ווטסון תופס פיקוד באליפות הטניס הפתוחה של ארצות הברית

המערכת הקוגניטיבית של יבמ לא רק תספק ניתוח נתונים בזמן אמת וקבלת תובנות על הטורניר, אלא גם תתקשר עם האוהדים בדיבור רגיל, תמליץ על שתייה ואפילו תכוון אותם לשירותים הקרובים

מדריך צמוד. ווטסון של יבמ. צילום: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM

יבמ (IBM) ואיגוד הטניס האמריקני (USTA) הודיעו כי המערכת הקוגניטיבית של יבמ, ווטסון (Watson), מגיעה לראשונה לאליפות הטניס הפתוחה של ארצות הברית בפלאשינג מדואו ומשתלבת באופן ניסיוני באפליקציית המובייל הרשמית של הטורניר.

האפליקציה זמינה להורדה בסביבת iPad ו- iPhone של אפל (Apple), כמו גם למכשירי אנדרואיד (Android).

טכנולוגיות מחשוב קוגניטיבי הפועלות בסביבת הענן של יבמ, יספקו לאוהדי הטניס כלי חדש לגילוי נתונים ויאפשרו לאוהדים להציג שאלות בדיבור רגיל, על מנת לקבל תשובות במגוון רחב של נושאים הקשורים בטורניר; החל מאמצעי תחבורה והכוונה למגרשים השונים, דרך המסעדות והמזנונים הפועלים סביב האיצטדיון, ועד לשירותים המוצעים לצופים.

מה טעים כאן? ווטסון של יבמ בפעולה. צילום: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM

מה טעים כאן? ווטסון של יבמ בפעולה. צילום: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM

ממשק התכנות (API) ליישומי שפה טבעית הפועל על גבי הפלטפורמה של ווטסון, מסוגל לענות מיידית לשאלות באנגלית, דוגמת "איפה אפשר לקנות משקה קל"?, או "היכן תחנת המוניות הקרובה"?

לשפר את איכות התשובות

יכולות למידת המכונה של ווטסון, מאפשרות למערכת להמשיך וללמוד בתהליך מתמיד, על בסיס אינטראקציות קודמות עם משתמשים, ולשפר את איכות התשובות.

בנוסף לכך, ניתן להתחבר לשירותי ווטסון אחרים הזמינים דרך פלטפורמת הענן ההיברידי Bluemix של יבמ ומאפשרים מעקב אחר האליפות, באמצעות ניתוח נתונים בזמן אמת וקבלת תובנות על הטורניר.

בעזרת ממשק תכנות יישומים להמרת דיבור לטקסט,  יודעת המערכת "להאזין" לראיונות וידיאו עם שחקנים ולהציע באופן מיידי כתוביות ותמלילים מלאים לסרטונים הזמינים באתר הטורניר. ממשק התכנות של ווטסון לזיהוי תמונות, ישמש לניתוח דינאמי של כל תמונה המצולמת על ידי צוות הצלמים של איגוד הטניס האמריקני, כדי לזהות את השחקנים או הידוענים המגיעים לאיצטדיון, ולקצר את הזמן הנדרש להפצת תמונות אלו.

הדרך אל האושר. ווטסון של יבמ.  צילום: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM

הדרך אל האושר. ווטסון של יבמ. צילום: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM

לאפיין את רמת התפקוד של כל שחקן

יבמ מרחיבה גם את יכולות העבודה בזמן אמת של מערכת הניתוח האנליטי SlamTracker, המאפשרת עתה למשתמשי מובייל לקבל, לא רק את המידע העדכני אודות ביצועי השחקן בטורניר הנוכחי, אלא גם את ההיסטוריה שלו במפגשים מול יריביו הנוכחיים, ובטורניר בכלל.

אחד החידושים שמציעה מערכת SlamTracker, נוגע לניתוח ביצועי השחקן בנקודות לחץ במהלך המשחק. המערכת יודעת לאפיין את רמת התפקוד של כל שחקן בנקודות מוגדרות ובמצבים שונים, תוך זיהוי דפוסים חבויים. בנוסף, מאפשרת המערכת למשתמשים לשתף תובנות ישירות אל חשבונות הרשת החברתית שלהם, בהקשה בודדת.

במרכז מערכת SlamTracker עומדת טכנולוגיית ניתוח אנליטי, "Keys to Match", המנתחת מידע משמונה שנים של טורנירי גראנד סלאם, הכוללים יותר מ-41 מיליון נקודות שילוב נתונים – על מנת להציג בכל משחק ועבור כל שחקן את שלושת היעדים החשובים ביותר בהם צריך שחקן זה לעמוד, על מנת לנצח.

לפני המשחק, יכולים חובבי הטניס לגשת אל המערכת על מנת לבדוק את המפתחות האלה, ובמהלך המשחק הם יכולים לעקוב ולהשוות את ביצועי השחקן מול היעדים שהוגדרו, נקודה אחר נקודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים