הבחירות באקוודור הסתיימו – וג'וליאן אסאנג' נושם לרווחה

למזלו של מייסד ויקיליקס, לנין מורנו ניצח את יריבו השמרן גיירמו לאסו, שהבטיח לגרש את המדליף הנודע משגרירות המדינה בבריטניה, אם ייבחר

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס. צילום: Cropbot, ויקיפדיה

מייסד ויקיליקס (Wikileaks), ג'וליאן אסאנג', יכול לנשום לרווחה. מועמד השמאל בבחירות לנשיאות אקוודור, לנין מורנו, ניצח את יריבו השמרן גיירמו לאסו, שהבטיח לגרש את אסנג' משגרירות המדינה בבריטניה אם ייבחר.

אסאנג' קיבל מקלט מדיני בשגרירות אקוודור בלונדון ביוני 2012. זאת במטרה להימנע מהסגרה לשבדיה, שם הוא מבוקש בגין אונס. המדינה הסקנדיבית עשויה להסגירו לארצות הברית שם הוא יעמוד לדין בגין חשיפת מידע חסוי.

מורנו, סגן הנשיא לשעבר שסובל משיתוק בפלג גופו התחתון, ניצח באחוזים בודדים את לאסו. האחרון התחייב במהלך הקמפיין כי ידרוש מאסאנג' לעזוב בתוך 30 יום מרגע בחירתו. מורנו לעומת זאת, אמר כי ימשיך להעניק למייסד ויקיליקס מקלט, אך הוא נדרש להפסיק "להתערב בפוליטיקה של מדינות ידידותיות".

ומה לגבי אסאנג' עצמו? בהערה טיפוסית, הוא עקץ את מי שניסה לתת יד להסגרתו. "אני מזמין בזאת את לאסו לעזוב את אקוודור בתוך 30 ימים (עם או בלי המיליונים שהרוויח ממקלטי מס)", צייץ מייסד ויקיליקס בטוויטר (Twitter) לאחר היוודע תוצאות הבחירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים