריא שמות פרטיים של עשרה מחבריו ● הסיבה: אימון ה-AI ולימוד המכונה לזיהוי קול טוב יותר ● בינתיים ההצעה רק בארה"ב

חמישה דולר מפייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק מציעה לשלם למשתמשים עד חמישה דולר בתמורה למידע אישי שלהם, ובמקרה המסוים – להקלטות קוליות שיבצעו בעבורה. המהלך החדש הוא ככל הנראה מעיין תיקון ל"קציר" הנתונים הקוליים שביצעה הענקית ממאנלו פארק, שעליו לא ידעו כלל המשתמשים, ושנחשף בעבר.

על פי הדיווח של הפייננשל טיימס, ההקלטות יעזרו להכשיר את מערכת זיהוי הדיבור שעל בסיסה פועלים מכשירי הפורטל של פייסבוק, שהם רמקולים חכמים שבהם מותקן עוזר קולי המסייע ללקוחות בשלל מטלות ועניינים.

ההצעה המסוימת מגיעה אחרי שפייסבוק, כמו גם ענקיות אחרות ביניהן אמזון, אפל, מיקרוסופט וגוגל, התמודדו עם ביקורת בשנה שעברה כשנחשף כי הן נהגו לאסוף את הקלטות הקול של המשתמשים ולשלוח אותן לסוקרים אנושיים שיתקצרו אותן וכך ילמדו את מנגנון הבינה המלאכותית שעומד מאחורי העוזרים הקוליים שלהן (אלקסה, סירי, קורטנה, ו-Google Assistant, בהתאמה). החברות נהגו לפעול כך בלי קבלת הסכמה מפורשת של המשתמשים.

אפליקציית מחקרי השוק של פייסבוק, Viewpoints שמה, החלה את פועלה בנובמבר האחרון. Facebook Viewpoints, כך בישרה החברה אז, תתגמל משתמשים על השתתפותם בתכניות הסקרים שלה, ואכן באחרונה זו החלה, כך דיווח The Verge, להזמין משתמשים בארצות הברית לפרויקט חדש. המשתתפים צריכים לומר "היי פורטל" וכן שמות של עד 10 חברים שלהם, ומי שיבצע את ההקלטה חמש פעמים, ירוויח נקודות שניתן להמיר ל-5 דולר בפיי-פאל.

Facebook Viewpoints

Facebook Viewpoints

פלטפורמת הרשת החברתית אמרה השבוע כי האיסוף הזה נועד "לשפר את הבנת הדיבור", על ידי הכשרת אלגוריתמים של למידת מכונה. "המשתתפים מקליטים ביטויים בתוך האפליקציה, שעוזרים לנו לשפר את זיהוי הגיית השם במוצרים שלנו, כדי לשרת טוב יותר את האנשים המשתמשים בהם", כך לפי דובר פייסבוק.

לא יידעה ולא שילמה אך קצרה כמויות עצומות של מידע

יצוין כי בעבר הלא רחוק ספגה פייסבוק ביקורת מארגונים המגינים על פרטיות המשתמשים, למשל מרשות התחרות והשווקים של בריטניה, ה-CMA, על כך שהצרכנים לא מקבלים ממנה שכר הולם בעבור מסירת הכמויות העצומות של הפרטים האינטימיים ביותר שלהם לידי פייסבוק.

כהגנה אמרו קברניטי הענקית האמריקנית לא אחת שהם מספקים לגולשים שירותים חברתיים חינמיים בתמורה, במעין עסקת גומלין הוגנת. כעת הם ככל הנראה חושבים אחרת לנוכח הפגיעה בתדמית החברה עקב החשיפות השונות על הקציר שזו ביצעה בלי אישור במידע שלהם.

ה-Portal הראשון. צילום: פייסבוק

ה-Portal הראשון. צילום: פייסבוק

נזכיר כי החברה השיקה את הדגם הראשון של מכשיר הפורטל שלה בנובמבר 2018. מאחר שמדובר ברמקול בעל מסך, שייעודו העיקרי במקור היה לשיחות וידיאו. מכיוון שההשקה אירעה בדיוק בתקופה שבה התפוצצה שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, רבים לא מיהרו לאמץ את המכשיר החדשני מהחשש שמדובר בעצם באמצעי ריגול הכולל מצלמה, שיוצב ממש במרכז ביתם ומרצונם.

בהמשך הגיע דור חדש של חומרת פורטל – Portal ו-Portal Mini, וכן אביזר לטלוויזיה בשם Portal TV, מעין קופסה שחורה שבתוכה מצלמה המתחברת לטלוויזיה ומגיעה עם שלט משלה, שמוסיף אופציה לקיים וידיאו צ'אט שיוקרן על מה שהוא לרוב המסך הגדול והאיכותי ביותר בבית.

החברה כיוונה את החומרה החדשה כנראה לכל מי שעדיין נתן בה מספיק אמון בכדי להכניס את אחת המצלמות שלה אל ביתו. המהלך שעליו נודע כעת הוא ללא ספק מעין איתות של פייסבוק על ניסיונות כנים, לכאורה, להיות שקופה והוגנת יותר כלפי המשתמשים. נמתין ונגלה האם היא מצליחה במיתוג הזה, אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים