אובר הגישה בקשה לחזור להפעיל את פיילוט הרכב האוטונומי שלה

אחרי הקפאת הבחינה של הטכנולוגיה לנהיגה ללא נהג במכוניות של חברת שיתופי הנסיעות - עקב תאונה קטלנית באריזונה - אובר מבקשת לחזור לבדיקת היכולות שלה וטוענת שהיא עוסקת בהפקת לקחים מהמקרה הטרגי ושתפעיל את הניסוי באופן מדורג ומדוד

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

חברת אובר מבקשת לחדש את הבדיקות הציבוריות של כלי הרכב האוטונומיים שלה בארה"ב. הפיילוט שהתקיים באריזונה הופסק בחודש מרץ השנה, אחרי שהמכונית בנהיגה עצמית של חברת שיתופי הנסיעות פגעה ונהרגה רוכב אופניים בת 49, בטמפה.

עקב התאונה במרץ אובר הודיעה כי היא עוצרת ומשעה את תכנית המוניות שלה בטמפה – כמו גם תכניות דומות בפיניקס, פיטסבורג, סן פרנסיסקו וטורונטו – עד שתוכל לקבל מידע נוסף על האירוע.

התאונה הקטלנית נחקרה והמשטרה גילתה כי המפעילה האנושית שהייתה ברכב בזמן האירוע לא שמה לב למתרחש בדרך, והגדירה את המקרה הטרגי ככזה שהיה "ניתן למניעה לחלוטין" אילו התערבה נהגת הביטחון בשהתרחש.

לדברי המועצה הלאומית לבטיחות התחבורה (National Transportation Safety Board), התוכנה של אובר זיהתה את הנפגעת שש שניות לפני התאונה, אבל לא הפעילה את מנגנון בלימת החירום עד 1.3 שניות לפני ההתנגשות. עם זאת אין עוררין על כך שדעתה של נהגת הגיבוי האנושית הייתה מוסחת, כיוון שהתעסקה בסמארטפון שלה.

עכשיו, כמעט שמונה חודשים לאחר המקרה החמור, הגישה אובר בקשה למשרד התחבורה של פנסילבניה להתחיל שוב בדיקות בפיטסבורג, שבה פועל מרכז לפיתוח רכב אוטונומי של אובר. בינתיים טרם התקבלה אינדיקציה כלשהי האם יש לאובר סיכוי לזכות באישור לבקשתה.

"אנו מצטערים מאוד על התאונה בטמפה, אריזונה, במרץ האחרון. אנו ממשיכים לתמוך בחקירת המועצה הלאומית לבטיחות התחבורה את התאונה בטמפה. נקטנו בגישה מדודה ומדורגת, לחזרה לבדיקות בדרכים, שתתחיל קודם כל עם נהיגה ידנית בפיטסבורג", כתב דרה קוסרשאהי, יו"ר החברה, בהודעה רשמית מטעמה. "אנו מחויבים למסור את דו"ח הבטיחות הזה לפני שנחזור לבדיקות על הכביש במצב נסיעה אוטונומית, ונחזור לכביש רק כאשר נסיים ליישם תהליכים משופרים".

לפי הדיווחים בתקשורת, לאחר בדיקות וניסיונות לחזור ולהפעיל את הפיילוט בפיטסבורג, אובר גם מנסה לפעול לחידוש הבדיקות באריזונה, בקליפורניה ואף בטורונטו שבקנדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים