גוגל צפויה להיקנס ב-7.4 מיליארד דולר בגין הפרות הגבלים עסקיים

על פי הדיווחים, הנציבות האירופית תטיל קנסות כבדים על אלפאבית עקב ההתנהלות העסקית של גוגל ● הקנסות עלולים להגיע ל-10% מהיקף ההכנסות הגלובליות של החברה

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) צפויה להיקנס ב-7.4 מיליארד דולר בגין הפרות הגבלים עסקיים של האיחוד האירופי. כך פרסם בסוף השבוע הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

לפי הדיווח, הנציבות האירופית תטיל "קנסות כבדים" על אלפאבית (Alphabet), החברה המחזיקה בגוגל, עקב ההתנהלות העסקית של גוגל. הקנסות עלולים להגיע ל-10% מהיקף ההכנסות הגלובליות של החברה, שעמדו בשנה החולפת על 74.45 מיליארד דולר.

הנציבות, כך דווח, בוחנת את הפעילות העסקית של החברה מחשש להפרת הגבלים במשך יותר מחמש שנים. בין היתר נבדק אם גוגל עושה שימוש לרעה ביכולותיה ורומסת יריבים בשווקים שונים תוך שימוש באמצעים פסולים. החקירות הסתיימו בחשד להפרות הגבלים עסקיים בכמה תחומים, ובהם בכל הקשור להטעמת מערכת ההפעלה אנדרואיד במכשירים סלולריים.

הפרסום של הוול סטריט ג'ורנל מגיע יממה בלבד אחרי שסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) דיווחה כי רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי הזהירה את גוגל מפני השלכות בגין ניצול כוחה לרעה בשוק הסמארטפונים. לאלפאבית ניתנה ארכה נוספת, רביעית במספר, להגיב להאשמות, עד סוף החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים