מה יהיה סדר היום של המנמ"רים ב-2019?

סקר של IDC מעלה ממצאים מעניינים על המגמות שיאפיינו את ה-IT בארגון בשנה הקרובה והדברים המרכזיים שבהם יצטרך המנמ"ר להתעסק

עוד שנה לא פשוטה למנמ"רים. צילום: BigStock

מנהלי ה-IT מבינים שבשנים הקרובות יש אתגרים שבהם הם יידרשו לטפל – הן ברמה הטכנולוגית והן בהיבט של מעמדם האישי והמקצועי. בסקר שערכה IDC בקרב מאות מנמ"רים מארצות הברית, סבורים מרבית המשיבים שעד 2023, יותר ממחצית המנמ"רים, שלא ידעו להתמודד ולהציע פתרונות מעשיים לקידום הארגון שבו הם עובדים במה שקשור לניהול ה-IT, לא ישרדו וייאלצו לפרוש.

קצב השינויים בשווקים והתחרות הגוברת מוציאים סופית את ארגוני ה-IT מהחומות הבצורות שבהן הם היו תקועים במשך שנים, ומאלצת אותם לשחות עם הזרם ולהתמודד עם הבעיות שהארגון מתמודד איתן ברמות העסקית, השיווקית והפנים ארגונית.

מסקנה נוספת של עורכי הסקר היא שאם בעבר דיברו בזהירות על ה-IT הסמוי שיש בארגון, כלומר – תהליכים עוקפי מנמ"רים, הרי שכיום הולכת וחודרת ההבנה שזוהי המציאות. ה-IT צריך להתמודד עם גורמים שונים בארגון, שמיישמים כלים ומערכות, ועליו לדעת לשלב אותם בתוך הפתרונות שלו ולא להישאר בעמדה של המתריע בשער, או אפילו מפריע. כדי לשרוד בעידן החדש, על המנמ"רים ללמוד להגיב במהירות ולהציג פתרונות לאתגרים בזמן אמת.

הבינה המלאכותית יכולה לעזור

אחד התחומים שמסייעים לארגונים להתמודד עם שינויים הוא הבינה המלאכותית. ארגונים ייאלצו בשנה הקרובה ליישם בינה מלאכותית, לא רק ככלים אלא כחלק בלתי נפרד מהתהליכים העסקיים שלהם. המגמה הזו לא פוסחת על ארגוני ה-IT, מציינת IDC, ועל המנמ"רים להוביל את התחום הזה אם הם רוצים להישאר הרלוונטיים. האתגר הקשה שעל מנהלי מערכות המידע ללמוד לעמוד בו הוא להדריך את האנשים הלא טכנולוגיים איך להשתמש בכלי ה-AI ולהוציא מהם את המיטב עבור המשימות שלהם, ובכך לרתום אותם למסע אל עולם החדשנות שהארגון צועד אליו, או לפחות לפן מסוים של המסע הזה. זוהי מסקנה מעניינת: הבינה המלאכותית היא כבר ברמה של Must have ולא Nice to have. כלומר, לא עוד דבר שנחמד שיהיה, אלא הכרח שיהיה, לטובת המשך התפתחות הארגון.

תובנות אחרות מהסקר עוסקות אף הן בדברים שמדברים עליהם לא מעט זמן, אבל הם הולכים והופכים קריטיים עם הזמן. בין המרכזיים שבהם נמצא הצורך שהמנמ"ר יהיה משולב באסטרטגיות העסקיות של הארגון ויתאים את הפתרונות אליהן, ובמקרים רבים אף ייזום ויוביל אותן. המנמ"רים, כותבים עורכי הסקר, צריכים לצאת מהבועה שלהם ולחבוש לא רק את הכובע הטכנולוגי, שהיה היחיד שאותו חבשו עד כה, אלא גם את זה העסקי. הם יכולים ללמוד ממספיק דוגמאות ברחבי העולם למנמ"רים שהובילו תהליכים עסקיים בארגונים והביאו אותם להצלחה.

אופי מתן השירותים ללקוחות הפנימיים עומד להשתנות

עוד מגמה שאותה צופים מנהלי ה-IT שנסקרו היא שינוי באופי מתן השירותים שהם יעניקו ללקוחות הפנימיים של הארגון, ובחלק מהמקרים הם יזדקקו למומחים מקצועיים שיובילו את המגמה, כלומר – לשיתוף פעולה הדוק יותר עם ספקי הפתרונות. מנמ"רים רבים ענו שהם ממליצים על הידוק קשרים עם ספקים כדי לעצור את הדיבור הישיר ההולך ומתפתח בינם לבין מנהלי העסקים ומקבלי ההחלטות בארגון – תופעה שרווחת בלא מעט ארגונים. על המנמ"רים לאמץ את הגישה של אם אתה לא מסוגל להילחם בהם – הצטרף אליהם. תהיה אתה הגורם שמוביל את הספקים ודרכך הם יגיעו לגורמים אחרים בארגון, כולל לדרגי הניהול הבכירים ביותר.

בהיותם חלק מהשדרה הניהולית של הארגון, מנהלי ה-IT צריכים לקחת יותר סיכונים וליישם הרבה יותר את תורת ניהול הסיכונים. בצד האחר, הובלת יישום של תורה זו מהווה אחד מהשיקולים של הנהלת הארגון האם ליזום נושאים חדשים או לא. ה-IT הפך להיות מרכיב מאוד משמעותי בכך, כמו בקבלה של החלטות עסקיות אחרות.

ותובנה אחרונה מתוך אותו סקר, כזו שנכונה תמיד: אל למנהלי ה-IT להפסיק ללמוד אף פעם. עליהם כל הזמן להעשיר את הידע שלהם, לעקוב אחרי מגמות, ללכת לכנסים, להשתתף בפורומים מקצועיים ולפתוח את הראש. ההשכלה שהם רכשו לפני אי אילו שנים רלוונטית כיום במידה מסוימת, ולעתים בכלל לא. בהקשר הזה, מחברי הסקר ממליצים להם לאמץ חדשנות בכל מקום שזה רק אפשרי, לא להמתין שהיא תבוא לארגון, אלא לחפש אותה, כדי שהחדשניים וחדשנותם לא ידלגו מעל לארגון ויפנו למתחרים.

השורה התחתונה: חייהם של מנהלי ה-IT יהיו ב-2019 לא פחות מורכבים מאשר ב-2018 ויישום האתגרים והחדשנות המתפרצת יהיה בה קריטי הרבה יותר, ברמה של להיות או לחדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים