חברת האוטומוטיב גרדיאן גייסה 5.1 מיליון דולר

גרדיאן מפתחת טכנולוגיות חישה ● בין המשקיעות בחברה: קרן ההשקעות של טויוטה, שמבצעת השקעה ראשונה בישראל

גיל דותן, מנכ"ל גרדיאן. צילום: יח"צ

חברת האוטומוטיב הישראלית גרדיאן (Guardian Optical Technologies) סיימה גיוס בסיבוב A בסך של 5.1 מיליון דולר – כך היא הודיעה אתמול (ג'). זאת, לאחר שבשלב ה-Seed היא גייסה 374 אלף.

בין המשקיעים בחברה נמצאת Mirai Creation fund – קרן ההשקעות של טויוטה (Toyota), שזו לה ההשקעה הראשונה בחברה ישראלית. בנוסף, השקיעו בגרדיאן קרן Maniv Mobility ואנג'לים בעלי ניסיון בתחום האוטומוטיב.

גרדיאן מפתחת טכנולוגיית חישה. החיישן שלה מייצר נתוני וידיאו ומפת עומק, ומסוגל לזהות מיקרו-תנועות. הוא עושה שימוש בקונפיגורציות אופטיות, שחלקן נמצאות בהליך מתקדם של רישום פטנט, ומייצר מידע על הנעשה ברכב. בחברה אומרים כי נתונים אלה יאפשרו ליצרניות הרכב לחסוך בעלויות, לייעל את הרכבים והשירותים אותם הן מציעות כערך מוסף ברכבים שלהן. הערכה שמרנית, לפי גרדיאן, קובעת כי יהיה חיסכון של כ-20 דולר בייצור כל רכב, כך שליצרניות רכב מסוימות עשוי החיישן שלה לחסוך כ-200 מיליון דולר בכל שנה.

הכסף שגויס יאפשר לחברה לצמוח בשנה הקרובה מ-14 עובדים, רובם פיזיקאים ומפתחי אלגוריתמים, ל-30 איש, במטרה להאיץ ולהרחיב את הפיתוח הטכנולוגי. במקביל, תחל החברה לשתף את הפיתוח שלה עם לקוחות פוטנציאליים, כשהמהלך הראשון יתבצע במסגרת תערוכת CES.

מכוניות שמודעות לנוסע

השוק שבו פועלת גרדיאן מתפתח בקצב מהיר ובנפח גדול, כשבתוך תעשיית הרכב האוטונומי מתפתח תת תחום – Passenger aware cars. העובדה שבשלב זה ניתן להעריך את מכלול הצרכים העתידיים עבור שוק זה היא יתרון עצום עבור גרדיאן, שכבר כיום מסוגלת לספק מענה מתוחכם למורכבות שמתפתחת עם התקדמות הפעילות בעולם הרכב האוטונומי וככל שיגבר הצורך ביישומים נוספים בטכנולוגיה. עצם השימוש בחיישן אחד שנותן מידע עשיר על הנעשה ברכב מייתר את הצורך במספר רב של חיישנים אחרים, מאפשר חיסכון בעלויות ייצור הרכב ומאפשר את מימושם של יישומים רבים – בהווה ובעתיד.

גיל דותן, מנכ"ל החברה, אמר כי "בתקופה האחרונה, יצרניות הרכב סימנו את ישראל כמקור לטכנולוגיות מתקדמות, ועל כך אנחנו חייבים תודה גדולה למובילאיי (Mobileye), שסללה את הדרך עבור כולנו בתעשייה. יש כיום הרבה חברות חיישנים נהדרות, שנותנות ליצרניות הרכב 'עיניים' להבנה של מה שקורה מחוץ לרכב. אנחנו נותנים ליצרניות את היכולת להבין לעומק את המציאות שיש בתוך הרכב. החזון שלנו הוא לייצר את פלטפורמת החישה האולטימטיבית בתוך הרכב, כך שיתאפשר ליצרניות להיות מודעות יותר לנוסעים ברכב, ועל ידי כך לשפר את חוויית הנסיעה, להציע שירותים במהלך הזמן שאנחנו שוהים ברכב ולהבטיח את שיפור הבטיחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים