טראמפ לאפל: הטבות מס בתמורה להעברת הייצור לארצות הברית

דונלד טראמפ קרא לטים קוק "להקים מפעל גדול" במדינה במקום מחוץ לה ● מכיוון שהוצאות עצומות כרוכות במעבר בחזרה, ניסה הנשיא לפתות את הענקית לחזור הביתה באמצעות הפחתת מס משמעותית

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

הנשיא החדש של ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח השבוע בטלפון עם טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple) וביקש ממנו מפורשות להחזיר חלק או את כל הייצור של החברה לארצות הברית.

במהלך ראיון מרכזי ראשון למדיה הכתובה שהעניק השבוע (ג') טראמפ למספר עיתונאים של הניו יורק טיימס (New York Times), סיפר הנשיא נבחר, שטרם נכנס לבית הלבן, על שיחתו עם קוק וציין כי "אמרתי, 'טים, אתה יודע שאחד הדברים שיהיו הישג אמיתי בעבורי הוא כשאצליח לגרום לאפל להקים מפעל גדול בארצות הברית, או מפעלים גדולים רבים בארצות הברית. במקום ללכת לסין ולווייטנאם ולמקומות שאליהם אתם הולכים – תעשו את המוצר שלכם כאן'".

הפחתת מס גדולה מאוד בעבור תאגידים

טראמפ אמר שהבטיח לקוק ולחברות טכנולוגיה אחרות תמריצים לייצור בארצות הברית, כולל "הפחתת מס גדולה מאוד בעבור תאגידים". לדברי טראמפ, קוק הגיב לדברים באמירה: "אני מבין זאת".

כשנשאל על ידי המראיינים מה יהיה אם החברות אכן יחזירו את מפעליהן לארצות הברית אך יעסיקו בהם רובוטים במקום עובדים – שינוי שמתגלגל באחרונה במפעילים שבסין – ענה הנשיא הנבחר כי "הם יעשו זאת ואנחנו נייצר גם את הרובוטים. זה דבר גדול. כעת אנחנו לא מייצרים אותם. אנחנו לא מייצרים יותר שום דבר".

טראמפ הוסיף והבהיר ש"הרובוטיקה הופכת להיות ענקית ואנחנו הולכים לעשות את זה. יהיו לנו יותר מפעלים. אנחנו לא יכולים לאבד 70 אלף מפעלים. זה פשוט לא אפשרי".

ה-iPhone ממשיך לייצר רווחים מפלצתיים

בשבוע שעבר דיווח העיתון היפני Nikkei כי בחודש יוני ביקשה אפל מיצרנית הרכיבים האלקטרוניים שלה, פוקסקון (Foxconn) הטאיוואנית, ומחברת ייצור ה-iPhone פגאטרון (Pegatron) לבחון מה יידרש בכדי להעביר את ייצור מכשירי ה-iPhone לארצות הברית. פוקסקון נענתה לבקשה, בעוד שפגאטרון סירבה לגבש תכנית שכזו "בשל חששות עלות".

לעת עתה, הייצור בחו"ל דווקא פועל ובגדול לטובת אפל. השבוע דיווחה Strategy Analytics כי הענקית מתגאה במהלך הרבעון השלישי בנתח שיא של 91% מכלל הרווחים ממכירות הטלפונים החכמים בעולם.

"היכולת של אפל למקסם את התמחור ולמזער עלויות ייצור מרשימה באופן יוצא דופן, וה-iPhone ממשיך לייצר רווחים מפלצתיים", צוטטה לינדה סוי, דירקטורית Strategy Analytics, בהצהרה לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים