ג'יימס ריינדרס מאינטל לאנשים ומחשבים: "מה שייתן את הטון בשוק שבבי המובייל היא התוכנה"

"בסופו של תהליך, אני מאמין שנתפוס את עמדת הבכורה גם בשווקים האלה", אמר ריינדרס, אוונגליסט התוכנה הראשי ומנהל מוצרי פיתוח התוכנה באינטל העולמית ● לדבריו, אנחנו לא רוצים להיות תלויים באחרים, לכן אנו משקיעים בתוכנה שתנצל טוב יותר את מעבדינו"

22/04/2010 15:41

"התוכנה היא שתתן את הטון בשוק המובייל מבוסס מעבדי ה-ARM ותקבע את ההובלה בו", אומר ג'יימס ריינדרס, אוונגליסט התוכנה הראשי ומנהל מוצרי פיתוח התוכנה באינטל (Intel) העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי ריינדרס, שהתראיין במסגרת הכנס השנתי של מפיצי התוכנה של החברה, שנערך בברצלונה, ספרד, "בשוק המובייל נמשיך לצמוח, כי השוק עצמו יצמח מאוד – לא חייבים לגדול בו על חשבון התחרות. בסופו של תהליך, אני מאמין שנתפוס את עמדת הבכורה גם בשווקים האלה, בגלל היתרון המשולש הייחודי שלנו: רק לנו יש יכולות ייצור מעבדים ב-FAB, ארכיטקטורת x86 עם טווח ביצועים נרחב ביותר והתוכנה מצוינת".

מדוע אינטל משקיעה דווקא בפיתוח תוכנה ולא משאירה את התחום הזה לחברות המתמחות בו?
"אנחנו לא רוצים לקחת סיכונים. הרי אם לא תהיה חברה אחרת שתפתח את הקומפיילרים לפיתוח מקבילי, המעבדים שלנו לא ינוצלו כהלכה. כך, גם לא נעמוד בתחזית המכירות שלנו ויש סיכוי גדול שחברות לא יפתחו תוכנה למעבדים שטרם יצאו לשוק. אנחנו לא רוצים להיות תלויים באחרים, לכן אנו משקיעים בתוכנה שתנצל טוב יותר את מעבדינו".

באופן היסטורי, התוכנה היא זו שבדרך כלל רודפת אחר החומרה. האם אנו עדים למגמה הפוכה?
"כן, כנראה. באינטל הגענו למצב שפיתוח התוכנה מתקדם ומשיג את פיתוח החומרה. למשל, מערכת הפקודות המתקדמת לארכיטקטורת x86 Advanced Vector Extensions שלנו, קודם פותח בתוכנה ורק בהמשך יושם בחומרת המעבדים – שישוחררו ב-2011".

אינטל ידועה כענקית חומרה. מה עושים לשינוי המיתוג?
"היום כולם יודעים שאנו מפתחים תוכנה מתקדמת. הרי כבר שנים אנו מייצרים דרייברים, קומפיילרים וכלי ניתוח".

האם ומתי להערכתך תגיע הווירטואליזציה גם למעבדים?
"ייתכן מאוד שבעתיד נראה הפשטה של המעבדים מול התוכנות שמשתמשות בהם. כבר כיום אינטל מציעה טכנולוגיה בשם Ct, המספקת פתרון כללי לתכנות מקבילי של נתונים, המשחרר את מפתח היישומים בתלות בארכיטקטורות החומרה ומנגנוני המקביליות עצמם. כך, היישומים יכולים להתנייד בין מערכות ללא תלות בחומרה עצמה. גם  המעבדים הגראפיים של ימינו עובדים בווירטואליזציה מול חומרת המעבדים הכלליים".

כיצד אתם מתחרים ביצרני קומפיילרים ותיקים ומוכרים כמו מיקרוסופט, ויצרני מערכות המחשב והמערכות המשובצות למיניהן?
"ראשית, אנו עצמנו מפתחים קומפיילרים זה 11 שנה ומוכרים בתעשייה. שנית, הקומפיילרים שלנו מפותחים באופטימיזציה גבוהה יותר לחומרה אותה אנו מפתחים, ומשמשת את יצרני המערכות האחרות המציעים קומפיילרים שהם פיתחו".

מה מייחד את משפחת Intel Parallel Studio שלכם?
"התכונה המייחדת ביותר את Intel Parallel Studio היא המקביליות. לפתח תוכנה לשימוש יעיל בעיבוד מקבילי המתבסס על ליבות מרובות, הוא משימה קשה ומסובכת למדי. הגישה שלנו בכלי הפיתוח למקביליות שונה משל יצרנים אחרים. הם מסתמכים על 'להוציא את המיץ' לתוכניתנים המפתחים ואינם משקיעים בכלי הפיתוח כדי שיהיו נוחים. אנו להיפך: משקיעים רבות בחוויית המשתמש, כדי שהמפתחים 'יוציאו את המיץ' למכונה בלבד. הגישה של המתחרים מתבססת על התפיסה המיושנת, לפיה החומרה זולה והתוכניתנים זולים יחסית. כיום, החומרה זולה יחסית ולכל מחשב ליבות מרובות והמפתח הוא המשאב היקר ולכן כדאי להקל עליו – שיהיה יצרני".

האם פריצת הדרך של הגברת ביצועי המעבדים המודרניים על ידי הוספת ליבות מרובות על אותו שבב סיליקון גדול, מבשרת את השלב הבא במיחשוב הארגוני? כלומר שלאחר שלב ה-System on a Chip, שהביא לשרתי הלהב, האם כעת מגיע שלב ה-Server on a Chip?
"כן, בהחלט. כבר במעבדים הגראפיים הנוכחיים שלנו יש עוצמת שרת בשבב. הכול תלוי ביכולות התוכנה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לספרד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים