משרד התקשורת הפחית את דמי הקישוריות ב-60%, הצרכן לא ירגיש בשינוי

השר גלעד ארדן הודיע על הורדת מחיר הקישוריות לצרכנים ברשת נייחת לאגורה אחת בלבד החל מ-1 בדצמבר, אולם עיקר ההשפעה תהיה על חברות התקשורת והסלולר

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת ובראשו השר גלעד ארדן הודיע היום (ג') על הפחתה במחירי הקישוריות, כלומר התעריף להשלמת שיחה ברשת נייחת, בשיעור של 60%. התעריף החדש ייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר ויחול על כל הרשתות הנייחות בישראל. על סמך המודל הכלכלי העדכני, קבע השר ארדן כי יש להפחית את התעריף בעד השלמת שיחה ברשת נייחת מסכום של כ-4 אג' לאגורה אחת בלבד.

החלטת השר מתבססת על עבודת מחקר כלכלית רחבה שנערכה בתקופה האחרונה על ידי משרד התקשורת. בעבודתו המקצועית הסתייע משרד התקשורת בשירותי חברת הייעוץ הבינלאומית Frontier Economics, אשר בנתה מודל עלויות לרשתות נייחות בישראל, וכן בשירותיו של פרופ' ראובן גרונאו. המודל מבוסס על נתונים שהתקבלו מהמפעילים בישראל.

בניגוד לעבר, המחיר החדש שנקבע משקף אך ורק את העלות הכרוכה באספקת השירות על בסיס תנועת הדקות בלבד – ללא התחשבות בעלויות הקבועות של אספקת קווי טלפון וללא תוספת של עלויות אחרות. על פי משרד התקשורת, תעריף השלמת שיחה מבוסס עלות דקות בלבד יתרום רבות לתחרות בתחום הטלפוניה הקווית בישראל, ישפר את היכולת התחרותית של מפעילים קטנים וחדשים ויביא לעלייה ברווחת הצרכנים.

ההחלטה של השר ארדן כמעט ולא תשפיע על הצרכנים, שכן כיום רוב החברות מציעת חבילות הכל כלול – הן בסלולר והן בקווי. מי שכן יושפעו מההחלטה הן חברות התקשורת בזק והוט (HOT), בעלות התשתיות הקוויות שיקבלו פחות על שיחות המתבצעות לרשתותיהן, וחברות הסלולר – שישלמו פחות על השיחות המבוצעות מרשתותיהן לרשתות הקוויות.

לטענת השר, בשל העובדה שהוצאות חברות הסלולר בגין שיחה מטלפון נייד לטלפון נייח תפחת לאגורה אחת בלבד, החברות יוכלו כעת להציע גם חבילות תקשורת. בנוסף, הורדת המחיר תאפשר גם למתחרים קטנים שאינם חלק מקבוצת התקשורת הגדולות להציע חבילות משופרות.

ארדן ציין עם פרסום ההחלטה, כי "המהלך הוא חלק מעידוד התחרות והורדת חסמי הכניסה למתחרים חדשים. ההחלטה תביא לייעול והפחתת עלויות שממנה ייהנה גם הציבור הרחב. ההחלטה תאפשר גם לחברות התקשורת הקטנות להציע לצרכנים חבילות תקשורת מוזלות".

גולן טלקום שיחררה הודעה ובה הביעה תמיכה במהלך. "גולן טלקום מברכת את משרד התקשורת והעומד בראשה, השר גלעד ארדן, על הפחתה משמעותית של עלות דמי הקישוריות קווים נייחים. מהלך זה, המבשר את מעורבות הרגולטור לטובת הצרכן הישראלי, ופתיחת השוק לתחרות חופשית אמיתית, יוביל לכניסתה של Golan Box לשוק האינטרנט, הטלוויזיה והקו הביתי בישראל, ויאפשר לבצע מהפכה דומה לזאת שביצעה גולן טלקום בשוק הסלולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים