תלמידים מתל אביב זכו בתחרות יזמות באודסה

תלמידי מרכז היזמות בבית הספר שבח מופת זכו בתחרות SAGE, לאחר שפיתחו צמיד חכם שמסייע לקשישים ● לדברי אלכס אפרוס, מייסד אפקום ומנטור במרכז, התלמידים עוברים "חוויה כמה שיותר דומה לתהליך פיתוח מוצר בסטארט-אפ"

מימין: אולגה אזארובה, רוב בסט, מריה אלשנסקי, בנימין רוטלוי, מיכאל קושניר, דניאל גורביץ', לב ברמן וקורט דה-בiרג, מייסד SAGE

עוד גאווה ישראלית בחו"ל: לאחר התמודדות מותחת וצמודה במיוחד, גברו חמישה תלמידים ממרכז היזמות בבית הספר עמל שבח מופת בתל אביב על 28 נבחרות (שארבע מהן עלו לגמר), וזכו בגביע העולמי בתחרות בינלאומית ליזמות נוער באודסה שבאוקראינה.

התלמידים ייצגו את ישראל בתחרות SAGE עם המיזם LS Band – צמיד חכם שיודע לזהות כשאדם קשיש נמצא במצוקה, ושולח אות מצוקה ובקשה לעזרה לגורמי ההצלה ולמעגל אנשים קרובים.

חברי הקבוצה – מיכאל קושניר, בני רוטלוי, דניאל גורביץ', אדוארד נפומניאשיי ומקסים גוטמן – עבדו על המיזם במשך שנה שלמה במסגרת מרכז היזמות, שחושף נערים בכיתות ט' עד י"ב לעולם זה, בתחומי הסייבר, המשחקים והאינטרנט של הדברים. הנערים מקבלים הרצאות, סדנאות ושיעורים מעשיים משלל מנטורים בתחום.

ארבע הנבחרות שעלו לגמר, מאירלנד, ארצות הברית, אוקראינה - וישראל

ארבע הנבחרות שעלו לגמר, מאירלנד, ארצות הברית, אוקראינה – וישראל

בין המנטורים אפשר למצוא את אלכס אפרוס, בוגר מחזור 1999 של בית הספר ומייסד אפקום (Efcom), שלימד במרכז במגמת האינטרנט של הדברים. אפקום אף סיפקה את הציוד. מוצרי החברה מבוססים על תוכנה, חומרה והאינטגרציה ביניהם. יש לה יותר מ-100 לקוחות, ממגוון רחב של תעשיות: ביטחון, ייצור תעשייתי, סטארט-אפים רפואיים, מחקר ביו-רפואי ומערכות מעבדה, הדפסה דיגיטלית, ארגונים פיננסיים ועוד.

לדברי אפרוס, הלימוד במרכז כולל "פיזיקה, תוכנה, תהליכי הגדרת מוצר ופיתוח, ועוד הרבה נושאים שנחשפים אליהם בעבודה 'אמיתית'. רציתי לתת לנערים חוויה כמה שיותר דומה לתהליך פיתוח מוצר אמיתי בסטארט-אפ".

יזמות במקום שבו היו סדנאות רכב

אפרוס ציין שבימים שבהם למד הוא בבית הספר שבח מופת, במקום שבו נמצא כיום מרכז היזמות היו סדנאות רכב. לדבריו, "בתי הספר ומוסדות ההשכלה הגבוהה מסוגלים במקרה הטוב לספק ידע, אבל הם לא מספקים כלים ללמוד ולעבוד בסביבה הדינמית של פיתוח אמיתי. יכולות ניתוח ופתרון בעיות, ומציאת פתרונות יצירתיים לא נוצרות במסגרות החינוך הפורמלי".

אלכס אפרוס, מייסד אפקום ומנטור במרכז היזמות של בית הספר שבח מופת

אלכס אפרוס, מייסד אפקום ומנטור במרכז היזמות של בית הספר שבח מופת

עוד אמר אפרוס כי "כמות המידע היא אינסופית, ולכן אי אפשר וגם לא צריך לזכור את כולו. מה שמחייב הוא לדעת כיצד לחפש אותו ולהבין אותו, לשתף פעולה ולחבר בין דיסציפלינות שונות. היה לי חשוב מאוד לתת לנערים את היכולות האלה, להראות להם איך הדברים עובדים בעולם האמיתי".

מרכז היזמות בתיכון עמל שבח מופת הוקם על ידי רשת עמל לפי מודל שפותח על ידי מנכ"לית הרשת, עו"ד רוית דום עיני, והורחב לבתי ספר נוספים. רשת עמל החלה את שיתוף הפעולה עם הארגון הבינלאומי SAGE Global, שבו חברות יותר מ-30 מדינות בעולם, כבר לפני כשנה. הארגון, שאת הענף הישראלי שלו מרכזת מריה אולשנסקיה, מקיים את התחרות בשיתוף האו"ם, למען שיפור העולם וקידום רווחה, שלום והיציבות העולמית.

לב ברמן, מנהל מרכז היזמות בבית הספר שבח מופת, אמר כי "כבר בגיל 15, התלמידים שלנו יודעים לשתף פעולה ולחשוב ביחד איך לעשות את העולם שלנו טוב יותר. מרתק לחשוב מה צופן להם העתיד".

מקס סיון, מנהל שבח מופת, ציין כי "שיטות ההוראה החדשניות בבית הספר, ובעיקר במרכז היזמות של עמל, מוכיחות שאנחנו נמצאים בחזית החדשנות בחינוך".

עו"ד דום עיני מסרה ש-"אנחנו שמים דגש מיוחד במרכזי היזמות שלנו על חיזוק הביטחון העצמי של בני הנוער והאמונה ביכולתם לפתח מיזמים חדשניים ופורצי דרך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים