מה יהיה הלהיט החם הבא בתחום הסלולר?

החלה ה"תחרות" בין יצרניות הסמארטפונים על מי תשיק את "המכשיר הראשון בשוק בעל המסך המתקפל ●  מסך המתקפל פנימה או החוצה? ● עלות ב--1,800 דולר או 1,000 דולר? ● כל הפרטים

שוק הסמארטפונים עדיין לא חזר להיקפים שלפני המגיפה.

 

 

 

מה יהיה ה"להיט החם" הבא בתחום הסלולר, כזה שכל יצרניות הסלולר מחפשות? בשנים האחרונות הוגדלו בהתמדה המסכים במכשירים, כנראה בשל היענות ואף ביקושים מצד הצרכנים. לאור המגמה הזאת, דומה שאחד החידושים שיצרניות הסלולר שואפות להציג הוא מסך גדול אף יותר מאלה הקיימים היום אך ללא הגדלת המכשיר לממדים לא נוחים, וזאת בעזרת סמארטפון מתקפל בעל מסך גמיש. לאור הדיווחים הרבים בנושא בחודשים האחרונים, נראה שהחלה כבר ה"תחרות" בין היצרניות על מי תשיק את "המכשיר הראשון בשוק בעל מסך מתקפל".

באחרונה דווח על מכשיר כזה, שסמסונג כנראה מתכננת להשיק במהדורה קטנה בתחילת השנה הבאה. אבל היא לא היחידה, ואולי גם לא תהיה הראשונה. בעבר פורסמו גם דיווחים על LG, מוטורולה (Motorola) ואפל (Apple) , הבוחנות את הקונספט הזה, וגם על וואווי (Hauwei) , המתכננת השקה של מכשיר דומה בשנה הבאה, ובימים האחרונים יש גם דיווחים על שיאומי (Xiaomi)  ו-OPPO הסיניות, שבוחנות ייצור של מכשיר דומה.

לפי הדיווחים האחרונים, קיימו השתיים סדרת פגישות עם יצרנים קוריאניים של רכיבים במטרה להשיק גירסאות משלהן בתחילת השנה הבאה.

מתקפל פנימה או החוצה?

בשונה מסמסונג ו-וואווי, שלפי הדיווחים מתכננות מסך המתקפל פנימה, מקורות בתעשייה טוענים כי שיאומי בוחנת מכשיר עם מסך מתקפל החוצה ושוקלת רכישה של פאנלים מ-LG הקוריאנית, שהיא זו שכנראה תספק את המסכים הגמישים גם לוואווי.

עוד טוענים המקורות, כי יצרניות הסמארטפונים הסיניות עושות מאמצים מיוחדים להשיק מכשירים מתקפלים מתוך כוונה אולי לתקן את התדמית ארוכת השנים שלהן כיצרניות של "מכשירים סיניים פשוטים זולים" ומתוך שאיפה להיכנס ל"מיינסטרים" של רמת המחירים.

ייתכן כי סמסונג מוכנה יותר מבחינת הטכנולוגיה והרכיבים להשקת מכשיר כזה, אבל לא פחות אפשרי שהיצרניות הסיניות מתמקדות יותר בקטיפת תואר "המכשיר הראשון בעולם", בייחוד שיאומי, שלפי הדיווחים מתכננת לכבוש את שוק הבית שלה באמצעות המכשיר החדש לפני אחרים, גם על חשבון פשרות באיכות.

אחד השיקולים החשובים בנושא הזה הוא גם נושא המחיר. לפי מקורות בתעשייה, המכשיר המתקפל של סמסונג יתומחר ל-1,800 דולר, לעומת המכשירים הסיניים, שיתומחרו ל-1,000 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים