XJet הישראלית מגייסת עשרות מיליוני דולרים – לתחום התלת ממד

החברה, שמציעה הדפסת תלת ממד באמצעות מתכת, השיקה הבוקר (ב') מרכז חדש ברחובות ומגייסת כוח אדם

חנן גוטהייט, מקים XJet. צילום: יח"צ

XJet הישראלית השיקה הבוקר (ב') בפארק המדע ברחובות מרכז למדפסות תלת ממד באמצעות מתכת וקרמיקה – התחום שבו היא עוסקת, והודיעה כי היא מגייסת בימים אלה עשרות מיליוני דולרים.

בחברה אומרים כי במרכז הושקעו מעל ל-40 מיליון שקלים והוא הגדול מסוגו בעולם. המרכז החדש יסייע לחברה לפתח ולהרחיב את מגוון סוגי המתכות והחומרים הקרמיים שהיא משתמשת בהם במערכות שלה, על מנת להגדיל את מגוון השימושים במערכת ולאפשר פיתוח אפליקציות ייעודיות בשיתוף פעולה עם חברות ענק מאירופה, ארצות הברית ואסיה.

במקביל, הודיעה XJet כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך גיוס כספים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, על פי שווי של מאות מיליונים. הכסף שיגוייס מיועד לשמש את החברה בצמיחת עסקיה והתרחבותה למגוון שווקים. כמו כן, החברה החלה בימים אלה במהלכים אינטנסיביים לגיוס כח אדם, הקמת מערך הפצה גלובלי, השלמת מעבר לייצור סדרתי בידי ספק וכניסה למספר רב של שווקים בינלאומיים.

ננו-חלקיקים בתרחיף נוזלי להדפסת תלת ממד

הטכנולוגיה של XJet משתמשת בננו-חלקיקים בתרחיף נוזלי לצורך הדפסת מוצרים תלת ממדיים ממתכת ומחומרים קרמיים בהזרקה. זאת, בניגוד למערכות הדפסה אחרות, המבוססות על שימוש באבקה. בחברה אומרים כי כך היא מאפשרת ייצור מדויק של חלקים מורכבים מאוד ובעלי פרטים קטנים. בחודשים האחרונים חתמה החברה על עסקות בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר, לאספקת מערכות הדפסה מתוצרתה ללקוחות במדינות כגון ארצות הברית, גרמניה, איטליה, שווייץ וישראל.

מדפסת של XJet. צילום: יח"צ

מדפסת של XJet. צילום: יח"צ

XJet, שכאמור ממוקמת בפארק המדע ברחובות, נוסדה על ידי חנן גוטהייט – יזם סדרתי, שכבר היה שותף להקמתן של שתי חברות שנמכרו במיליונים רבים של דולרים. בחברה יותר מ-100 עובדים, בהם מספר רב של בכירים ומומחים טכנולוגיים, ממקימי תעשיית הדפוס התלת ממדי ומוביליה. ההשקעה במהלכי הפיתוח של XJet, שהניבו לחברה מעל ל-80 פטנטים בתחומים שונים, מוערכת ביותר מ-100 מיליון דולר בעשור האחרון.

״סקר שוק שנערך באחרונה מצביע שבעוד ששוק ההדפסה בתלת ממד צומח בקצב שנתי של 25%, תחום ההדפסה התלת ממדית במתכת צומח בקצב שנתי גבוה בהרבה – של 80%״, אמר גוטהייט. לדבריו, מספר רב של חברות פורצ'ן 100 כבר מדפיסות תלת ממש באמצעות מתכת והשוק צמא לפתרונות איכותיים בתחום. ״לאחר זמן רב שבו עמלנו קשות במעבדות על פיתוח ובדיקות היתכנות, אנחנו מוכנים ליציאה לשוק", ציין. "יש עניין עצום בטכנולוגיה שלנו ואנחנו הולכים לשנות מן היסוד את הדרך שבה מיוצרים כיום מוצרים במגוון תחומי תעשייה״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים