עוד צרות לבזק: אושרה הגשת ייצוגית נגדה על סך שני מיליארד ש'

בית המשפט קיבל את טענת התובעת שלפיה בזק התמהמהה בדיווח על רפורמת השוק הסיטונאי והפחתת דמי הקישוריות, וקבעה כי "מדובר בחומר מהותי לגביו היו משקיעי החברה צריכים לקבל דיווח מהותי"

שתי ענקיות אבטחת מידע על ספסל הנתבעים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים כלכליים, אישר אתמול (ב') בקשה לתביעה ייצוגית נגד בזק על סך שני מיליארד שקלים. לטענת מגישת הבקשה, בזק לא הודיעה בזמן ובצורה נאותה על רפורמת השוק הסיטונאי, שבמסגרתה הפחית משרד התקשורת את דמי הקישוריות שהספקיות צריכות לשלם לה תמורת שימוש בתשתיות שלה.

ההפחתה נשוא התביעה התרחשה ב-2012 וב-2013. לטענת התובעת הייצוגית, הנהלת בזק דיווחה על כך בהצנעה, כחלק מהדיווחים השוטפים שלה, במקום לציין שמדובר במהלך מהותי, שעלול לפגוע בהכנסות קבוצת התקשורת הגדולה. התובעת טוענת כי בזק ניסתה בכך להסתיר את המידע מהמשקיעים שלה.

בזק חלקה בבית המשפט על הטענה שמדובר בעניין מהותי, שהיא צריכה לדווח עליו למשקיעים שלה בהבלטה. השופטת דניה קרת-מאיר דחתה את טענות החברה וקבעה כי "מדובר בחומר מהותי לגביו היו משקיעי החברה צריכים לקבל דיווח מהותי". בנוסף, היא דחתה טענה דומה של בזק לגבי הדיווח למשקיעים על הפחתת דמי התקשורתיות.

התביעה הייצוגית החדשה היא עוד צרות משפטיות עבור בזק, לצד תיק 4,000, המכונה פרשת בזק, שבו חשודים בכיריה בעבירות כלכליות חמורות. בין הבכירים שנמצאים במוקד בשני המקרים מצויים בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', והמנכ"לית לשעבר, סטלה הנדלר, שאתמול היה יום עבודתה האחרון בה.

לצד אישור הבקשה פסקה השופטת קרת-מאיר שעל בזק לשלם לתובעת הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך של 150 אלף שקלים.

לא נמסרה תגובה מבזק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים